וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים ניהלו מרדף אחר רכבו של מופז

שרון קדמי

14.8.2006 / 17:55

ברגע שגילו השוטרים את זהות הנהג, הופסק המרדף. לשכת שר התחבורה: "השר מוקיע התנהגות פרועה על הכביש"

ניידת של מרחב ירקון במשטרת ישראל זיהתה ביום שלישי בשבוע שעבר רכב מסוג טויוטה פריוס, נוהג בכביש 443 מאיזור מודיעין לתל אביב בצורה חריגה תוך כדי ביצוע עקיפות מסוכנות, נהיגה מהירה ופזיזה תוך סיכון כלי הרכב. השוטרים החלו במרדף אחר הרכב שלא נענה לקריאותיהם לעצור. לאחר מרדף שנמשך כ-30 ק"מ שבמהלכו נערכו להצבת מחסומים בכניסה לתל אביב, הצליחו השוטרים לזהות את בעל הרכב והנוסעים שבתוכו. מדובר היה ברכב המשני של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, שעשה את דרכו מירושלים לתל אביב.

שוטרי מרחב ירקון ניסו לעצור את הנהג שלא נשמע לקריאותיהם ולצפירות הסירנות של רכבם. מאוחר יותר התברר, כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים בכבודו ישב במושב האחורי של הרכב. מאחר שלא מדובר ברכב השרד הקבוע של מופז מסוג וולבו, לא זיהו השוטרים מיידית, כי מדובר ברכב שרד בתפקיד. ברגע שגילו השוטרים את זהות הרכב, הם הפסיקו את המרדף על פי הנהלים, וניתנה להם הוראה לאפשר לרכב להמשיך בדרכו מבלי שיזדהה.

גורמים ב[[משטרת ישראל]] אמרו, כי מעבר לחומרה של הנהיגה הפרועה, השוטרים לא ידעו האם לא מדובר ברכב בו נוסעים מחבלים העושה דרכו לפיגוע בלב [[תל אביב]]. "בקלות יכלו השוטרים לפתוח בנוהל עצירת רכב חשוד ואף לפתוח לעברו באש".

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר בתגובה: "מדובר בניידת שרדפה אחר רכב לא מזוהה שנסע בנסיבות מחשידות בכביש 443 לכיוון כביש 1. לאחר בירור עלה כי מדובר ברכב ממשלתי בתפקיד. נהג הרכב זומן למשטרת מרחב ירקון, שם התנצל בפני השוטרים והוברר, כי לא פעל בהתאם להנחיות המתאימות במהלך נסיעת רכב ממשלתי בתפקיד. האירוע הועבר להמשך טיפול תעבורתי".

מלשכתו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים נמסר בתגובה, כי "השר רואה בחומרה כל עבירת תנועה ומוקיע התנהגות פרועה על הכביש. מקרה זה יילמד בקפידה והמסקנות יוסקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully