וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבון הבקבוקים: לאנשים שנמאס להם להיות פראיירים

בשיתוף תאגיד המיחזור אל"ה

עודכן לאחרונה: 12.8.2021 / 9:33

בכל פעם שאתם קונים מיכל משקה המסומן בפיקדון, ולא מחזירים אותו - אתם זורקים לפח כסף ששייך לכם. כדי לעודד אתכם להשיב את הבקבוקים לבתי העסק שמחויבים לקבל אותם מכם, אספנו כמה דברים שתוכלו לקנות עם הכסף הזה

בחיי היומיום של כולנו, אנחנו צורכים מכלי משקה קטנים, המסומנים בפיקדון - בקבוקי זכוכית, פחיות ובקבוקי פלסטיק של שליש או חצי ליטר למשל. במחיר שאנחנו משלמים על כל אחד מאלו כלול אותו פיקדון, שהסכום המינימלי שלו עומד על 30 אגורות.

כך, בכל פעם שאתם מסיימים לשתות וזורקים את המיכל לפח במקום למחזר אותו, ולהשיב אותו לבתי העסק המחויבים על פי חוק לקבל אותו מכם - אתם פשוט זורקים לפח את הכסף שלכם.

ורגע לפני שתגידו לנו "מה שווה לי 30 אגורות? למה זה כבר יכול לשמש?" החלטנו להצית את הדמיון שלכם ואספנו כמה דברים שאפשר לקנות עם קצת תושייה ודמיון.

זכרו: בכל יום מותר לכל אדם להחזיר עד 50 מכלי משקה המסומנים בפיקדון לכל בית עסק רלוונטי (סופרמרקטים, פיצוציות, חנויות נוחות, מכולות). בית העסק מחויב לקחת אותם ואם יש לכם יותר מ-50, אתם יכולים כמובן גם להמשיך לבית העסק הבא ולהחזיר אצלו, או לבוא בליווי מישהו נוסף ולהחזיר כמות כפולה בבית עסק בודד. הבנתם את הרעיון, ואם 50 נשמע לכם המון, תחשבו בכמה מכלי שתייה מסומנים בפיקדון משתמשים במקום העבודה שלכם ביום אחד, או בבית הספר של הילדים. בקיצור, בואו נצא לדרך:

6 ש"ח - חפיסת מסטיק

נתחיל מהדבר הכי פשוט ויומיומי, שכמעט כולנו מחזיקים באוטו או בתיק. בשביל לקבל בחזרה 6 שקלים, אתם בסך הכל זקוקים ל-20 מכלי משקה המסומנים בפיקדון או במילים אחרות, אם תאספו שניים כאלו מדי יום ותחזירו את כולם במרוכז, פעם בשבוע וחצי יש לכם חפיסת מסטיקים שלא הייתם צריכים להכניס שוב את היד לכיס כדי לקנות אותה.

15 ש"ח - אריזת שוקולדים קטנים

בהחזרה של המכסה היומית המותרת לכם לבית עסק בודד - 50 מכלי משקה, תקבלו 15 שקלים של דמי פיקדון. אם המשרד שלכם צורך מכלי משקה כאלו מדי יום, לאסוף 50 תוך שבוע ולהחזיר אותם לבית העסק הרלוונטי שקרוב אליכם זה סיפור די פשוט וכולכם תוכלו להתפנק עם אריזת שוקולדים כיפית ל"האפי האוור" של יום חמישי. נשמע טוב, נכון?

אישה שותה בקבוק מים. ShutterStock
כולם במשרד שותים מבקבוקים לאורך השבוע? תאספו אותם, ותתפנקו עם שוקולדים ליום חמישי/ShutterStock

40 ש"ח - בקבוק יין

אביב הגיע, פסח בא וכמובן שבליל הסדר אנחנו שותים ארבע כוסיות יין (והילדים מיץ ענבים...). בכלל, בחג בו רבים גם נהנים ממפגשים משפחתיים וגם נמנעים משתיית משקאות אלכוהוליים לא כשרים כמו בירה או ויסקי, היין זורם וזו הזדמנות מצוינת לשמור בצד את כל הבקבוקים שאתם והילדים משתמשים בהם בימי החג ולהחזיר את כולם. בקבוקי הזכוכית בהם מגיע היין מסומנים כמובן בפיקדון וברגע שתזדכו עליהם, תהיו בדרך הנכונה לפנק את עצמכם עם בקבוק חדש!

60 ש"ח - ארוחה עסקית

אוקיי, נתקדם למשהו משפחתי יותר. אם אתם לדוגמה משפחה של 4 נפשות, תעשו לעצמכם אתגר: כל אחד יאסוף 50 מכלי משקה מסומנים בפיקדון לאורך חודש אחד. בסוף החודש, תחזירו אותם יחד (זו בדיוק הכמות המקסימלית שמותר לכל אחד להחזיר לבית עסק כלשהו ביום אחד) וצאו לארוחת צהרים משפחתית. ארוחה עסקית אחת כבר יש לכם ביד מדמי הפיקדון שזה עתה קיבלתם בחזרה.

120 ש"ח - כדור כדורגל איכותי

ומה עם קבוצת החברים? גם אתם אוהבים לשחק עם כולם כדורגל בשכונה, אבל אין לכם כדור שווה? הנה רעיון מעולה. בשביל לקבל 120 ש"ח בחזרה מדמי הפיקדון, אתם זקוקים ל-400 מכלי משקה מתאימים - לא משימה מורכבת מדי אם יש לכם חבורה של 10-12 שחקנים. קצת מאמץ באיסוף וכולכם הולכים להחזיר יחד את המכלים ומשם, ישר לחנות לקנות לכם כדור חדש ומהודר, שיעלה את הרמה של המשחק הבא.

750 ש"ח - בריכת ילדים ענקית

אחרון חביב - ה-אתגר של הבניין שלכם, בול לקראת הקיץ המתקרב. רוצים להכיר את השכנים שלכם טוב יותר ולמצוא חברים חדשים לילדים? הנה הדרך שלא חשבתם עליה. תגדירו מבוגר אחראי שישמור על הכסף ובכל שבוע, נסו שכל ילדי הבניין יאספו 250 מכלי משקה מסומנים בפיקדון ותחזירו אותם לבתי העסק הרלוונטיים. תוך עשרה שבועות בלבד יש לכם בחזרה את הכסף לפנק את הילדים בקיץ עם בריכה מטורפת שאפשר לשים בחצר של הבניין.

בשיתוף תאגיד המיחזור אל"ה
  • עוד באותו נושא:
  • מיחזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully