אלי מתנה. עומרי סילבר,
אלי מתנה/עומרי סילבר

מתנה משמיים

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 11:57

אלי מתנה מקיים מעל 150 אירועים בשנה, מחתונות באילת, דרך שת"פ עם עברי לידר ורותם כהן ועד רמיקסים לאח הגדול. בריאיון גלוי הוא מספר על התעשייה, הרווחים ("נשאר הרבה פחות אחרי הוצאות"), הכסף השחור ("פוגע מאוד") והחששות מגל נוסף ("נחפש דרכים יצירתיות להתפרנס")

עם קצב של מעל ל-150 חתונות ואירועים בשנה, אלי מתנה הוא הדי.ג'יי העסוק ביותר בישראל. בבוקר הוא מופיע באירוע באילת ובערב בחתונה במרכז. לפעמים גם לאדם מאוד מפוקס כמו מתנה לוקח כמה דקות להבין איפה הוא: בחתונה, במסיבת ענק, באולפן עם זמרים מובילים כמו עברי לידר ורותם כהן, או באולפן הקלטות, יוצר רמיקסים ל"אח הגדול".

עם כל הכבוד למוסר העבודה הגבוה של מתנה, גם מכונות מיומנות כמוהו מקבלות מדי פעם איתות מהיקום שצריך לכבות את המנועים. בשנה האחרונה זו הייתה הקורונה שריסקה את הענף. "אם הקורונה תחזור שוב, זה יהיה נורא", הוא אומר בריאיון שנערך עימו בימים שבהם ראשה של המגיפה מאיים שוב לפרוץ את הדלת, "אבל אם אין ברירה - זה מה שיהיה. נעבוד במסיבות קטנות יותר ונחפש דרכים יצירתיות להתפרנס".

אלי מתנה. גיא סידי,
לא נח. אלי מתנה/גיא סידי

איך שרדת את שנת הקורונה?

"קיבלתי פיצוי מכובד על הפסקת העבודה שלי. תמיד אפשר לקבל יותר, אבל אני לא מתלונן. בקורונה מצאתי את הזמן לפתח את עצמי בכל מיני דרכים מקוריות. שדרגתי את האולפן שלי, עשיתי מוזיקה ל'אח הגדול' וגם קצת נחתי".

הרבה תקליטנים הפכו לשליחים. יש סיכוי שבסגר הבא תביא לי את המשלוח רכוב על אופנוע?

"אוי, אני ממש מקווה שלא. אני עובד בתחום כבר 20 שנה, אז יש לי חסכונות ויש לי רשת ביטחון. כולם מקבלים גם מענקים, אז אני מאמין שיהיה בסדר".

מה המצב היום?

"היום המצב היסטרי. השבוע, למשל, אני עושה תשעה אירועים - אירוע אחד בכל יום, וביום שישי יש לי שלושה".

המון די.ג'ייז עובדים בשחור כדי למזער נזקים.

"אני רואה הרבה אנשים שעובדים בשחור וזה מאוד מפריע לי, כי הם פוגעים באנשים כמוני. הם מציעים מחירים מאוד נמוכים שאני לא יכול להתחרות בהם. הרבה פעמים מציעים לי לעבוד בשחור, לשלם במזומן או להוריד מע"מ, ואני מסרב, כי אני עובד בצורה מסודרת. באופן אישי, אני גם לא מבין אנשים שמחפשים ללכת בדרכים עקומות. גם אם זה יותר קשה להתפרנס כשהמדינה שמה את היד בכיס שלך - זה החוק ואין מה לעשות. אני אוהב ללכת ישר".

אלי מתנה. גיא סידי,
בכל יום אחד, שניים ואפילו שלושה כאלה. אלי מתנה באירוע/גיא סידי

יש מעט תקליטנים שהגיעו לדרגה של סופרסטאר ומקבלים עשרות או מאות אלפי שקלים למסיבה. זה נכון לומר שכל היתר, כל מי שהוא לא סטאר, נאבק על קיומו?

"מה פתאום. גם די ג'יי שמרוויח 5,000 שקל לאירוע יכול להתפרנס, כל אחד וההתנהלות שלו. זה מקצוע שאפשר להתפרנס ממנו בסדר גמור. אני גובה בין 10,000 ל-13,000 שקל לאירוע, בהתאם לעונה. המחירים האלה הם באמת מעל הממוצע, אבל הקהל מקבל מוצר בהתאם. הוא רוצה די ג'יי שחי את השטח ומלהיב את הקהל".

בלי להיכנס לך לכיס, אתה מרוויח מינימום 10,000 שקל לאירוע, אתה עושה 150 אירועים לפחות בשנה, לפי החישוב שלי אתה מכניס מעל למיליון וחצי שקלים בשנה.

"גם אם אני מכניס מיליון וחצי ויותר, זה הברוטו. תוריד הוצאות על המשרד, תוריד מס הכנסה, ציוד ובלת"מים, ואתה מגיע להרבה פחות ממיליון".

עברי, רותם ואני

"לזמר יש את הוויז'ן שלו ולי יש את הוויז'ן שלי. הרבה פעמים הדעות מתנגשות, אבל לומדים למצוא את נקודת האמצע"

מתנה (31, תל אביב, בזוגיות) הוא, כאמור, אחד השמות הגדולים בענף. בעשור האחרון הוא מכהן כרזידנט במועדונים המובילים בתל אביב, תקלט בפסטיבל הפנג'ויה, נבחר כדי.ג'יי השנה של XL Nightlife Awards. הוא הדי.ג'יי הקבוע במסיבה המרכזית של לילה לבן תל אביב מול 50,000 איש, מנגן במרוצי הלילה של תל אביב, במסיבות רחוב ובאירועי ענק נוספים. עם הישגים כאלה הוא האיש הנכון לשאול האם ישראל היא באמת מעצמה של מסיבות, או ששוב אנחנו עפים על עצמנו בפרובינציה.

"המסיבות פה הן באמת הכי טובות, ברמת ההפקה הכי גבוהה, וזו הסיבה שבאים לכאן כל השמות הכי גדולים בעולם", מעיד מתנה. "הייתי בהרבה מסיבות בעולם, ואנחנו לא נופלים מאף מדינה".

בשנה החולפת עבד מתנה עם רותם כהן ועברי לידר. לאחרון הוא חידש את השיר "שמח" והפך אותו לחגיגה עוד יותר שמחה. "עבודה עם זמר היא לא עניין פשוט", הוא אומר. "לזמר יש את הוויז'ן שלו ולי יש את הוויז'ן שלי. הרבה פעמים הדעות מתנגשות, אבל לומדים למצוא את נקודת האמצע. העבודה עם עברי הייתה מאוד מעניינת, ובסופו של דבר יצא דבר מהמם. עברי ממש עף על זה".

לא חששת שלא תעמוד בציפיות? בכל זאת זמר בטופ של המוזיקה הישראלית.

"לא. אני בא במטרה להוציא תוצאה מושלמת ואני לא נח עד שאני מגיע לזה".

"גם אם אני מכניס מיליון וחצי ויותר, זה הברוטו. תוריד הוצאות על המשרד, תוריד מס הכנסה, ציוד ובלת"מים, ואתה מגיע להרבה פחות ממיליון"

איפה תהיה בעוד חמש שנים?

"הפנטזיה שלי היא לעשות את מה שדמיינתי בגיל 10: להופיע בהופעות גדולות, בארץ ובעולם. החלום שלי הוא שהקהל יבוא להופעה שהיא רק שלי, לפתוח מופע שבו אני הדי.ג'יי שמנגן את המוזיקה שלי".

מי המודל שלך?

"החלום הגדול זה להיות דיוויד גואטה. זה הפיק. הוא מנגן במסיבות הכי נחשקות וזה משהו שמאוד מדבר אליי".

יש מוזיקה שאתה לא מתחבר אליה? מזרחי? קלאסי? אופרה?

"אין משהו כזה. גם למזרחי אני מתחבר, זה כבר קונצנזוס. אפילו הקהילה הגאה אימצה את המוזיקה המזרחית בסגנון שנקרא היום 'פורח', זה מזרחי מתחכם. כל מיני טוויסטים עם שרית חדד ומרגול, שהקהילה מאוד אוהבת. אופרה ומוזיקה קלאסית לא ניסיתי, אבל וואלה, אני תמיד פתוח לנסות משהו חדש".

דיוויד גואטה. Seth Wenig, ShutterStock
המודל. דיוויד גואטה/ShutterStock, Seth Wenig

מה עם סקס וסמים?

"אני רואה את זה בכמויות גדולות, אבל זה לא מדבר אליי. אני לא מעשן, לא שותה ולא עושה סמים. אני מודה שניסיתי חלק מהדברים האלה, אבל זה לא עשה לי טוב אז ויתרתי. אני מבין למה הרבה אנשים נמשכים לקטעים האלה כי הפיתוי בחיי הלילה מאוד חזק, אבל יש לי בבית בת זוג שאני אוהב ואני לא מחפש שטויות".

היא באה למסיבות שלך?

"לעתים רחוקות. היא לא מתחברת לחיי הלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully