וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה כסף הרווחתם השנה? הדרך הפשוטה לגלות - ולשמור עליו

בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

26.11.2019 / 13:16

עוד רגע תיגמר השנה, והעצמאים שבכם תידרשו להגיש את הדו"ח השנתי. למי שמשתמש בשירותיו של רואה חשבון, ולמי שבחר לעשות את זה לבד - כדאי להכיר את התהליך מראשיתו ועד סופו. אחרי הכל, רק אתם תדעו לדאוג כמו שצריך לכסף שלכם

זוג בודק את חשבון הבנק. ShutterStock
אם אתם נשואים התיק במס הכנסה רשום על שניכם/ShutterStock

המילים "דו"ח" ו"מס הכנסה" נשמעות משעממות ומפחידות, אבל תכלס מדובר בדו"ח שנתי פשוט שבו ממלאים את ההכנסות וההוצאות של העסק שלכם במהלך השנה האזרחית. הדו"ח מאפשר למס הכנסה לעקוב אחר הפעילות הפיננסית שלכם, ובו מחושב המס הסופי שיש לשלם במשך שנה. לפי החישוב תדעו אם עליכם לשלם סכום מס נוסף או אולי לקבל החזר.

כשמדובר בחברה בע"מ או בעוסק מורשה שמנהל עסק מורכב, אתם יכולים לעשות לעצמיכם חיים קלים ולהעסיק או להיעזר ברואה חשבון, שמנהל באופן שוטף את ההכנסות וההוצאות במשך השנה ומרכז את הנתונים. רואה החשבון ממלא את הדו"ח השנתי ואם צריך גם מייצג אתכם בהתנהלות מול מס הכנסה. אתם רוצים לנהל את העסק בראש שקט, לא?

אם אתם מנהלים לבד עסק קטן ורוצים לחסוך את ההוצאות הכספיות על רואה חשבון, אתם יכולים למלא את הדו"ח בעצמכם.

את הדו"ח אפשר לחלק לארבעה חלקים:

1. פרטים אישיים - אם אתם נשואים התיק במס הכנסה רשום על שניכם. אתם יכולים לבחור מי מבני הזוג ייחשב כבן זוג רשום, או להגיש שני דוחות נפרדים. זה לא ישנה את סכום המס שתצטרכו לשלם.

2. הכנסה אישית - זה לב העניין - פה אתם ממלאים את ההכנסה מהמחזור העסקי השנתי. בחלק הזה תציינו אם אתם מקבלים כסף ממעסיקים אחרים, ביטוח לאומי או השכרת דירה ועוד.

3. הוצאות - עליכם להצהיר על הוצאות רלוונטיות לעסק כגון שכר לעובדים, הוצאות שיווק, שכירת משרד, תשלום לרואה חשבון ועוד.

4. זיכויים ונקודות זיכוי - זה החלק שבו פרמטרים שונים יכולים לזכות אתכם בתשלום מופחת של מס. גרושים המשלמים מזונות, חד הוריות, מגורים ביישובים מסוימים, עולים חדשים ועוד, יכולים לתת לכם נקודות זיכוי.

רצוי להתייעץ עם יועץ מס, שיוכל להנחות אתכם לגבי המסמכים הרלוונטיים שיספקו את המידע וגם לעזור לכם לחסוך מאות ואף אלפי שקלים על ידי מימוש זכויות ונקודות זכות שאולי מגיעות לכם.

דו"ח שנתי למס הכנסה. מערכת וואלה!
רואה חשבון או יועץ מס יוכל להנחות אתכם כיצד למלא/מערכת וואלה!

המידע שתאספו לקראת הגשת הדו"ח

אם אתם שכירים ויש לכם בנוסף עוסק פטור/מורשה, לצרף טופס 106 מהמעסיק.

טופס מהבנק שמרכז רווחים והפסדים מניירות ערך (טופס 867, אם יש לכם השקעות בשוק ההון).

העתק חוזה שכירות בתוקף אם יש לכם הכנסות מהשכרת דירה.

אישור שנתי לצורך מס עבור תשלום פרמיה לביטוח חיים.

אישור שנתי מביטוח לאומי על כספים שקיבלתם.

איך מגישים? ממלאים את הדו"ח בצורה מקוונת באתר האינטרנט של מס הכנסה, מדפיסים את גרסתו הסופית ומגישים אותו פיזית כשהוא חתום, יחד עם המסמכים המצורפים, אל פקידי המודיעים של מס הכנסה. הדו"ח חייבים להגיש עד 30 באפריל או 31 במאי שאחרי שנת המס, תלוי בסוג העסק. אם תאחרו - תקבלו קנס.

שידרתם את הדו"ח המקוון והדפסתם, אבל גיליתם שלא מילאתם טוב או שרוצים להוסיף נתונים? אין בעיה. היכנסו לאתר והזינו מחדש. רצוי לשמור את הקובץ במחשב, כדי לעבור עליו ולוודא. כל עוד לא הגשתם את הדו"ח המודפס חתום למס הכנסה ביחד עם המסמכים הנדרשים, אפשר לעדכן אותו מחדש במערכת והוא לא נחשב כמוגש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

אל תהיו אטומים: כך תכינו את הבית לגשמי החורף ותימנעו מנזילות

בשיתוף זאפ דפי זהב

מילוי והגשת דו"ח שנתי: עשו ואל תעשו

עשו

• השתמשו בשירות חשבוניות אונליין - הרבה יותר קל, פשוט ומסודר בעיניים. אתם שולחים חשבוניות במייל, יש לכם דו"ח הכנסות והוצאות חודשי, רשימת לקוחות מסודרת ומנהלים את המאזן הכספי אונליין מכל מקום.

• מילוי הדו"ח מחייב זמן וריכוז - מלאו אותו כשאתם לבד, עם הניירת הרלוונטית ביד, ואחרי שתסיימו תעברו שוב - סעיף אחר סעיף - לוודא שלא פספסתם.

• סעיף ההוצאות של העסק יכול לחסוך לכם תשלום מס כי יש אפשרות לקבל החזרים על חלק מההוצאות. התייעצו עם רואה חשבון או יועץ מס לגבי סוג ההוצאות של העסק. יש לרשויות המס רשימה ארוכה שעל הוצאות שיכולות להיכלל, אך כל אחת מהן מתאימה לסוג העסק.

אל תעשו

• אל תחכו לסוף השנה כדי לרכז את כל הנתונים הפיננסיים של העסק. אם תעשו את זה מדי חודש, זה יעזור לכם לשמור על הסדר ולהיות יותר מהירים ויעילים בהגשת הדו"ח.

• אל תתחילו למלא את הדו"ח לפני שווידאתם שכל הניירת הרלוונטית אצלכם ביד. לא בטוחים? התייעצו עם יועץ מס או רואה חשבון וקבלו ממנו הנחיות.

• בשום אופן לא לדחות את מילוי והגשת הדו"ח. לא חבל לכם לפספס את מועד ההגשה ולבזבז כסף על קנסות?

כן, מבט על טופס 1301, הוא הדו"ח השנתי למס הכנסה, יכול לבלבל בשל ריבוי הסעיפים וחובה לדייק בנתונים. זה יכול להלחיץ, אבל אפשר להיעזר ביועצי מס או רואי חשבון שיוכלו לסייע לכם למלא אותו. אותם מומחים פיננסיים גם יכולים לדאוג למילוי הדו"ח במקומכם ובכך לחסוך לכם זמן, מאמץ וגם כסף, כי אי דיוקים במילויו יגרמו לטעויות שתשלמו עליהן. בהצלחה!

לאתר זאפ גרופ

בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב
  • עוד באותו נושא:
  • דוח מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully