וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, יש אפילו שקופים: כל מה שחשוב לדעת על סורגים לחלונות

אביב פטר בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

25.8.2019 / 9:24

רוצים לישון בשקט? התקינו בהקדם סורגים, שיגנו עליכם מפני פורצים וגם ימנעו סיכון נפילה. ניתן להתקין סורגים במגוון סוגים, עיצובים וצבעים, בהתאם לצרכים שלכם. החידוש החם בשוק: סורגים שקופים, שאינם פוגעים בשדה הראייה הנשקף מהחלון

סורגים על חלון בית. ShutterStock
מומלץ להוסיף לסורגים הישרים עיטור דקורטיבי או לצבוע אותם בצבע מיוחד, כדי לעדן את המראה הכללי/ShutterStock

יצירת מרחב ביתי מוגן ובטוח מהווה שיקול מרכזי של משפחות ויחידים רבים. סורגים, על אף הקונוטציה השלילית שהם עלולים לעורר, מגבירים את הביטחון (הממשי) ואת תחושת הביטחון (הפנימית). סורגים מפחיתים משמעותית את הסיכון לפריצה לדירה או חלילה לנפילה מהחלון.

בשנים האחרונות, עלתה גם תשומת הלב לאסתטיקה של הסורגים. כך, ניתן דגש להפיכת הסורגים מאלמנט אפור ומאיים - לחלק אינטגרלי והרמוני מעיצוב הבית. במדריך שלפניכם, תוכלו להתרשם מסוגי הסורגים השונים הקיימים בשוק, מטווח המחירים ומהחידושים האחרונים.

סוגי סורגים לחלונות

סורגים ישרים: זהו הסוג הנפוץ והמוכר ביותר. מדובר בפסי ברזל סטנדרטיים וישרים, הפרוסים לאורך החלון. יתרונם המשמעותי נעוץ במחיר הזול; חסרונם המרכזי הוא הקרבה שלהם לחלון וצורתם, העלולים ליצור תחושה מעט לא נעימה ומראה פחות אסתטי. לכן, מומלץ להוסיף לסורגים הישרים עיטור דקורטיבי או לצבוע אותם בצבע מיוחד, כדי לעדן את המראה הכללי.
מחיר: 400-600 שקלים למ"ר.

סורגי בטן: סורגים אלה מאופיינים בבליטה כלפי חוץ, הנראית כמעין בטן רחבה, היוצרת מרחק מהחלון. הבליטה החוצה בסורגי בטן מאפשרת למקם על המשקוף עציצים וחפצי נוי נוספים. כך גם נוצרת תחושת מרחב נעימה ופחות מאיימת, בניגוד לסורגים הישרים.
מחיר: 500-700 שקלים למ"ר.

סורגים מתקפלים: סורגים אלה נפתחים ונסגרים על פי הצורך, בעזרת מנעול ייעודי. סורגים מתקפלים ישמשו בעיקר את מי שזקוק לאפשרות תנועה דינמית בין החוץ לפנים. כך, למשל: יציאה למרפסת או אפשרות מילוט מהירה בשעת חירום דרך חלון הממ"ד הביתי.
מחיר: 700-1,300 שקלים למ"ר.

סורגי הזזה: בעלי מנגנון פתיחה וסגירה, בתנועה על מסילה ייעודית. משמשים להגנה במרפסות נמוכות ובחצרות. סורגים אלה פחות רלוונטיים למי שגר בקומות גבוהות.
מחיר: 500-1,200 שקלים למ"ר.

סורגים לילדים: מדובר בסורגים דקים יותר, שיגנו על ילדיכם מפני נפילות ותאונות. מומלץ מאד להתקין אותם, אם יש לכם ילדים קטנים, ואתם מתגוררים בקומה גבוהה. בשל עוביים, הם אינם עמידים מפני פורצים, אולם הם זולים, נעימים למראה ומשתלבים ביתר קלות עם העיצוב בבית.
מחיר: 350-600 שקלים למ"ר.

סורגים על חלון בית. ShutterStock
הבליטה החוצה בסורגי בטן מאפשרת למקם על המשקוף עציצים וחפצי נוי נוספים/ShutterStock

סורגים שקופים: זהו חידוש של השנים האחרונות, בעולם סורגי החלונות. הסורגים השקופים מיוצרים מחומר חזק שנקרא פוליקרבונט. השינוי האסתטי הגדול שהביאו איתם הסורגים השקופים הוא אפשרות למבט פתוח לנוף הנשקף מהחלון, ללא ברזלים שפוגעים בשדה הראייה ויוצרים תחושת סגירות. על אף שהסורגים שקופים עלולים ליצור במבט ראשון מראית עין של חולשה וחוסר עמידות, הם חזקים מאד ועומדים בכל התקנים המחמירים ביותר. בעזרת סורגים שקופים, נוצרת בבית אווירה של המשכיות עיצובית עם החוץ, ללא תחושת ההפרדה והחציצה שמייצרים סורגי הברזל.
מחיר: 600-1,400 שקלים למ"ר.

טיפים לעיצוב

צורת הסורג: לרוב, הבחירה היא בין סורגים שצורתם עגולה לבין סורגים שצורתם מרובעת.
הוספת עיטורים: כדי לשבור את המראה האחיד של הסורגים, העלול לעורר תחושת שיממון, עומדת בפניכם האופציה להוסיף מגוון רחב של עיטורים וקישוטים. המגוון רחב מאד, ונע מצורות גיאומטריות מופשטות ועד לפרחים, ציפורים או (כמעט) כל רעיון מקורי ופרוע שעשוי לעלות בראשכם.
צביעת הסורגים: גם בתחום הצבעים, מגוון האפשריות משמעותי. תוכלו לבחור כמעט בכל צבע - החל מצבע לבן, אפור או ירוק הסולידיים; ועד לסגול, אדום וזהב הדומיננטיים. במקרה שהחלטתם לצבוע, חשוב מאד לוודא שיש ברשותכם צבעים המותאמים לצביעת ברזל, וחומר מקשר בין הברזל לצבע, שימנע קילופים בעתיד.

לסיכום: למען השקט הנפשי, התקינו בהקדם סורגים. בהתאם להעדפות האישיות שלכם, תוכלו להתאים סוג, עיצוב וצבע.

אביב פטר בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב
  • עוד באותו נושא:
  • סורגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully