וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורסים חמישה מיתוסים בהתחדשות עירונית - ובונים שניים חדשים

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

24.6.2019 / 8:01

האם הריסה רווחית יותר ליזם? זה נכון שבניינים גבוהים אינם מתאימים לחיזוק ולתוספות בנייה? דוד זהבי, בעלים שותף ומנכ"ל חברת אורבן נדל"ן, מסייע להרוס ולבנות כמה מהמיתוסים הגדולים של עולם ההתחדשות העירונית ותמ"א 38

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

התחדשות עירונית מחייבת את היזמים לעבוד בשיתוף פעולה עם אדריכלים, קבלנים, שמאים, מומחים משפטיים, רשויות מקומיות וכמובן - דיירי הפרויקט. דוד זהבי, בעלים שותף ומנכ"ל חברת אורבן נדל"ן, מסייע להרוס ולבנות כמה מהמיתוסים הגדולים של עולם ההתחדשות העירונית ותמ"א 38.

המיתוס: יזמים מעדיפים שלא יהיה מפקח מטעם הדיירים

"רוב היזמים מעדיפים שיהיה מפקח מטעם הדיירים", אומר זהבי, "המפקח בעצם מכשיר את החברה מול הדיירים, שאינם מבינים בתחום. תמיד חושבים שהיזם מטעה אותם והם מתמודדים עם אמירות שמבחינתם חסרות כל שחר. מפקח מטעמם נותן גושפנקה לכך שהיזם פועל לפי התקנים. המיתוס נוצר על ידי כך שהדיירים חושבים כי היזם רוצה לחסוך אלפי שקלים בחודש, אבל ההפך הוא הנכון".

המיתוס: הריסה רווחית יותר ליזם

"הריסה אינה יותר רווחית ליזם", אומר זהבי, "תוספת של קומות הוא צעד רווחי יותר בכל הפרמטרים. הריסה נוחה יותר ליזם משום שמוציאם מאתר הפרויקט את הדיירים ומתחילים הכול מאפס".

המיתוס: בניינים גבוהים לא מתאימים לחיזוק ולתוספות

"בניינים גבוהים כן מתאימים לחיזוק ותוספות", מדגיש זהבי, "חברות בעלות ניסיון, הן בייזום והם בביצוע, יודעות להתמודד עם כך. לדוגמה, חברת אורבן נדל"ן נמצאת עכשיו בשלבי סיום בטופס 4 של בניין ברחוב קיציס 4 בתל אביב, בניין בן שבע קומות, שנוספות אליו שלוש קומות. בדומה לכך, אנחנו מבצעים פרויקט במשמר הירדן 33 בתל אביב, ברחוב ברודצקי בתל אביב - יש לנו התמחות בכך והדבר אפשרי".

המיתוס: בפרויקטים של תמ"א פינוי-בינוי אין צורך להוכיח ניסיון בתמ"א, מספיק ניסיון בפרויקטים של בנייה רוויה

"מכיוון שההתמודדות מול בעלי הדירות וההתייחסות אליהם, בפרויקטים מסוג פינוי-בינוי, שבהם מתנהלים מול בעלי דירות והם סוג של שותפים ליזם, חובה להתמודד עם רחשי לבם. עיצוב הדירה ותכנונה נעשה מול החברה והמערכת צריכה להיות בנויה שמתאימה לפרויקטים מסוג זה".

המיתוס: עיריות ורשויות מקומיות מעודדות התחדשות עירונית

"זהו מיתוס חלקי", אומר זהבי, "העיריות משתדלות לעודד התחדשות עירונית, למעט מספר עיריות, דווקא באזור המרכז, אבל קשה להגיד את זה כנגדם כי הרעיון שהם מקבלים ארנונה וזה חוסך להם. בסופו של דבר, התהליך עולה להם יותר מהרווחים העתידיים בארנונה וברגע שהממשלה תבין זאת והמנהלת תתקדם ותעזור לרשויות, זה יהפוך למיתוס".

המיתוס: עדיף פרויקט של פינוי-בינוי ולא תמ"א בבניין בודד

"זה לא מיתוס", אומר זהבי, "יזם המתעסק עם מספר רב של בניינים, אפשר לדאוג לתשתיות, לתמורות לציבור, שטחים ציבוריים פתוחים, שטח פרטי פתוח, וזה נותן פתרון מקיף לאזור מאשר להתמודד עם בניין בודד שבו אין אפשרויות כאלה".

המיתוס: אורבן נדל"ן במקום הראשון בדירוג החברות המובילות בהתחדשות עירונית

"אנחנו עשר שנים בתחום הזה והעיתונות מכירה בנו", משיב זהבי, "דן אנד ברדסטריט עשו עבודה מקיפה בנושא, הכירו בנו מתוך החברות המובחרות ואנחנו שמחים על כך".

לאתר חברת אורבן נדל"ן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully