וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המדדים סגרו בירידות

עומרי כהן

3.3.2006 / 23:02

טבע איבדה כ-4% - נתבעה על ידי שייר בגין הפרת פטנטים. קומברס עלתה ב-0.7% ונצמדה לשיא של ארבע שנים וחצי

יום מסחר תנודתי הסתיים הערב בוול סטריט במגמה מעורבת. פתיחה שלילית על רקע אזהרת הכנסות של אינטל התחלפה במהלך היום באופטימיות, שסיפקו נתונים טובים על האצת הפעילות במגזר השירותים ודברים שאמר סגן יו"ר הפדרל ריזרב, לפיהם "הכלכלה האמריקנית ממשיכה להתקדם על מסלול ההתאוששות", בעוד הלחצים האינפלציוניים נותרו מתונים.

אולם גם עליות של כחצי אחוז התפוגגו לקראת הסגירה והמדדים סגרו לבסוף את המסחר בירידות. מדד נאסד"ק ירד ב-0.4% ל-2,302 נקודות ומדד דאו ג'ונס נותר כמעט ללא שינוי ב-11,021 נקודות. בשבוע כולו עלה הנאסד"ק ב-0.7% ואילו הדאו ג'ונס איבד 0.4%.

אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, הזהירה כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי צפויות להיות נמוכות באופן ניכר מהתחזיות, על רקע חולשה בשוק ואובדן נתח שוק לטובת מתחרתה הגדולה בשוק המעבדים, AMD. עם זאת, לפחות חלק מהמשקיעים העריכו, כי המכירות החלשות של אינטל אינן מעידות על חולשה בשוק הטכנולוגיה כולו, אלא על בעיה נקודתית של החברה.

בגיזרה המקרו כלכלית, דיווחה אוניברסיטת מישיגן על ירידה נוספת ומפתיעה באמון הצרכנים בארה"ב. במחצית השנייה של פברואר ירד מדד אמון הצרכנים בארה"ב ב-0.7 נקודות והשלים ירידה של 4.5 נקודות בחודש כולו. בוול סטריט דווקא ציפו לעלייה קלילה של 0.1 נקודות, לאחר ירידה של 3.8 נקודות במחצית הראשונה של החודש שעבר.

נתונים שפירסם מכון ה-ISM הצביעו על האצה חדה מן הצפוי בקצב ההתרחבות של מגזר השירותים בארה"ב. מדד מנהלי הרכש של המגזר הלא-יצרני עלה בפברואר ב-3.3 נקודות לרמה של 60.1 נקודות, לאחר ירידה של יותר מ-4 נקודות בינואר. בוול סטריט ציפו לעלייה של 1.8 נקודות בלבד. כל רמה מעל 50 נקודות במדד מצביעה על התרחבות בפעילות העסקית במגזר.

חברת התרופות הבריטית, Shire, הגישה לבית משפט מחוזי בפנסילווניה תביעה כנגד טבע, בטענה כי גירסה גנרית שפיתחה החברה הישראלית מפירה שני פטנטים על תרופת הדגל שלה, ה-ADDERALL XR בשחרור מושהה. האדרל מיועדת לטיפול בתסמונת של הפרעות קשב והיפראקטיוויות. ב-2005 גדלו מכירות התרופה בעולם ב-20% ל-730.8 מיליון דולר.

טבע היא לא הראשונה שהגישה גירסה גנרית משלה לאישור ה-FDA. שתי חברות אחרות, אימפקס ובאר, עשו זאת לפניה, ולכן הוגשו התביעות הראשונות כנגדן. אולם במקביל לתביעות, ניהלה שייר שיחות עם החברות על הסדר משפטי מחוץ לכותלי בית המשפט. בתחילת השנה היא חתמה הסכם כזה עם אימפקס, ובשבוע שעבר ציין המנכ"ל שלה כי שייר "מעודדת מהשיחות עם באר בנוגע להסדר". טבע ירדה היום ב-3.8% ל-41.8 דולר.

קומברס טכנולוג'י הוסיפה 0.7% ל-29.2 דולר, אולם נותרה נמוכה בסנטים בודדים משיא של ארבע שנים וחצי, אותו קבעה שלשום. מתחילת השנה הוסיפה קומברס 9.7% לערכה.

ווקלטק עלתה ב-1.1% ל-9.3 דולרים והשלימה זינוק דו יומי של 27%. ביום רביעי לאחר סיום המסחר, תפרסם ווקלטק את תוצאותיה הרבעוניות, לראשונה מאז השלמת המיזוג עם Tdsoft.

יום קודם לכן תפרסם אורמת טכנולוגיות את התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי. היום עלתה אורמת ב-0.9% ל-40.3 דולר.

סיליקום המשיכה להתחזק וקפצה עוד 7.1% ל-12 דולר. מעליות חדות נהנו גם בלופניקס (13.7%), לנאופטיקס (7%), סופרקום (6.7%) וטאואר (5.2%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully