וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפעת אמזון על עולם הפרסום בדיגיטל

בשיתוף B144, בשיתוף B144

14.1.2020 / 11:57

השינויים שאמזון הביאה לעולם הפרסום הדיגיטלי בישראל ובעולם

אמזון אמאזון. ShutterStock
ענקית עולמית שהיכרות עמה יכולה לסייע לעזק שלכם. אמזון/ShutterStock

כשג'ף בזוס, מייסד אמזון והאיש העשיר בעולם (נכון ל-2020) ייסד את חברתו הקטנה לממכר ספרים סיאטל, הוא לא חלם שיום אחד החברה שלו תצדיק את שמה וכמו נהר האמזונס הגדול בעולם (למעשה הנילוס עוקף אותו בכמה מטרים...אך הוא ללא ספק העשיר והמגוון יותר) תגדל גם היא לממדי ענק, אבל הנה...

כיום אמזון, ענקית המסחר האלקטרוני וחברת שירותי מחשוב הענן המובילה בעולם, מזכירה לכולם שאותה לא צריך ללמד כלום על שיווק דיגיטלי ומכירות.

מאז נוסדה ב-1994 אמזון הלכה וגדלה משנה לשנה ונכון ל-2020 היא המתחרה הגדולה ביותר לדואופול הפרסום הממומן ברשת: פייסבוק וגוגל, הנערכות למלחמת עולם מולה בעשור הקרוב.

היתרונות של אמזון על פני פייסבוק וגוגל בעולם הפרסום דיגיטלי

בשונה מגוגל ופייסבוק שנולדו כיצורים וירטואליים וצמחו כפלטפורמות תוכן בלבד, אמזון שנולדה כחנות ספרים אינטרנטית (ואחר כך כחנות גלובלית לכל מוצר שרק קיים בעולם...) מביאה למשחק כלים מעולם המכירות הפיזי, ניסיון והבנה כיצד להגיע לקהל לקוחות בשיטות מסורתיות ושיטות חדשניות המסייעות לה לקרוא תיגר על הכתר של החברה השולטת בעולם הפרסום הדיגיטלי.

פרסום בגוגל ובפייסבוק כן, אבל גם: פרסום באמזון!

תחשבו על זה: פייסבוק וגוגל אמנם מעמידות לשירות לקוחותיהן פלטפורמות תוכן וקידום אבל אפשר לומר שלמעשה אין להם אתר בית... הן כמו נמל תעופה: פייסבוק - שהגולשים בה עפים על עצמם ... או תחנת רכבת ענקית עם מלא עמדות מודיעין (גוגל...). המצב בו חברות ומותגים משקיעות מיליוני דולרים בקידום ממומן בגוגל ובפייסבוק ומשיגות רק בעקיפין את התנועה לאתריהם, שם רוכשים הלקוחות את המוצרים, הולך לקטון משמעותית עם עליית אמזון למגרש הפרסום הדיגיטלי.

כי אמזון לעומת זאת היא האתר עצמו, בו המוצרים נמכרים! אמזון נהנית מכל העולמות ואפשר לומר שהיא זכתה בג'ק פוט ענק תודות לחידושים בעולם הדיגיטלי ועכשיו היא גם משלבת טכנולוגיות שהופכות את החיפוש בה יעיל ומשתלם הן עבור לקוחות הקצה והן עבור המותגים והחברות שהבינו שאין סיבה לפזר דולרים במקום אחר כאשר הן יכולות להשקיע יותר בקידום באתר של אמזון עצמו!
הרי הגולשים מגיעים לאמזון ממילא ובאחוזים גדלים משנה לשנה במסגרת תופעת בהלת הקניות ברשת אשר מתרחבת כל הזמן, למה לא לפרסם ישירות באמזון, אומרות לעצמן אותן חברות.

היתרונות הבלעדיים של אמזון בתחום השיווק הדיגיטלי

לאמזון יש אריזות של מוצרים? אז היא מפרסמת גם עליהן. זו פיסת נדל"ן לכל דבר.

כיסוי אירועי ספורט בשידורים חיים? עוד פלטפורמת פרסום עם זרקור חזק שאמזון מפעילה.

פעילויות קד"ם? הרי זה מה שהפך את אמזון לענקית הקימונעות בעולם.

אמזון פריים פלטפורמת הטלוויזיה של אמזון היא ערוץ פרסום נוסף שנרתם לטובת עסקים שעושים עסקים עם אמזון.

אתם מבינים... פייסבוק וגוגל הן בעצם 'רק' מה שהן - יצורים וירטואליים שאמנם חולשות על מירב התנועה באינטרנט אבל בכל נוגע למכירת מוצרים, שילמדו מאמזון כמה טריקים מהספר.

אילוסטרציה. ShutterStock
בשונה מגוגל ופייסבוק שצמחו כפלטפורמות תוכן בלבד, אמזון מביאה למשחק כלים מעולם המכירות הפיזי/ShutterStock

רוצים לקנות משהו? חפשו באמזון...

כולם יודעים: רוצים מידע כלשהוא? לכו לגוגל. זו הסיבה בגללה פרסום בגוגל אפקטיבי. גוגל השכילה לרתום את הכוח העיקרי שלה כמנוע חיפוש למשיכת עסקים ומפרסמים שהבינו שהגולשים מחפשים מידע רק בגוגל וכמו ליוויתן שמספק פרנסה למאות דגים קטנים ממנו, כך גדלה גוגל לממדי הענק שלה.
אחר כך פייסבוק, הרשת החברתית שגרמה לכולנו להבין שקשרים חברתיים הם למעשה קשרים עסקיים ו-'מדיניות הפרטיות' של פייסבוק היא למכור את המידע האישי שצברה עלינו לכל המרבה במחיר, ואגב, גם אמזון צוברת עלינו מידע רב ועושה בו שימוש לא פחות.

אמזון בארץ הקודש

אם הרגשנו קצת מוזנחים ומנותקים מהעולם הרי שבצדק. אמזון עשתה דריסת רגל ראשונית בישראל רק ב-2019. אך בעשור החולף נחשפנו לעוצמת החברה בין אם כצרכני קצה המגהצים את כרטיסי האשראי וחשבונות הפייפל שלנו 24/7 בקניית כמות עצומה של פריטים במחירים תחרותיים או כבעלי עסקים פרטיים שמצאו פרנסה באמזון כמוכרי משנה, המבצעים דרופ שיפינג ללקוחות בכל העולם.
וכיום, עם הקמת משרדי ומחסני אמזון בישראל, ביצת הפרסום הדיגיטלי בישראל זוכה לחדירה נוספת של אמזון למערך הפרסום הדיגיטלי תוך כדי שימוש בכל הנשקים של החברה מול פייסבוק, גוגל ואחרות. יהיה מעניין, יהיה תחרותי. האם מחירי מודעות הפרסום הדיגיטליות צפויים לעלות או לרדת? את זה נדע בקרוב מאוד בחסות ג'ף בּזוס והמפלצת האמזונית שלו.

בשיתוף B144, בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully