וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קמטק עולה ב-3% בשל המלצת "קנייה"

עומרי כהן

25.8.2006 / 23:16

אומריקס מוסיפה 1.4%. דלק US עולה ב-1.6%. הנפט עולה ב-1.46 סנט ל-73.82 דולר לחבית


לאחר שבשבוע שעבר נהנתה וול סטריט מעליות שערים חדות, התקשו השבוע הבורסות להמשיך בתנופה. נתוני מקרו מאכזבים ובראשם האטה חדה במכירות הבתים בארה"ב וירידה מפתיעה בהזמנות למוצרים בני קיימא, הגבירו את החששות כי הכלכלה האמריקאית מאטה מהר יותר וחד יותר ממה שהעריכו כלכלנים עד כה. הצהרות של בכירים בבנק הפדרלי על הסכנות הנובעות מהאינפלציה ועל הצורך להילחם בה, פגעו גם הן באופטימיות המשקיעים.

מדד סטנדרד אנד פור'ס 500, שעלה בשבוע שעבר ב-2.8%, איבד מערכו 0.5% מאז סוף השבוע הקודם ועד אתמול. היום יורד מדד השוק האמריקאי בעוד 0.2%. מדד נאסד"ק נותר כמעט ללא שינוי ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.3%, כשברקע זינוק חד במחירי הנפט הגולמי. המגמה החיובית, אשר מאפיינת את השוק הסולידי בשבועיים האחרונים נמשכת גם היום והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים יורדת בעוד 0.016% ל-4.787%.

בשוק האנרגיה, עולה מחיר הנפט ב-1.46 סנט ל-73.82 דולר לחבית, עקב החששות כי סופה טרופית שמתפתחת באיים הקאריביים תפגע במתקני הנפט במפרץ מקסיקו בשבוע הבא. חזאים צופים כי סופה טרופית בשם ארנסטו מתחילה לצבור עוצמה בדרום מזרח האיים הקאריביים. הסופה צפויה להתקדם לכיוון צפון מערב לעבר מפרץ מקסיקו באמצע השבוע הבא. כרגע, לא ברור לחזאים אם הסופה תצבור עוצמה מספקת כדי להפוך לסופת הוריקן קטלנית.

לאחר פתיחת המסחר עלה ברננקי לנאום בפני באי כנס כלכלי שעורך הבנק הפדרלי של קנזאס בעיר ג'קסון הול שבוואיומינג. בוול סטריט ציפו להערות בנושאים החמים שעל סדר היום, ההאטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב, התקררות שוק הנדל"ן והאינפלציה. אולם ברננקי נצמד לטקסט והתייחס בנאומו רק לחשיבות האינטגרציה הכלכלה הגלובלית. הדברים כמעט שלא השפיעו על מגמת המסחר בשוק.

בקרב הישראליות, עולה טאואר סמיקונדקטור ( סימול TSEM) ב-2.2% ל-1.4 דולר, לאחר שדיווחה על חתימת הסכם סופי ומחייב היום עם הבנקים המלווים שלה, הפועלים ולאומי, בנוגע לשינוי מבנה החוב לטווח הארוך. חובותיה ארוכי הטווח של טאואר לשני הבנקים מסתכמים בכ-527 מיליון דולר. על פי ההסכם, יומרו 30% מהחובות לכ-52 מיליון מניות של טאואר ועל יתרת החוב תופחת הריבית המשולמת ויידחה מועד תחילת החזר תשלומי הקרן. ההסכם, אשר מבוסס על מזכר ההבנות שנחתם במאי, כולל גם השקעה נוספת של החברה לישראל בטאואר, בהיקף של 100 מיליון דולר.

בית ההשקעות RBC קפיטל החל לסקר את מניית קמטק (סימול: CAMT) בהמלצת "קנייה" וצירף לה מחיר יעד של 9 דולרים. קמטק מגיבה בעלייה של 3.2% ל-6.1 דולרים.

מניית יצרנית התרופות, תרו (סימול TARO), מתממשת ב-0.3% ל-14.1 דולר, לאחר שטיפסה אמש ב-6.9%, בתגובה להעלאת המלצה מצד בית ההשקעות גולדמן סאקס, מ"מכור" ל"נייטרלי". בארבעת השבועות האחרונים רשמה תרו זינוק של 42%. גולדמן סאקס גם העלה את מחיר היעד למניה מ-11 דולרים ל-14 דולרים.

פריגו (סימול PRGO), המתחרה בתרו בשוק המשחות האנטי בקטריאליות והאנטיביוטיות, באמצעות החטיבה הישראלית שלה אגיס, זכתה אמש להמלצתו של מומחה ההשקעות של רשת הטלוויזיה CNBC, ג'ים קריימר, בתוכניתו "כסף משוגע". קריימר בחר בפריגו כאחת משלוש מניות מומלצות לדעתו במגזר התרופות. למרות העובדה שהוא אינו נמנה בדרך כלל על חובבי מניות היצרניות הגנריות, ציין קריימר כי הוא מאמין שפריגו תהפוך לקנייה טובה, אם יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי יצליח להציל את הכלכלה האמריקאית. למרות הדברים יורדת פריגו ב-0.7% ל-15.4 דולר.

מי שעוד בלטה לטובה בתקופה האחרונה, היא מניית חברת הביוטכנולוגיה אומריקס (סימול OMRI), שהונפקה בנאסד"ק באפריל האחרון. מאז יום שלישי בשבוע שעבר, מרכזת המניה מדי יום מחזורי מסחר גבוהים מהממוצע ובשלושת החודשים האחרונים היא מטפסת בעקביות. במהלך אותו תקופה הוסיפה אומריקס 29% לערכה וגם היום נמשך המומנטום החיובי במניה. אומריקס מוסיפה כעת 1.4% ל-16.5 דולר.

על רקע העלייה העקבית והמחזורים הגבוהים מהממוצע, ניתן להניח כי לפחות משקיע משמעותי אחד החל לבנות בתקופה האחרונה פוזיציה חזקה במניה. אומריקס אמנם כבר זינקה ב-65% מאז ההנפקה, אולם רחוקה עדיין ממחיר היעד שהציבו לה האנליסטים ב-CIBC - כ-21 דולר.

לפני כשבועיים וחצי פירסמה אומריקס תוצאות חזקות לרבעון השני, שכללו צמיחה של 190% בהכנסות ל-16.1 מיליון דולר ורווח נקי של 5.3 מיליון דולר. זאת, לעומת הפסד של 3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בית השקעות אחר, קאריס אנד קומפני, העלה אתמול את המלצתו למניית סנדיסק (סימול SNDK) מ"מעל לממוצע" ל"קנייה", והמניה זינקה ב-4.7% בתגובה וגררה את אם סיסטמס (סימול FLSH) לעלייה בשיעור זהה. סנדיסק סיכמה בסוף יולי על רכישת אם סיסטמס בעסקת מניות והסכימה לשלם 0.76368 מניות משל עצמה תמורת כל מניית אם סיסטמס. כך, שכל עלייה במניית סנדיסק מתורגמת מיד לעלייה דומה בשיעור דומה. נמשך המומנטום החיובי אצל סנדיסק ואם-סיסטמס. האחרונה מוסיפה עוד 2.5% ל-41 דולר. מחיר המניה הנוכחי משקף לעסקה שווי של 1.74 מיליארד דולר.

עוד מניה שבולטת לאחרונה לחיוב היא זו של חברת האנרגיה דלק US (סימול DK), אשר מפעילה בית זיקוק בטקסס ומחזיקה ברשת של כ-400 תחנות דלק ברחבי דרום ארה"ב. לפני יותר משבועיים פירסמה דלק US תוצאות כספיות מצוינות לרבעון השני, שכללו צמיחה של 78% במכירות ל-820 מיליון דולר ורווח נקי של 42 מיליון דולר – פי 6.2 מרווחיה ברבעון המקביל אשתקד.

השבוע התברגה מניית החברה למקום השביעי מבין עשר מניות מומלצות להשקעה על ידי אתר יאהו פייננס, בזכות פרמטרים של מכפיל רווח נמוך ותנאי סביבה חזקים, והדירוג חיזק את המומנטום החיובי בה. מניית דלק US, שהונפקה בתחילת מאי במחיר של 16 דולר, זינקה מאז ב-33%. היום היא מוסיפה עוד 1.6% ל-21.6 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully