וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המלא לרכישה, תיקון ואחזקה של מכונות כביסה

עודד פשטצקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

1.8.2019 / 9:14

מכונת הכביסה היא מההמצאות המופלאות ביותר. אריק גבאי מ"אריק שירות הוגן למוצרי חשמל", מספק שלל טיפים שיכולים לחסוך לכם לא מעט כסף ועוגמת נפש

בדים צבעוניים עוברים כביסה בעזרת מכונת כביסה. ShutterStock
ישנן מספר פעולות פשוטות מאוד שכל אחד יכול לבצע, שיכולות להאריך משמעותית את אורך החיים של מכונת הכביסה/ShutterStock

מכונת הכביסה הראשונה בהיסטוריה באה לעולם במאה ה-18 ומאז ועד היום עיקרון הפעולה הבסיסי של מכונות הכביסה לא השתנה: גם המכונות החדישות והמשוכללות ביותר, עדיין מבוססות על תוף המסתובב במהירות. ביקשנו מהטכנאי אריק גבאי, הבעלים של "אריק שירות הוגן למוצרי חשמל", המחזיק בוותק של יותר משלושה עשורים בתחום מכונות הכביסה, לשתף אותנו בכמה סודות מקצועיים שחשוב שכל אחד יכיר.

כיצד ניתן להאריך את תוחלת החיים של מכונת הכביסה?

ישנן מספר פעולות פשוטות מאוד שכל אחד יכול לבצע, שיכולות להאריך משמעותית את אורך החיים של מכונת הכביסה. להלן החשובות שבהן על קצה המזלג:

מניעת עובש - הצטברות של עובש על טבעת הגומי שאוטמת את דלת המכונה, מהווה בעיה נפוצה ביותר. במקרים הקלים ניתן לנקות את הגומי מהעובש אך לא אחת אין ברירה ויש להחליף את הטבעת בטבעת גומי חדשה. כדי למנוע את הצטברות העובש, חשוב להשאיר את דלת מכונת הכביסה פתוחה ולהניח לחלל הפנימי להתאוורר במשך כשעתיים לאחר הוצאת הבגדים הנקיים.

מניעת סתימה - אחת לחצי שנה מומלץ לפתוח את הפילטר של מכונת הכביסה, כטיפול מונע. בדרך כלל תמצאו בו מטבעות, סיבי בד או כפתורים. במקרים שבהם הפילטר יישאר סגור לאורך תקופה ממושכת, הסיכון לסתימה יהיה גבוה יחסית.

מניעת תקלות חשמל - כדי למנוע בעיות חשמל שמקורן בשינויים במתח החשמלי, טוב תעשו אם תחברו את המכונה לשקע החשמלי בתיווך מגן ברקים. יש רק לציין כי מגן ברקים לא באמת מגן על המכונה מפני ברקים אלא מפני עליות מתח והפסקות מתח קצרות בשנאים של חברת החשמל.

מניעת תקלות בבולמי הזעזועים - חשוב מאוד שלא ליצור עומס יתר על בולמי הזעזועים של המכונה. ברגע שהבגדים סופגים מים, העומס המופעל על הבולמים גבוה פי שלושה מהעומס המופעל בזמן שהבגדים יבשים. לפיכך ניתן בהחלט למלא את התוף אך בשום אופן לא לדחוס את הבגדים.

ייעול עבודת המערכת - אחת לחצי שנה מומלץ למלא במגירת האבקה 50 גרם של מלח לימון, לכוון את המכונה על תכנית הרתחה ולתת לה לפעול במשך מחזור כביסה שלם כשהיא ריקה מבגדים. מדובר ביופי של דרך לנקות מאבנית את הדוד, הצנרת וגוף החימום וכך לייעל את עבודת המכונה. כמו כן כשגוף החימום נקי יותר, הוא מתחמם מהר יותר והמכונה צורכת פחות חשמל.

הכנסת אבקה אל מכונת כביסה. ShutterStock
אחת לחצי שנה מומלץ לפתוח את הפילטר של מכונת הכביסה, כטיפול מונע/ShutterStock

האם יש תקלות שניתן לפתור באופן עצמאי, ללא מעורבות של טכנאי?

כל ביקור של טכנאי עולה כסף. לכן חשוב מאוד לוודא מראש שהתקלה שהתגלתה במכונה, אכן מצדיקה נוכחות של טכנאי. במקרים רבים מאוד ניתן למשל לתקן בעיות סחיטה על ידי פתיחת הפילטר והוצאה ידנית של העצמים שגרמו לחסימה. מדובר בפעולה פשוטה מאוד, שכל אחד יכול לבצע באופן עצמאי. חשוב רק לזכור לבצע את הפעולה בזמן שהמכונה לא מחבורת לשקע החשמלי.

כמו כן לפני שמזעיקים טכנאי, מומלץ לבדוק האם המכונה מחוברת לחשמל. ייתכן מאוד שבזמן שניקיתם את הבית, ניתקתם את המכונה מהשקע ושכחתם לחבר אותה מחדש. אם המכונה מחוברת לשקע החשמלי, יש לבדוק האם כל המתגים בארון החשמל למעלה ולאחר מכן לבדוק האם השקע שאליו מחוברת המכונה, תקין. זאת ניתן לעשות על ידי חיבור של מכשיר חשמלי אחר לשקע (כמו מטען של טלפון לנייד). לחילופין, ניתן לנסות לחבר את מכונת הכביסה לשקע אחר, שידוע שהוא תקין.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גבר מביט אל תוף מכונת כביסה. ShutterStock
חשוב מאוד לוודא מראש שהתקלה שהתגלתה במכונה, אכן מצדיקה נוכחות של טכנאי/ShutterStock

אילו תסמינים עשויים להעיד על תקלה במכונת הכביסה?

ישנם לא מעט תסמינים שיש בהם כדי להעיד על כך שמכונת הכביסה לא פועלת באופן תקין ושמשהו אינו כשורה. ישנה חשיבות עליונה להיות ערים לתסמינים השונים ובשום אופן לא להתעלם מהם. זאת כיוון שתקלות במכונת הכביסה לא נוטות להיעלם אלא להחמיר. לפיכך לרוב בעיה קטנה שניתן לפתור בקלות, תהפוך ללא טיפול לבעיה חמורה ומשמעותית, שהתיקון שלה צפוי לעלות לא מעט כסף.

התסמינים המחשידים שצריכים להדליק נורה אדומה כוללים בין השאר נזילה (ואפילו נזילה קלה מאוד), רעש כזה או אחר שהמכונה לא השמיעה בעבר (חריקה, נקישה, שריקה, צפצוף) ותזוזה של המכונה בזמן הסחיטה (שלא התרחשה בעבר). בכל מקרה שבו אתם נתקלים באחד מהתסמינים הנ"ל, מומלץ לעצור את פעולת המכונה ולהזעיק טכנאי לבירור התקלה.

מעבר לכך, יש לברר את מקור הבעיה גם במקרים שבהם נתקלים באבקת כביסה על הבגדים או כשהמכונה כבר לא מבצעת ניקיון איכותי כבעבר. מטבע הדברים גם נורות מהבהבות מהוות עדות ברורה לכך שישנה תקלה מסוימת הדורשת טיפול: עיינו במדריך היצרן על מנת להבין מה המשמעות של הנורה הספציפית שנדלקה.

אישה מוציאה כביסה ממכונת כביסה. ShutterStock
מכונה שמגיעה מיצרנית מוכרת יכולה להחזיק בקלות יותר מעשר שנים/ShutterStock

כמה עולה ביקור של טכנאי מכונות כביסה?

ביקור טכנאי מכונות כביסה עולה בין 300-200 שקלים. המחיר כולל את ההגעה של הטכנאי לבית הלקוח, את הבדיקה של המכונה ובנוסף כלולים במחיר גם תיקונים בסיסיים שלא כרוכים בהחלפת רכיב תקול. יש לציין כי במקרה שבו מתברר כי ישנו צורך להחליף רכיב כזה או אחר, לא ניתן לקזז את עלות הרכיב ממחיר הביקור.

על אילו מכונות כביסה אתה ממליץ?

מובן שישנן מכונות כביסה נהדרות שעולות 6,000 שקלים ומעלה. אך האמת היא שניתן בהחלט להסתפק במכונות כביסה המגיעות עם תג מחיר צנוע יותר. בגדול אני ממליץ בעיקר על מכונות מתוצרת חברת Siemens וחברת Bosch, כשגם המוצרים של חברת Whirlpool, סבירים בהחלט.

לעומת זאת אני לא ממליץ לרכוש מכונות זולות במיוחד מיצרנים לא מוכרים, למרות העלות הנמוכה שלהן. זאת כיוון שמכונה שמגיעה מיצרנית מוכרת כמו אלו שהזכרתי לעיל, יכולה להחזיק בקלות יותר מעשר שנים. למעשה כבר נתקלתי במכונות כביסה שהמשיכו לפעול אפילו שני עשורים ויותר מכך. המכונות הזולות לעומת זאת, לרוב לא יחזיקו מעמד יותר מחמש או שש שנים וגם בטווח הזמן הזה, איכות הניקיון שלהן לא תהיה גבוהה.

לאור זאת אני ממליץ להתייחס למכונת הכביסה כהשקעה לטווח ארוך ולהבין שהניסיון לחסוך מעט כסף בטווח הקצר, יוביל כמעט בוודאות להוצאה משמעותית של כסף בטווח הרחוק.

האם אתה ממליץ לרכוש את האחריות המורחבת שמציעות היצרניות השונות?

נכון להיום כל החברות הגדולות נוהגות לשלוח לבתי הצרכנים טכנאי מכונות כביסה המתפקדים גם על תקן של אנשי מכירות. בנושא זה ברצוני לציין כי מבחינה חוקית הצרכן יכול לבחור כל טכנאי מורשה שהוא להתקנת המכונה והדבר לא יפגע באחריות.

מעבר לכך, חשוב להבין כי מכונה חדשה מיצרנית מובילה, לא צפויה להתקלקל בחמש השנים הראשונות. לפיכך לא תמיד כדאי לרכוש אחריות מורחבת ובהחלט ניתן להסתפק באחריות הבסיסית.

ומה בנוגע למוצרים המוצעים לרכישה על ידי המתקינים?

אין זה סוד שהטכנאים שמגיעים לבתים של לקוחות כדי להתקין את מכונות הכביסה, מציעים להם להתחדש במגוון רחב של מוצרים. רבים מהם לצערי נוקטים לעיתים קרובות בטקטיקת ההפחדה. ישנם למשל שמבטיחים ללקוח כי אם לא ירכוש מנקה נירוסטה, רוב הסיכויים שהמכונה תתקלקל תוך שנתיים בלבד. מעבר לכך שאני אישית נגד טקטיקת ההפחדה, צריך גם להיות מודעים לזה שהמחירים שבהם מוכרים הטכנאים את המוצרים השונים, גבוהים משמעותית ממחירי השוק.

עגלה למכונת כביסה לדוגמה, לא אמורה לעלות יותר מ-200 שקלים. לעומת זאת לא מעט טכנאי מכונות כביסה הפועלים מטעם החברות הגדולות, מציעים עגלות פשוטות ב-300 שקלים ומעלה. לכן אם הטכנאי מציע לכם לרכוש מוצר כזה או אחר, הקפידו לברר ראשית מה היא העלות הריאלית שלו באינטרנט, לפני הרכישה.

אריק גבאי, הבעלים של חברת "אריק שירות הוגן למוצרי חשמל", מספק שירותי תיקונים מקצועיים למגוון רחב של מוצרי חשמל ביתיים (ובכלל זה תנורים, מקררים, מדיחי כלים ומכונות כביסה) בכל אזור גוש דן ומרכז הארץ.

טלפון ליצירת קשר: 072-3250294

למידע נוסף בקרו באתר דפי זהב להמלצות וביקורות על בעלי מקצוע בתחום תיקון ואחזקת מכונות כביסה.

עודד פשטצקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully