וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 יתרונות בריאותיים של פרי הפיטנגו

הוא מציץ עכשיו מהשיחים בשלל צבעים, ולמרות שיש לו טעם קצת מוזר, אי אפשר שלא לקטוף אותו ולהכניס לפה. אז אילו יתרונות בריאותיים מציע הפיטנגו?

מערכת וואלה

מי שגדל במושב או קיבוץ, או אפילו בערים הגדולות, נתקל ככל הנראה בשיח הפיטנגו בילדות, מה שהשאיר אצל רבים זיכרונות מתוקים. ולמרות שעל הטעם של הפיטנגו - פרי טרופי קטן - אפשר להתווכח, יש לו כמה יתרונות בריאותיים ששווה ליהנות מהם. הנה כמה מהם:

1. עשיר בוויטמינים ומינרלים
פרי הפיטנגו עשיר בנוגדי חמצון וויטמינים, דוגמת ויטמין C התורם לחיזוק המערכת החיסונית, וויטמין A שמסייע בפגיעה ברדיקלים החופשיים שגורמים לנזקים לתא האנושי. הפיטנגו הוא גם מקור עשיר לנתרן, אשלגן, פחמימה, חלבון, ויטמין B2, ברזל ומגנזיום.

2. עשיר בנוגדי חמצון
הפיטנגו הוא מקור עשיר של נוגדי חמצון כמו ליקופן הנותן לפרי את צבעו האדום, בטא-קריפטוקסנטין, גמא-קרוטן ורוביקסנטין המחזקים את המערכת החיסונית. נוגדי החמצון הלוו מסייעים בלחימה נגד פעולות הרדיקלים החופשיים בגוף ועוצרים את הזדקנות התאים.

3. תורם לבריאות העור
פרי הפיטנגו הוא כאמור מקור טוב לוויטמין A המסייע לסילוק של רעלים ורדיקלים חופשיים הפוגעים בעור. בנוסף, ויטמין A מסייע בטיפול במצבי עור כמו פצעונים, אקנה, פסוריאזיס ומחלות אחרות, והוא גם מחזק את רקמות העור ומשפר את מראהו.

פיטנגו. ShutterStock
קטן קטן, אבל עמוס במרכיבים חשובים. פיטנגו/ShutterStock

4. מסייע לפעילות מערכת העיכול
הפיטנגו מכיל תכונות אנטי דלקתיות המסייעות להתמודדות עם בעיות שונות במערכת העיכול, כמו שלשולים וכמה סוגים של פצעי מעיים.

5. תורם לבריאות הריאות
צריכה קבועה של פיטנגו מסייעת לתפקוד נכון של אברי הנשימה ובנוסף מונעת מהריאות להדבק בזיהומים מסוימים. התכונה האנטי דלקתית בו עוזרת לטיפול בדלקת ריאות. על פי מחקרים שפורסמו לאחרונה, פרי הפיטנגו מסייע בשיפור פונקציונליות הריאה ואף עשוי לסייע לטיפול במחלת ריאה חסימתית כרונית (COPD).

  • עוד באותו נושא:
  • פירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully