וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 24% ברווחי מיקרוסופט

21.7.2006 / 0:07

למרות זאת, ההכנסות זינקו ב-16% ל-11.8 מיליארד ד' - מעל לתחזיות. הודיעה על רכישה חוזרת של מניות בסך 40 מיליארד ד'

מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, דיווחה היום על נפילה של 24% ברווחיה הרבעוניים, לאחר שמכירות מוגברות של תוכנות לשרתים וקונסולת המשחקים אקס-בוקס 360 לא הצליחו לפצות על הוצאות משפטיות ניכרות וגידול בהוצאותיה.

ענקית התוכנה, אשר דחתה מספר פעמים את השקתם של כמה ממוצריה המובילים והשקיעה סכומים נכבדים על פיתוח עסקיה בתחום האינטרנט ומשחקי הווידיאו, הודיעה היום על תוכנית לקנייה חוזרת של מניותיה בסך 40 מיליארד דולר.

מיקרוסופט רשמה רווח נקי של 2.83 מיליארד דולר, או 28 סנט למניה, ברבעון הכספים הרביעי שלה, שהסתיים בסוף יוני, לעומת רווח נקי של 3.7 מיליארד דולר, או 34 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות משפטיות, רשמה החברה רווח של 31 סנט למניה. תחזית האנליסטים היתה כי החברה תרשום רווח של 30 סנט למניה.

הכנסות החברה גדלו ב-16% בתקופה המדווחת והסתכמו ב-11.8 מיליארד דולר - מעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 11.6 מיליארד דולר, הודות למכירות ערות של תוכנות לשרתים וקונסולת המשחקים אקס-בוקס 360. מכירות חטיבת תוכנות השרתים והכלים לעסקים גדלו ברבעון ב-18% ל-3.18 מיליארד דולר. הכנסות חטיבת משחקי הווידיאו כמעט הוכפלו לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ל-1.14 מיליארד דולר.

"התוצאות הכספיות בשנת הכספים שהסתיימה בסוף יוני הדגישו את הערך ושביעות הרצון הרבה ששואבים הלקוחות שלנו ממוצרנו החדשים על רקע השקתו של מחזור מוצרים רב שנתי חדש", אמר סמנכ"ל התפעול של מיקרוסופט, קווין טרנר, בעת פרסום הדו"חות.

סמנכ"ל הכספים של מיקרוסופט, כריס לידל, ציין כי סיום שנת הכספים של החברה - שהסתיימה כאמור בסוף יוני - היה חזק במיוחד, הודות למכירות מוגברות של מספר מוצרים, בהם תוכנת השרתים SQL וקונסולת המשחקים אקס-בוקס 360. עוד אמר לידל כי השקתם הצפויה של מערכת ההפעלה חלונות ויסטה וחבילת אופיס 2007 ללקוחות עסקיים, צפויות להבטיח את המשך הצמיחה הערה בהכנסות החברה גם בשנת הכספים הנוכחית.

במבט קדימה צופה החברה לרשום בשנת הכספים שהחלה בתחילת יולי רווח של 1.43-1.47 דולר למניה - מעל לתחזית הקודמת של החברה מחודש אפריל לרווח של 1.36-1.41 דולר למניה. תחזית האנליסטים היתה לרווח שנתי של 1.4 דולר למניה. מיקרוסופט צופה כי הכנסותיה בשנת הכספים הנוכחית יסתכמו ב-49.7-50.7 מיליארד דולר, שיפור לעומת תחזית קודמת של החברה להכנסות של 49.5-50.5 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה להכנסות של 49.8 מיליארד דולר.

מיקרוסופט הודיעה גם כי מועצת המנהלים של החברה אישרה תוכנית חדשה לקנייה חוזרת של מניות בהיקף של 40 מיליארד דולר. בנוסף מסרה החברה כי השלימה תוכנית לרכישה חוזרת של מניות בסך 30 מיליארד דולר, עליה הודיעה בעבר. "התוכנית לרכישה חוזרת של מניות שעליה הודעתנו היום, מאשרת מחדש את הביטחון והאופטימיות שלנו לגבי עתידה של החברה בטווח האורך, ובכוונתו להמשיך באסטרטגיה של החזרת כסף לבעלי המניות", אמר לידל.

מניית מיקרוסופט, אשר נפלה בקרוב ל-16% במהלך הרבעון השני של השנה, קופצת ב-6% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בירידה של 2.4%.

הנהלת מיקרוסופט עברה טלטלה במהלך הרבעון החולף, לאחר שמרטין טיילור - יד ימינו של המנכ"ל באלמר והאיש שאמור היה לקדם את מהפכת האינטרנט בחברה - הודיע על פרישתו. ההודעה על עזיבתו של טיילור באה כשבוע בלבד לאחר שמייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, שהוביל את החברה מאז הקמתה, הודיע על פרישתו מתפקיד ארכיטקט התוכנה הראשי של החברה, ועל פרישתו בתוך שנתיים מכל תפקידי הניהול בחברה.

החלטתו של גייטס לפרוש באה בתקופה קריטית עבור החברה. רווחיה עצומים - מיליארד דולר בחודש, והכנסותיה נמצאות ברמת שיא. אולם הצמיחה - הגביע הקדוש של שוק ההון - אינה כשהיתה, והיא מסתכמת בגידול חד-ספרתי באחוזים בהכנסות. התרחבות השימוש בקוד פתוח ומערכת ההפעלה לינוקס בשנות ה-90 היו הגל הראשון שאיים על צור מחצבתה של ענקית התוכנה מרדמונד.

מיקרוסופט הודיעה בתחילת החודש על דחיית השקת הגירסה החדשה של חבילת אופיס ללקוחות עסקיים לתחילת שנת 2007 - העיכוב האחרון בסדרת עיכובים בהשקות מוצרים של החברה. השקת מערכת ההפעלה חלונות ויסטה, שאמורה להחליף את חלונות XP, צפויה בינואר 2007, לאחר שנדחתה מספר רב של פעמים מתאריך השקתה המקורי, שתוכנן לשנת 2004.

מיקרוסופט גם לא הצליחה במיוחד בשווקים חדשים, כמו משחקי וידיאו, טלוויזיית אינטרנט ובידור ביתי, וגם לא בתחום הפרסום באינטרנט, שם מושלות גוגל ויאהו. הצמיחה האדירה של הפרסום המקוון חיזקה את התחרות בין המובילות העולמיות בתחום האינטרנט, ואילצה אותן להגדיל את ההשקעות הכספיות בתחום ולחפש שיתופי פעולה אסטרטגיים.

כך למשל, בשבוע שעבר הודיעו מיקרוסופט ויאהו כי משתמשי תוכנות המסרים המיידיים (מסנג'רים) של יאהו ושל שירות MSN של מיקרוסופט יוכלו לשוחח אלו עם אלו - מהלך שיצר את קהילת המסרים המיידיים הגדולה בעולם. בחודש שעבר אף העריך בנק ההשקעות מריל לינץ', כי הולכים וגוברים הסיכויים שמיקרוסופט תרכוש את יאהו - לאחר שכשלו מאמציה לערער על מעמדה המוביל של גוגל בשוק החיפוש המקוון. בחודש מאי אמר מנכ"ל יאהו, טרי סמל, בראיון למגזין "ניו יורקר" כי יאהו דחתה הצעה של מיקרוסופט לרכוש נתח מחטיבת מנוע החיפוש שלה.

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר לפני כחודשיים כי החברה מתכוונת להכפיל את השקעותיה במחקר ופיתוח בחטיבת האינטרנט MSN, וכי בכוונתה להשקיע חלק ניכר מרווחיה במו"פ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully