"אין ממשלה, אין הכרזה": תושבים בפ"ת נגד הרחבת תוכנית סירקין

במהלך השבוע צפוי קבינט הדיור להתכנס ובין היתר לדון בהצעה להכריז על מתחם סירקין שבמזרח פתח תקווה כמתחם מועדף • משמעות החלטה כזו – הקדמה משמעותית בהליכי התכנון • לטענת התושבים לממשלת מעבר אין סמכות לקבל החלטה שכזו

ועד כפר סירקין, דורש מקבינט הדיור, שלא לדון בתיקון הכרזת מתחם סירקין כמתחם מועדף למגורים, עקב היות הקבינט חלק מממשלת מעבר.

תכנית סירקין היא תוכנית שמקודמת באמצעות הותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור) בצורה מואצת, והיא מייעדת כחלק מהמחנה הצבאי סירקין שבמזרח פתח תקווה, להקמת 8,000 יחידות דיור. תוכנית נוספת בסביבה צפויה להוסיף עוד אלפי יחידות לאזור.

התוכנית עוררה עליה מתנגדים רבים מקרב תושבי פתח תקווה והמועצה האזורית דרום השרון, שטוענים בין היתר, כי היא לא מספקת מענה מספק לצרכי התחבורה של השכונה העתידית, ושל כל האזור שמצפון מזרח לתל אביב, שכבר היום תושביו תקועים בפקקים לאורך שעות היום.

בימים האחרונים שלחו באי כוחו של ועד כפר סירקין, עורכי הדין שגיב חנין וחן אסלן ממשרד גולדפרב זליגמן מכתב לשר האוצר משה כחלון, למשרד היועמ"ש, למנהלת מינהל התכנון דלית זילבר ולראש מטה הדיור זאב ביילסקי, ובו ביקשו לבטל את הדיון בעניין תיקון ההכרזה על מתחם סירקין, ובכך למנוע קידום משמעותי בקידום התוכנית.

לטענת ועד התושבים יוצא,כי סדרי התכנון במתחם סירקין התהפכו: במקום שקודם יכריזו על מתחם כמועדף כפי שנקבע בחוק, קידמו קודם את התוכנית.

עוד טענו כי הממשלה המכהנת היא ממשלת מעבר וכי ידוע כי הממשלה הבאה לא תורכב כבר מהח"כים שנבחרו בבחירות האחרונות. לפיכך, אין זה ראוי שהחלטות נוסח התיקון בהכרזה יתקבלו על ידי הממשלה הנוכחית.

פקיד ממשלתי בכיר הגיב על כך כי ישיבת הקבינט תכלול אך ורק מתחמים, שעליהם בוצעה עבודת מטה מקצועית מבעוד מועד.

כחלק מישיבת קבינט הדיור, שצפויה להתקיים מחר (ג') צפוי הקבינט להכריז על מתחמים מועדיפים גם בג'וליס, מט"ש הרצליה ובעארבה. כן מתוכננת הכרזה ארבעה מתחמי פינוי-בינוי במתוכנת של ותמ"ל, וזאת באשדוד (מתחם מעפילים צפון ודרום, וכן מתחם הרותם-פלדות), בחדרה (מתחם הפיאצה), ובאור יהודה (מתחם המלבן).