וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קומברס מאבדת כ-5%

עומרי כהן

17.4.2006 / 23:07

ורינט מאבדת 0.5% - עשויה גם היא לאבד את מקומה בנאסד"ק. נייס עולה ב-2.7% - נבחרה לספק פתרונות אבטחה למטרו של בייג'ין

בוול סטריט נפתח המסחר במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק נסחר ללא שינוי ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.1%. בקרב המניות הישראליות מאבדת קומברס 4.9%, לאחר שהחברה הודיעה כי תערוך מחדש את דו"חותיה הכספיים לשנים האחרונות. על רקע המהלך עשויה קומברס לאבד את מקומה בבורסת נאסד"ק. בעקבות העריכה מחדש נאלצת גם החברה הבת, ורינט, לדחות את הגשת הדו"חות ל-2005 ועשויה למצוא את עצמה מחוץ לנאסד"ק. ורינט מאבדת 0.5% ואילו המתחרה, נייס, מוסיפה 2.7% על רקע עסקה בסין.

סקירת טרום מסחר

את שבוע המסחר הקודם, שהיה קצר בגלל חופשת הפסחא, סיימו המדדים בעליות שלא הצליחו לחפות על הירידות בתחילתו. מדד נאסד"ק עלה ביום חמישי ב-0.5% לרמה של 2,326 נקודות, אולם ירד ב-0.6% בסיכום שבועי, לעומתו, מדד דאו ג'ונס רשם עלייה שבועית של 0.1% לרמה של 11,136 נקודות, והשלים בכך עלייה שבועית בשיעור דומה.

בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב0.06% לרמה של 5.036% - זו הפעם הראשונה שהתשואה עולה מעל לרמה של 5% מאז יוני 2002. התשואה נותרה גבוהה גם בשעות אלה, עם ירידה זעומה ל-5.03%.

המשקיעים יפתחו את שבוע המסחר החדש תחת התקרבות הנפט אל שיאו מלפני כשמונה חודשים. מחירה של חבית הגיע לרמה של כ-69.8 דולר, לאור המתיחות בין ארה"ב ואירופה לבין איראן. גם במועצת הביטחון של האו"ם, בה מתמקדים כעת המאמצים של המערב להטלת סנקציות, ממשיכים להתקיים הפערים בין רוסיה וסין לבין המערב.

בהתאם לכך, מראים החוזים שלפני הפתיחה על יציבות מהוססת בפתיחה, כמעט ללא שינוי.

בזירת המקרו, יפורסם מדד מנהלי הרכש של ניו יורק.

בשוק המניות, ישפיעו לטובה דו"חות סיטיגרופ. הבנק הגדול בארה"ב, סיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 4% לעומת הרבעון הראשון אשתקד, וברווח גדול מהמצופה שהסתכם ב-5.64 מיליארד דולר.

בקרב הנציגות הישראליות, חברת קומברס טכנולוג'י עשויה להימחק מהמסחר בנאסד"ק, כך עולה מההודעה ששיגרה החברה היום. קומברס הודיעה שהיא לא עומדת בהגשת הדו"חות המורחבים שלה (10-K) לשנת 2005 לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC), כפי שהיתה אמורה לעשות עד היום. בנוסף, ציינה החברה כי היא אינה מבקשת הערכה של 15 ימים מכיוון שלא תעמוד בכך. עוד הודיעה החברה כי היא צריכה לתקן לאחור את דו"חותיה בשנים 2004-2001 ואת דו"חותיה לשלושת הרבעונים הראשונים של 2005. החברה צופה שהתיקונים יהיו מהותיים. כל תיקון כזה ישנה לרעה את שורת הרווח הנקי של החברה בשנים האלה ויעמיק את הפסדי החברה בחלק מהשנים. קומברס צונחת בכ-10% במסחר שלפני הפתיחה.

מאז הגיוס בוול סטריט לפני חצי שנה, הספיקה מניית איתוראן לזנק ב-37%. היום צפויה המניה להמשיך במגמה החיובית, לאחר שהודיעה היום על המשך התבססותה בשוק הסיני: החברה הבת טלמטיקס הודיעה על הזמנה ראשונית של הזמנת ציוד קצה (כמו יחידות איתור לרכב) מלקוח סיני, בהיקף של מעל 2 מיליון דולר, שיסופקו במהלך 2006 בבייג'ין.

מניית אמדוקס התחזקה ב-2% ביומיים האחרונים של המסחר בשבוע שעבר, ככל הנראה בעקבות רכישתה של פורטל על ידי אורקל. ב-CIBC סבורים כי המהלך של אורקל לכיוון פורטל אינו מפתיע, בהתחשב באפשרויות הצמיחה בשוק הבילינג למפעילות תקשורת, אך מרגיעים מפני דאגה בכל הקשור באמדוקס וקומברס. "עסקת אורקל-פורטל לא פותחת חזית חדשה מול אמדוקס וקומברס". עם זאת, ציינו בבית ההשקעות, כי הם "רואים איום קטן בשל תהליך אינטגרציה ארוך".

נייס מערכות הודיעה כי נבחרה לספק פתרונות אבטחה למטרו של העיר בייג'ין בסין. נייס, ספקית מערכות הקלטה מתוחכמות לווידיאו וקול, תתקין מערכות וידיאו בכ-20 תחנות מטרו בעיר, כחלק מההכנות לאולימיפיאדה ב-2008. הפרויקט שבו משתתפת נייס, מהווה חלק מההיערכות המסיווית בבייג'ין לשדרוג מערך האבטחה ברכבת התחתית בעיר. מנייס לא נמסר היקף העסקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully