וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק UBS מפסיק את עסקיו עם איראן וסוריה

סוכנויות הידיעות

22.1.2006 / 14:52

ענק הבנקאות השווייצי הודיע על הפסקת עסקיו עם אנשים פרטיים, חברות וגופים ממשלתיים

ענק הבנקאות השווייצי UBS הודיע היום על הפסקת עסקיו עם איראן על רקע ניתוח כלכלי והערכת הסיכונים והכלכלית שביצע לגבי המצב במדינה. כך דיווחה סוכנות אי-פי.

UBS יפסיק את עסקיו עם אנשים פרטיים, חברות וגופים ממשלתיים דוגמת הבנק המרכזי של איראן, אמר דובר הבנק סרג' סטיינר. הבנק מיישם מדיניות דומה גם ביחס לסוריה, הוסיף סטיינר. כל העסקים הקיימים עם לקוחות באיראן יבוטלו, אולם איראנים החיים מחוץ לגבולות איראן לא יושפעו מההחלטה, אמר סטיינר.

"מדובר בצעד שהוכן בקפידה ואשר אותו שקלנו מאז הסתיו האחרון", אמר סטיינר, אשר סירב לפרט מה היקף העסקים שיושפעו מהחלטת הבנק.

איראן, הנתונה ללחץ בינלאומי על רקע תוכנית הגרעין שלה, חוששת מפני הקפאת נכסיה בארה"ב - כפי שאירע לאחר השתלטותה על שגרירות ארה"ב בטהרן בשנת 1979.

נגיד הבנק המרכזי של איראן, איברהים שייבאני, אמר שלשום כי איראן החלה להעביר ממקומם כספים ונכסים המוחזקים על ידה בחשבונות בנקים באירופה. שייבאני לא התייחס לשאלה האם הנכסים מועברים לחשבונות בנק במדינות אסיה ואמר ש"איראן מעבירה רזרבות לאן שהיא חושבת שתפיק מהן את התועלת הרבה ביותר".

דבריו של שייבאני באו בעקבות פרסום בעיתון הלונדוני "א-שרק אל אווסט", לפיו הורתה המועצה הלאומית העליונה של איראן לבנק המרכזי, למשרד הנפט ולגופים ממשלתיים נוספים, למשוך את פקדונותיהם מבנקים באירופה מחשש שיוקפאו שם, כחלק מסנקציות שייתכן ויוטלו על איראן על ידי האו"ם. על פי הפרסום מועברים הנכסים לחשבונות בנקים במקומות הנחשבים ל"בטוחים" יותר עבור איראן כמו: שנגחאי, הונג-קונג, סינגפור ומלזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully