וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לחיות לחיות תגיש תביעה נגד כצט

רוני לינדר-גנץ

9.2.2006 / 15:17

לפני חודש וחצי התגלה, כי אחת הסדרות של המזון לכלבים נוטרה נאגטס מכילה עובש פטרייתי רעיל. 5 כלבים מתו ועשרות אושפזו

תביעה ראשונה בפרשת מותם של עשרות כלבים בעקבות אכילת מזון מורעל של חברת נוטרה נאגטס. עמותת תנו לחיות לחיות הודיעה היום, כי תגיש תביעה כנגד חברת כצט, יבואנית ומשווקת נוטרה נאגטס, באמצעות עורך הדין אמיר רוזנברג.

"בעקבות עשרות טלפונים שהגיעו למוקד הטלפוני של העמותה מאזרחים שנפגעו ומאזרחים שאכפת להם, החלטנו שלא נוכל נוכל לשבת בשקט", מסרה דוברת העמותה, אתי אלטמן. "אני קוראת לכל מי שכלבו אכל מן המזון המורעל לפנות אלינו בדחיפות. אני מקווה שלא ייפגעו עוד כלבים, ושכבר רואים את הסוף של הסיפור העצוב הזה".

לפני חודש וחצי התגלה, כי באחת הסדרות של המזון לכלבים "נוטרה נאגטס פרפורמנס" של חברת דיאמונד (בשקיות הירוקות שתאריך התפוגה שלהן 11 באפריל 2007) מכיל עובש פטרייתי רעיל. חברת כצט הורידה את המזון מן המדפים בארץ, אך בינתיים הספיקו בעלי כלבים רבים לרכוש את המוצרים המסוכנים ולהאכיל בהם את כלביהם.

כתוצאה מאכילת המזון המורעל, נפגעו עשרות כלבים, ועד כה, מתו חמישה מהם. עשרות נוספים מאושפזים, כאשר חברת כצט מממנת את האשפוז היקר, וכן את איסוף תרומות הדם לכלבים.

עו"ד איזנברג מסר כי "פונים אלינו המון אנשים כל הזמן, ואנחנו עדיין אוספים את הפניות ושומעים את הסיפורים הקשים. מייד כשנגמור לאסוף את החומר מהאנשים נתחיל בהליכים".

לדברי איזנברג, "לחברה שמייצרת מזון לכלבים יש חובה לייצר מזון שלא יפגע הן בבעלי החיים והן בבעליהם שהם המתווכים של קניית המזון. בנוסף, יש לבדוק את הטענות על כך שהחברה המשיכה למכור את המזון גם לאחר שידעה שהוא מורעל ולא הסירה אותו מהמדפים בשלב מוקדם בהרבה. צריך להבין שיש אנשים שהכלבים האלה הם כמו ילדים בשבילם, חלקם כלבי נחייה, כלבים כלבים של אנשים בודדים. האחריות על יצרנית המזון גדולה מאוד. החברה היתה צריכה לנהוג בזהירות כפי שיש לנהוג כלפי בני אדם".

בעמותות תנו לחיות לחיות קוראים לנפגעים שמעוניינים להצטרף לתביעה, לפנות אליהם באמצעות הטלפון: 03-6241776 שלוחה 2 או 050-5358421.

מכצט נמסר בתגובה, כי "קבוצת כצט עדיין לא קיבלה את מסמך התביעה. נתייחס לפרטיה לאחר שנעיין בכתב התביעה". עוד טוענים בכצט, כי החברה פעלה במהירות, אספה את האריזות הפגומות מהמדפים בתוך 24 שעות והודיעה לרשויות, בעלי החנויות וכל הגורמים הרלוונטיים על הסכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully