וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייג'ינג משקיעה 12 מיליארד דולר בשיפור איכות הסביבה

22.12.2000 / 12:12

הסיבה העיקרית: שיפור סיכוייה לאירוח אולימפיאדת 2008; הסינים מבטיחים איכות אוויר כמו בפריס עד שיחלו המשחקים האולימפיים; במסגרת המאמצים החל הרדיו לשדר שיעורי אנגלית

בייג'ינג מתכוונת להשקיע סכום עתק של 100 מיליארד ין (12.8 מיליארד דולר), לניקוי האוויר המזוהם בעיר, כדי לשפר את הסיכויים לארח את אולימפיאדת 2008. הבירה הסינית, אחת מהערים המזוהמות ביותר בעולם, מתחרה עם פריס, איסטנבול, אוסקה וטורונטו, על אירוח המשחקים האולימפיים.

השר הסיני לאיכות הסביבה, קסיה זנואה, אמר במסיבת עיתונאים שהוא משוכנע שאיכות האוויר בבייג'ינג תגיע לסטנדרטים של ארגון הבריאות העולמי עד 2008: "איכות האוויר בבייג'ינג היא כעת לא באיכות כמו בפריס, אבל עד שהמשחקים האולימפיים יחלו, היא בפירוש תהיה באותה רמה".

רוב הכסף יושקע בשינוי שיטת חימום הבתים, משימוש בפחם לגז טבעי, מיקום מחדש של מפעלים מזהמים, והגברת הטיפול בניקוי הביוב.

האוויר המזוהם בבייג'ינג היה גורם מרכזי, שנתן לסידני את היתרון שהוביל אותה לאירוח האולימפיאדה השנה. בנוסף לסכומים שיושקעו בבייג'ינג, תשקיע סין 82 מיליארד ין בניקוי זיהום האוויר ברחבי המדינה בחמש השנים הקרובות, מסר השר.

אגב, בתחילת החודש החלה תחנת הרדיו בבייג'ינג לשדר שיעורי אנגלית ברדיו, כדי לשפר את האנגלית הבסיסית של התושבים, דבר שלדעתם ייתן להם עוד יתרון במאבק לאירוח האולימפיאדה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully