וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

EA תפרסם במשחקים שלה

מיכל רמתי

31.8.2006 / 15:25

חברת המשחקים הענקית חתמה על הסכמים עם מאסיב ו-IGA להצבת פרסומות דינמית במשחקי הוידיאו שלה

אלקטרוניק ארטס (EA), יצרנית משחקי הוידיאו הגדולה בעולם, הודיעה היום על הסכמי שיתוף פעולה עם שתי חברות הממקמות פרסומות בתוך משחקים. החברה תפעל בשיתוף עם מאסיב, חברת מיקום פרסומות במשחקים שנרכשה השנה על ידי מיקרוסופט, ועם IGA וורלדווייד. תנאי ההסכמים לא פורסמו.

לפי ההסכם עם מאסיב, תציב זו פרסומות במשחקי EA על פלטפורמת המשחקים Xbox360 של מיקרוסופט. המשחק הראשון שישולב בפלטפורמה של מאסיב הוא "Need for Speed Carbon". לפי ההסכם עם IGA תשלב זו מספר משחקים של EA ברשת הפרסום שלה, כאשר הכותר הראשון שישולב יהיה "Battlefield 2142".

מאסיב ו-IGA מאפשרות הצבת פרסומות במשחקים באופן דינמי, ותמורת שטח הפרסום מעבירות חלק מההכנסות ליצרניות המשחק. השתיים ישלבו את משחקי EA ברשתות הפרסום שלהן, המאפשרות הצבת פרסומות במשחקים בזמן אמת לפי הסיטואציה במשחק. תחום הצבת הפרסומות במשחקי וידיאו שאב את השראתו ממיקום מוצרים בסרטים ובתוכניות טלוויזיה - נוהג הקיים זה שנים רבות. אם בעבר היה הפרסום במשחקי מחשב תחום נישה בלבד, היום הוא כבר נחשב לדבר הבא בפרסום.

ככל שמשחקי הוידיאו תופסים תאוצה, הופך התחום להיות יותר ויותר מפתה עבור מפרסמים. שחקני מחשב - "גיימרים" - מבלים שעות רבות במשחקים, ולרוב מדובר בקהל יעד צעיר יחסית - מגזר מבוקש בקרב מפרסמים. לפי הערכות, עד שנת 2008 צפוי תחום הפרסום במשחקי וידיאו להגיע להיקף של כמיליארד דולר. עם זאת, השוק הנוכחי הוא עדיין קטן למדי - ב-2005 נאמד היקפו ב-56 מיליון דולר.

פרסום במשחקי וידיאו קיים כבר מספר שנים, אך עתה מדברים יותר על פרסום דינמי, לעומת הצבת פרסומת קבוע על דיסק של משחק מחשב שלא ניתן לשנותה במשך שנים, כפי שהיה בעבר. הפרסום הדינמי מאפשר החלפת פרסומות והתאמתן לסביבת המשחק עם התרחשות הדברים. הדבר מתאפשר כיוון שיותר ויותר משחקים הם מבוססי רשת או לפחות מכילים אפשרויות לשימוש באינטרנט. בתחום זה פעילה גם דאבל פיוז'ן, חברת סטארט אפ ישראלית שזכתה בתחרות הסטארט אפ המבטיח של TheMarker.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully