וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאבולה ואאוטבריין יתחרו בפייסבוק וגוגל

בשיתוף B144, בשיתוף B144

14.1.2020 / 12:40

טאבולה ואאוטבריין, חברות ענק בתחום התוכן, מתכוננות להתחרות ישירות בגוגל ופייסבוק וכדאי לכם להכיר את ההבדלים ביניהן ולהבין איפה כדאי לפרסם

אילוסטרציה. ShutterStock
גוגל/ShutterStock

לא מספיק שאמזון מאיימת לשבור את ההגמוניה של גוגל ופייסבוק בשוק הפרסום הדיגיטלי, עכשיו שחקנית חדשה, צנועה יותר, ישראלית, חצופה ובועטת, עושה קולות של תחרות חזקה. עם הכנסות משותפות של כ-2 מיליארד דולר בשנה טאבולה ואאוטבריין הישראליות מתמזגות לחברה אחת ומכריזות על מטרתן: לנגוס בעוגת הפרסום הדיגיטלית של פייסבוק וגוגל.

האם אפשר לומר פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק ופרסום בטאבולה ואאוטבריין באותה נשימה?

טוב, זה לא שמדובר בשחקניות טירוניות שלא התמודדו כבר בשוק הדיגיטל העולמי, אך עכשיו לאחר המיזוג בין השתיים, פלטפורמות התוכן הישראליות אאוטבריין וטאבולה אשר יצרו פורמט חדש של פרסום דיגיטלי בעולם מהוות כוח משמעותי יותר ופלטפורמה המתיימרת להיות חסכונית ויעילה יותר עבור עסקים גדולים, בינוניים וקטנים כאחד.

מה הפטנט של טאבולה ואאוטבריין

כולם יודעים: פרסום בגוגל וכמובן פרסום בפייסבוק הם הערוצים האפקטיביים ביותר לפרסום דיגיטלי נכון ל-2020. האחת, גוגל, היא מנוע החיפוש השולט באינטרנט, אין ילד שלא מכיר אותו ואין מבוגר שלא משתמש בו למציאת כל מידע קיים, לשאלת שאלות החל ממחיר של סיכת ביטחון ועד "איך מטפלים בסרטן הערמונית..." ומכיוון שגוגל הפכה אוטוריטה בתחום המידע (עם כל הסיכונים שבדבר כמו למשל המידע הרפואי המדויק שהיא מתיימרת לספק) והיא כבר למעלה מעשור האתר הנגלש ביותר בעולם, בעלי עסקים מבינים שאם הם לא שם הן לא קיימים.

פייסבוק מאידך היא הרשת החברתית המובילה בעולם שסיפחה לעצמה גם את אינסטגרם ו-וואטסאפ, יצרה את מסנג'ר ואין ספק שכל עסק יודע שהנוכחות שלו בפייסבוק הכרחית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך בונים אסטרטגיית פרסום לדיגיטל? המדריך השלם

בשיתוף B144

אז מה יש לטאבולה ואאוטבריין להציע?

טאבולה ואאוטבריין מציעות מודל חדש של פרסום. השיטה שלהן עובדת כך: הן קונות משבצות פרסום באזורים איכותיים בפורטלים המובילים בעולם, בין אם באתרי חדשות מרכזיים (וואלה! למשל בישראל) או בכל אתר מוביל אחר, כאשר המפרסם או בעל העסק שרוכש קמפיין פרסום דרך טאבולה ואאוטבריין יוצר מודעת פרסום מינימליסטית המורכבת מתמונה ושורת מחץ שמטרתה לגרום לגולש ללחוץ על הקישור ולהגיע לאתר הבית של אותו מפרסם או לכתבה חיצונית הקשורה אליו.
כך יכולים עסקים להגיע לפורטלים הגדולים שבעבר לא חלמו להופיע בהם ובמחיר נוח יחסית לרכישת כתבות צבע ותוכן באותם אתרים עצמם שמחירן גדול הרבה יותר.

פייסבוק אילוסטרציה. shutterstock, ShutterStock
הרשת החברתית המצליחה בעולם. פייסבוק/ShutterStock, shutterstock

האם המלצות התוכן של אאוטבריין וטאבולה יספקו את הסחורה?

אפשר לומר שמודל הפרסום של השתיים מבוסס על רמת המודעות של הצרכן. הכוונה היא שהפלטפורמה מתוחכמת שלהן מצניעה את העובדה שקוביות הפרסום של טאבולה ואאטובריין הן... טוב פרסומות, הגולש התמים נכנס לאתר ענק שהוא אוהב, גולל למטה ורואה קוביית תוכן בעלת נושא משיק או רלוונטי לכתבה אליה נכנס ויכול לחשוב שלא מדובר בתוכן מקודם אלא בתוכן אורגני של אותו פורטל. מחשבה זאת גורמת לאותו גולש להתרשם מאותו מותג שרכש את קוביית הפרסום הגורמת לו להיראות מהימן יותר, חזק עסקית וכזה שאפשר לסמוך עליו כי הוא מפרסם באתר של 'הגדולים'.

האפשרות של עסקים בינוניים וקטנים להגיע לגולשים במקומות רלוונטיים ונצפים ברשת גדלה תודות לשיטה זו של אאוטבריין וטאבולה, אך התחרות הגדולה מול פייסבוק וגוגל כמו גם מול אותם אתרים עצמם שלמדו את השיטה ויוצרים לעצמם פלטפורמות פרסום פנימיות, מערבבת את הקלפים בשוק הפרסום הדיגיטלי והמאבק על מודעות הגולש שמוצף במודעות פרסום מכל עבר וכבר לא יודע על מי לסמוך ואיזה תוכן חף מאינטרס כזה או אחר, נפתח מחדש.

אז איפה כדאי לפרסם?

כך או כך לבעלי עסקים ולגולשים קיימים מקומות רבים בהם הם יכולים למצוא מידע, לפרסם ולרכוש ולא רק בגנים הסגורים של גוגל ופייסבוק ובמחירים תחרותיים יותר למפרסמים. טאבולה ואאוטבריין יתחרו בפייסבוק ומעניין לראות לאיזה כיוון שוק הדיגיטל העולמי הולך.

אולי חברה ישראלית נוספת תנסה להמציא את הגלגל מחדש ותייצר אפיק פרסומי חדש שלא חשבו עליו. הפרדוקס הוא שדווקא כשיש יותר ערוצי תקשורת ופרסום והנגישות של מפרסמים להגיע לקהל הלקוחות הפוטנציאלי גדולה יותר, כך התחרות רבה יותר, הגולשים עייפים יותר מהניסיונות להגיע לכיס או למוח שלהם ונדרשות דרכים חדשות ויצירתיות יותר להגיע לגולשים בצורה טבעית ואמיתית יותר, כזאת המספקת תוכן איכותי ורלוונטי בלחיצת כפתור אחת גדולה אך ללא האותיות הקטנות.

בשיתוף B144, בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully