וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנת הכוח רדינג תיסגר ביום רביעי

שרון קדמי

27.2.2006 / 16:55

השר לאיכות הסביבה, גדעון עזרא, החליט שלא להאריך את "הצו האישי" שאיפשר עד עתה את המשך הפעלת התחנה

תחנת הכוח רדינג מייצרת כ-450 מגה-וואט, המהווים כ-5% מהיקף הייצור של חברת החשמל. לטענת החברה, אם התחנה לא תפעל, ובאחת התחנות האחרות תהיה תקלה, עלולה להיווצר בעיה באספקת חשמל לחלקים שונים בתל אביב. בתקופה זו של השנה מבוצעת עבודת תחזוקה בכמה מתחנות הכוח, וכתוצאה מכך יפחת כוח הייצור הכללי של החברה - מכאן חשיבותה של רדינג בגיבוי המערכת.

במכתב ששיגר אתמול מנכ"ל חברת החשמל, יעקב רזון, למנכ"לית המשרד לאיכות הסביבה, מיקי הרן, נכתב כי על פי הערכות חברת החשמל, החברה תוכל לעבור לפעול באמצעות גז טבעי בתוך 10 שבועות; בזמן זה יושלמו העבודות להסדרת פעילות הצינור.

המחלוקת המעכבת את הפעלת התחנה ברדינג על גז טבעי נוגעת להשלמת העבודות להקמת הצינור. בחברת החשמל טוענים כי החברה סיימה את הנחת הצינור לפי כל הדרישות שהציבה המדינה, וכי היא ממתינה להעברת הצינור לאחריות חברת נתיבי גז. זו האחרונה טוענת כי הצינור הונח בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם המפרטים ועם תקנים בינלאומיים. מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר כי החלטת המשרד תינתן בימים הקרובים.

במשרד לאיכות הסביבה ציינו, כי השלמת הנחת צינור הגז לרדינג הושלמה כבר לפני למעלה משנה, בסוף שנת 2004, למרות זאת, במהלך השנה האחרונה הוגשו ארבע בקשות להארכת המועד להפעלת תחנת הכוח רדינג במזוט. הבקשות היו להארכה של מספר חודשים קצרים ובכל פעם נטען כי מדובר בפרק זמן קצר בלבד עד לחיבור התחנה לצינור הגז הטבעי.

"המשרד לאיכות הסביבה עוקב באופן צמוד אחר חיבור התחנה לגז, והגיע למסקנה כי הפרויקט לא מתקדם בקצב ראוי וצפויים חודשים עד להשלמת הפרויקט. מדיווחים מישיבות הבקרה המתקיימות מדי שבוע במשרד התשתיות עולה כי עד היום עדיין לא אושרו המפרטים, לא נעשתה התקשרות עם קבלנים מתאימים לביצוע תיקון הקו ולא הושגו כל אישורי המסמכים הנדרשים כמו: רשיון עסק, נוהל עבודה ונוהל לשעת חירום, וכן לא הושג אישור רשות שדות התעופה.

עוד נמסר, כי השיקולים העיקריים להחלטתו של עזרא הם, כי התחנה ממילא מופעלת בכושר ייצור חלקי בלבד; חודשי מארס, אפריל ומאי הם חודשים בהם הסיכוי לביקושי שיא הוא קטן ביותר והחשש לעומס יתר בקו המוביל חשמל לתל אביב יורד; על פי מידע שנמסר, חברת החשמל וחברת נתיבי גז טרם הגיעו להסכמות באשר להליך תיקון הקו וכן ללוח הזמנים הדרוש לביצוע התיקון.

עוד ציינו במשרד לאיכות הסביבה, כי במידה שחברת החשמל תביא בפניו נסיבות יוצאות דופן ומיוחדות להפעלת התחנה במזוט, למשל בשל צורך מיוחד לאספקת חשמל בשעת חירום - הנושא יישקל לגופו.

מחברת החשמל נמסר בתגובה, כי "חברת החשמל מקבלת את החלטת השר. מנכ"ל החברה יעביר ללשכת השר את ההשלכות של ההחלטה".

מהחברה להגנת הטבע נמסר, כי "אחרי שנים של הזנחה, ביורוקרטיה וסחבת, הוחלט לשים את איכות החיים של תושבי ת"א-יפו והסביבה בראש סדר העדיפויות ולסגור את אחד המטרדים החמורים באיזור".

מנכ"ל אדם טבע ודין, עו"ד ציפי איסר איציק, מסרה כי "החלטת השר שמה קץ לסחבת של 13 שנה של זיהום אוויר מתמשך. אולי כעת יפעלו בחברת החשמל לאלתר להפעלת רדינג בגז טבעי".

יו"ר מפלגת הירוקים, פאר ויסנר, אמר בתגובה להחלטה כי ה-1 במרץ יהיה יום חג לתושבי תל-אביב, אנו מברכים את השר עזרא על החלטתו זו. "תחנת רידינג תורמת בתקופת האביב כ30% מזיהום האוויר בגוש-דן. להחלטה זו תהיה ללא ספק השפעה דרמתית על איכות האוויר בגוש דן."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully