וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ מכר את תיק ההשקעות בפרוץ המלחמה

אסף רותם

15.8.2006 / 14:21

מעריב מדווח כי הרמטכ"ל פנה לסניף בנק לאומי בלב דיזנגוף, וביקש למכור את כל תיק ההשקעות שלו, בהיקף 120 אלף שקל

הרמטכ"ל, דן חלוץ, מכר את תיק ההשקעות שלו, בשווי 120 אלף שקל, כמה שעות לאחר חטיפת החיילים בגבול הצפון. האירוע התרחש ב-12 ביולי 2006 - כך נחשף הבוקר ב"מעריב".

מרשות ניירות ערך נמסר כי חלוץ לא עבר על חוק החברות בנוגע למידע פנים, שכן פרק ח'1 קובע כי מידע פנים מתייחס רק לחברות נסחרות - לא להערכות לגבי מצב השוק בכללותו. עם זאת, אין בכך בכדי לסיים את הפרשה. יש לברר פרטים נוספים, שכן אם יתברר שמכר מניות של חברות שיווק או בנקים, לדוגמא, תחת ההנחה שהם עומדים בפני תקופה קשה, אזי ייתכן כי יש בכל-זאת דברים שצריך לחקור אותם.

ואולם, גם אם לא עבר על החוק באופן מפורש, וגם אם מבחינה כלכלית המהלך לא התברר כמבריק - ספק אם מבחינה ציבורית המהלך ראוי. יש שמזכירים בהקשר זה את התפטרות נתניהו. אגדה עירונית מספרת שמקורביו ויודעי הדבר מכרו את אחזקותיהם שכן העריכו שהתפטרות שר האוצר הדומיננטי תביא לנפילה בשוקי המניות - ואכן, הבורסה איבדה כ-5% באותו יום. המשך הסיפור ידוע, ובדומה למלחמה בלבנון, הבורסה תיקנה מעלה במהירות.

חלוץ פנה לסניף בנק לאומי בלב דיזנגוף וביקש למכור את תיק ההשקעות שלו. הרמטכ"ל אמר בתגובה ל"מעריב", שחשף את הסיפור: "מדובר בתיק המניות שלי, עליו הפסדתי 25 אלף שקל. נכון שחיסלתי את התיק ב-12 ביולי 2006, אבל אי אפשר לעשות קישור בין זה ובין המלחמה. באותה שעה לא צפיתי ולא חשבתי שתהיה מלחמה".

מדובר צה"ל נמסר כי: "הרמטכ"ל מנהל את ענייניה הכספיים של משפחתו באופן שוטף ככל אזרח בישראל. הרמטכ"ל עושה יומם וליל על מנת להגן על חיי אזרחי המדינה וחיילי צה"ל והניסיון לחבר בין ענייניו הפרטיים לפרשת חטיפת החיילים אינו ראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully