מובילאיי הקימה חטיבה לטכנולוגיות חיישני לייזר

החטיבה, שבסיסה בקליפורניה, הוקמה על בסיס סטארט-אפ אמריקני אותו רכשה מובילאיי, במימון אינטל, באוקטובר אשתקד תמורת סכום המוערך בכמה עשרות מיליוני דולר

חברת מובילאיי שבבעלות אינטל מרחיבה את פעילותה לתחומים חדשים של חישה באמצעות רכישת חברות סטארט-אפ שמשלימות את הטכנולוגיה שלה. ל"גלובס" נודע כי בנובמבר אשתקד רכשה מובילאיי, באמצעות החברה-האם אינטל, את הסטארט-אפ האמריקני EONITE PERCEPTION, תמורת סכום המוערך בכמה עשרות מיליוני דולר.

EONITE פיתחה תוכנה מתקדמת לזיהוי "הבנה" ומיפוי בתלת-ממד של הסביבה באמצעות נתונים שמגיעים מחיישני לייזר (LIDAR) או ממצלמות עומק. החברה ייעדה את הטכנולוגיה שלה במקור למגוון יישומים כמו מציאות מדומה, מיפוי בתוך מבנים ומחוצה להם וכדומה, אולם בהמשך ביצעה גם הוכחת היתכנות בכלי רכב אוטונומיים. החברה הוקמה ב-2016 ועל פי נתוני קראנצ'בייס גייסה כ-5.3 מיליון דולר בהשקעת SEED.

לאחר הרכישה החברה הוטמעה בחטיבה חדשה שהוקמה במובילאיי בשם "LIDAR AI". בסיס החטיבה החדשה ממוקם בסן פרנסיסקו, וככל הידוע היא מעסיקה את עובדי החברה האמריקנית שנרכשה.

יצוין כי בעבר טענה מובילאיי כי טכנולוגיות המצלמות והעיבוד שפיתחה מציעות את הפתרון המקיף, היעיל והישים ביותר כלכלית מכל פתרונות החישה האחרים שקיימים כיום לרכבים אוטונומיים. למרות זאת החברה החלה ככל הנראה לשנות את הגישה בעקבות כניסתה לפרויקטים של פיתוח רכב אוטונומי מלא, כגון הפרויקט המשותף עם פולקסווגן לפיתוח מוניות רובוטיות בישראל, שבהן נדרשות טכנולוגיות חישה שיוצרות יתירות - כלומר גיבוי ושיפור הדיוק של מערכת החישה של הרכב בתנאים קשים כגון ראות נמוכה, גשם וכדומה.

ככל הידוע, EONITE היא אחת משלוש חברות סטארט-אפ שאותן רכשה מובילאיי, או ביצעה בהן השקעה אסטרטגית בשנתיים האחרונות. שמות החברות האחרות טרם פורסמו.