וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הציג בשוגג את ההסכם "הסודי" עם מקסיקו

נשיא ארה"ב ממשיך להגן על ההבנות שגובשו עם השכנה מדרום, ונופף במסמכים שעליהם חתמו הצדדים. הצלמים בבית הלבן הצליחו לקלוט את הפרטים, שכללו התחייבות של מקסיקו לבחון את האפשרות שהיא תהיה מדינה בטוחה עבור פליטים כדי להעביר את הליך הקליטה לשטחה

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חשף אתמול בשוגג פרטים של חלק מהסכם ההגירה עם מקסיקו, שאותם כינה כ"סודיים" כשסירב לשוחח עליהם עם כתבים בבית הלבן. הוא אמר זאת בזמן שהסתובב עם המסמך שעליו פורטו סעיפי ההסכם שנחתם בסוף השבוע, במטרה למנוע הטלת מכסים על סחורות ממקסיקו.

המסמך נקלט על ידי הצלמים במקום, ובו תוארה בין היתר תכנית להגדיר את מקסיקו כ"מדינה שלישית בטוחה", לצד מידע אחר שנחשף ביום שני על ידי שר החוץ של מקסיקו. אם אכן היא תוגדר כך, הבקשות למקלט ייבחנו בשטחה ולא בתוך ארצות הברית.

מקסיקו, לפי המסמך, התחייבה לבחון את חוקיה באופן מידי כדי לאפשר לה להיות מדינה בטוחה אם יהיה צורך בזה. הייתה גם התייחסות לתכנית אזורית לקליטת מבקשי מקלט, שבה יהיו מעורבות כמה מדינות באמריקה הלטינית, והוזכרו גם "45 ימים".

נשיא ארה"ב טראמפ אוחז במסמך התכנית עם מקסיקו, 11 ביוני 2019. רויטרס
המסמך שבו החזיק טראמפ, אתמול/רויטרס

אם אחרי אותה תקופה ארצות הברית תגיע למסקנה שהצעדים "אינם מספיקים כדי להשיג את התוצאות בטיפול בזרם המהגרים", מקסיקו תנקוט צעדים תקיפים יותר. מקסיקו סיטי כבר שלחה כ-6,000 אנשי משמר לאומי לגבולה הדרומי עם גואטמלה, אך אתמול הכחיש שר החוץ שלה מרסלו אבררד כי יש מרכיב סודי בהסכם עם טראמפ, שמצדו הדף ביקורת על כך שהוא בעיקר כולל הבנות שבהן דנו הצדדים חודשים ארוכים. אבררד אישר כי מקסיקו תוגדר מדינה שלישית בטוחה אם ההסכם הנוכחי לא יצליח להשיג את מטרותיו.

שר החוץ של מקסיקו אמר כי ארצות הברית התעקשה תחילה להפעיל את הסעיף הזה באופן מידי, אך שכנתה מדרום הצליחה לשכנע אותה להמתין את משך הזמן הזה כדי לראות אם התכנית מצליחה. לדבריו, הנציגים האמריקנים רצו שמקסיקו תתחייב ל"אפס מהגרים" שעוברים דרך שטחה אל ארצות הברית, אולם הוא אמר כי זאת "משימה בלתי-אפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully