וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הוציאה צו מעצר נגד מנכ"ל קומברס לשעבר

9.8.2006 / 23:11

קובי אלכסנדר לא התייצב למשפט בארה"ב והעביר בחשאי יותר מ-57 מיליון דולר לחשבונות בישראל בניסיון להסתיר את היקף הכספים שלו מהרשויות

קובי אלכסנדר, המנכ"ל לשעבר של קומברס, הוגדר כ"נמלט" מרשויות החוק בארה"ב, לדברי מקור המקורב לתביעה בארה"ב - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. משרד המשפטים האמריקאי מסר כי הוצא צו למעצרו של אלכסנדר. דיוויד קריינברג, ו-ויליאם סורין - שניים מבכירי קומברס לשעבר, נעצרו הבוקר על ידי הבולשת הפדרלית (FBI) בארה"ב. המעצר קשור בפרשת האופציות שבה מעורבת קומברס.


השניים, כמו גם קובי אלכסנדר - מייסד, יו"ר ומנכ"ל קומברס מאז הקמתה בשנות ה-80 - חשודים בבקדייטינג - שינוי רטרואקטיווי של תאריכי הענקת האופציות כדי להגדיל את הרווח ממימושן.

משרד המשפטים בארה"ב מסר היום כי עיקל יותר מ-45 מיליון דולר משני חשבונות של אלכסנדר. זאת על רקע חלקו לכאורה "בהונאת האופציות כמו גם במזימה להלבנת כספים שבמסגרתה העביר בחשאי יותר מ-57 מיליון דולר לחשבונות בישראל, בניסיון להסתיר את היקף הכספים שלו מהרשויות בארה"ב".

במקביל, הגישה היום רשות ני"ע בארה"ב כתבי אישום נגד השלושה, בהם הם מואשמים בסעיפים שונים של הונאה. "הנאשמים ביצעו בקדייטינג של כל הקצאת אופציות בין השנים 2001-1998, כמו כן בוצע בקדייטינג בהקצאות עבור עובדים חדשים שהתקבלו לחברה. אלכסנדר הרוויח מיליוני דולרים כתוצאה מהבקדייטינג - הקצאה של אופציות בתוך הכסף - וקריינברג וסורין הרוויחו יותר ממיליון דולר כל אחד", נטען בכתב האישום.

בתחילת מאי האחרון התפטרו השלושה מכל תפקידיהם בקבוצת קומברס, לאחר שוועדה שמינתה קומברס לבדיקת הקצאות של אופציות קבעה שהליך ההקצאות בחברה לא היה תקין. הפרשה החלה כשבמחצית מארס דחתה קומברס במפתיע את פרסום דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2005 והודיעה על מינוי הוועדה. לאחר כמה ימים התבררה הסיבה לכך - תחקיר שפורסם ב"וול סטריט ג'ורנל", וקבע כי הסיכוי שאלכסנדר קיבל אופציות בתאריכים רנדומליים שואף לאפס.

לאלכסנדר ולשני הבכירים הנוספים צפויות שנים קשות שזמן רב מהן יוקדש, כך נראה, לתסבוכת המשפטית שהם עומדים במרכזה. עו"ד אדם קליין - שותף במשרד עוה"ד גולדפרב, לוי, ערן, מאירי, אמר ל-TheMarker לפני כשלושה חודשים, שאם בית המשפט יקבע כי בכירי קומברס הפרו את החוק בכוונה, כלומר ידעו על שינוי התאריכים של האופציות, יסתיים המשפט בהרשעה - שיכולה להוביל לכמה סוגים של עונשים, כגון קנסות, שירות לקהילה או במקרה הגרוע ביותר, מאסר.

קליין הוסיף אז, כי "בעקבות החתימה על הסעיפים שנובעים מתקנות סרביינס אוקסלי (SOX), יש לבכירים יותר אחריות אישית מאשר בעבר, וזה אומר שהם צפויים לעונש כבד יותר אם יימצאו אשמים. אם הם חתמו על הדו"חות על אף שידעו שהם אינם נכונים, זו עבירה פלילית".

אלכסנדר שכר להגנתו את עורך הדין האמריקאי רוברט מורווילו מניו יורק. מורווילו מתמחה בעבירות צווארון לבן, ואחת הלקוחות המפורסמות שלו היתה מרתה סטיוארט, שהורשעה בשימוש במידע פנים, בעת מכירת מניות חברת הביוטכנולוגיה אימקלון.


פורסם לראשונה: 20:11
עידכון אחרון: 23:11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully