וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק עלה 2.5% בשבוע

עומרי כהן

1.9.2006 / 23:10

ליפמן טיפסה בכ-11% בתגובה לדו"חות רבעוניים חזקים של וריפון. צ'ק פוינט השלימה טיפוס של 5.1% ביומיים. צורן איבדה 2.9%

בוול סטריט נפתח היום חודש ספטמבר בחיוב ומדדי המניות טיפסו לרמות שיא של 4-3 חודשים על רקע נתוני מקרו חיוביים שכללו שיפור במצב התעסוקה בארה"ב, אינפלציית שכר נמוכה מהצפוי, יציבות בקצב הצמיחה של המגזר היצרני והתאוששות באמון הצרכנים.


מדד סטנדרד אנד פור'ס 500 עלה ב-0.6% לרמתו הגבוה ביותר מאז 10 במאי - 1,311 נקודות - והשלים טיפוס שבועי של 1.2%. מדד נאסד"ק הוסיף 0.4% לשיא של שלושה חודשים - 2,193 נקודות. בשבוע כולו, עלה נאסד"ק ב-2.5%. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.7% ל-11,464 נקודות - שיא של שלושה חודשים וחצי, והשלים עלייה של 1.6% בשבוע המסחר כולו. גם בשוק הסולידי נמשכה המגמה החיובית. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדה עוד 0.006% ל-4.726%. ביום שני הקרוב יישארו בורסות וול סטריט סגורות לרגל יום העבודה האמריקאי וייפתחו מחדש רק למחרת.

עוד לפני פתיחת המסחר, התפרסמו בארה"ב נתוני התעסוקה לאוגוסט, מהם עולה כי למשק האמריקאי הלא-חקלאי התווספו בחודש שעבר 128 אלף משרות חדשות, בדומה לתחזיות המוקדמות בשוק. מדובר בשיעור צמיחה מתון אך יציב, המספיק על מנת לשמור על הרמה הנוכחית של הצריכה הפרטית המניעה את הכלכלה. כמו כן, מהווים נתוני אוגוסט עדות להתאוששות מסוימת בשוק העבודה לאחר חמישה חודשים רצופים בהם קצב גידול המשרות היה נמוך יותר. שיעור האבטלה ירד לרמה של 4.7%, בהתאם לתחזיות, לעומת 4.8% ביולי. השכר הממוצע לשעה עלה באוגוסט ב0.1% לרמה של 16.79 דולר. זאת, לעומת תחזיות לעלייה של 0.3% ואחרי עלייה של 0.4% ביולי.

נתוני התעסוקה של אוגוסט הם הנתונים הכלכליים האחרונים שייראו קובעי מדיניות הריבית בבנק הפדרלי לפני פגישתם ב-20 בספטמבר. בפגישתו בתחילת אוגוסט, בלם הבנק הפדרלי סבב של 17 העלאות ריבית רצופות, שהחל ביוני 2004, והשאיר את הריבית ברמה של 5.25%. לפי שעה, נראית הסבירות להעלאת ריבית נוספת בספטמבר כקלושה ביותר.

לאחר הפתיחה, דווח כי מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני בארה"ב ירד בחודש שעבר בהתאם לצפוי ב-0.2% ל-54.5 נקודות. נתון זה מצביע על האטה קלה בקצב התרחבות הפעילות במגזר זה. באמון הצרכנים בארה"ב חלה התאוששות במחצית השניה של אוגוסט, אשר התבטאה בעלייה חדה מהצפוי של 3 נקודות במדד של אוניברסיטת מישיגן לרמה של 82 נקודות. התאוששות זו מגיעה לאחר שבמחצית הראשונה של החודש צנח מדד אמון הצרכנים ב-6 נקודות.

עם זאת, בענף הנדל"ן נמשכת החולשה, אשר התבטאה בירידה של 1.2% בהוצאות הבנייה ביולי לאחר עלייה של 0.4% ביוני. נתוני יולי היו נמוכים בהרבה תחזיות כלכלנים, אשר צפו בממוצע כי המדד יישאר ללא שינוי.

בין הישראליות, הוסיפה צ’ק פוינט (סימול: CHKP) עוד 0.9% ל-18.8 דולר והשלימה טיפוס דו-יומי של 5.1% לאחר שבית ההשקעות ג'פריס העלה אתמול את ההמלצה לצ'ק פוינט מ"החזק" ל"קנה" והקפיץ במקביל את מחיר היעד מ-19 דולר ל-22 דולר. בעדכון למשקיעים, הסבירה האנליסטית קת'רין אגברט את ההחלטה בציפייה למכירות חזקות בין ספטמבר לדצמבר, בשווי הנמוך אליו הידרדרה צ'ק פוינט באחרונה ובהמשך מגמת הקונסולידציה בענף אבטחת המידע.

חברת וריפון (סימול: PAY) האמריקאית, אשר סיכמה לפני מספר חודשים על רכישת ליפמן (סימול: LPMA), דיווחה אמש, לאחר סיום המסחר בוול סטריט, על תוצאות רבעוניות חזקות שכללו צמיחה של 17% בהכנסות ל-147.6 מיליון דולר וצמיחה של 158% ברווח הנקי ל-16.8 מיליון דולר. בתגובה, טיפסה מניית וריפון ב-23% ל-28.5 דולר ואילו מניית ליפמן עלתה ב-10.9% ל-27.8 דולר. העסקה לרכישת ליפמן כוללת רכיב מנייתי בשיעור של כ-50%, ולכן מושפעת מניית ליפמן מתנודות במניית וריפון.

מניית סנדיסק (סימול: SNDK) נהנית בשבועות האחרונים ממומנטום חזק ביותר וכבר השלימה אתמול זינוק של כ-25% מאז הודיעה על רכישת אם סיסטמס (סימול: FLSH) בעסקת מניות בסוף יולי. במסגרת העסקה, תשלם סנדיסק 0.76368 מניות משל עצמה עבור כל מניה אחת של אם סיסטמס, כך שהעסקה משקפת כעת לחברה הישראלית שווי של 1.91 מיליארד דולר. זאת, לעומת שווי של 1.53 מיליארד דולר שהשתקף לאם סיסטמס ביום חתימת העסקה. היום עלתה אם סיסטמס עוד 0.1% ל-44.4 דולר.

פריגו (סימול: PRGO) קיבלה מה-FDA אישור מותנה לשווק בארה"ב גירסה גנרית לקצף מסוג Olux של חברת Connetics המיועד לטיפול במחלות עוד בקרקפת עם מכירות שנתיות של 78 מיליון דולר. אישור סופי לשיווק הקצף יתקבל רק לאחר סיומו של ההליך המשפטי, המתנהל כעת בבית משפט בניו ג'רזי בנוגע לתקפות הפטנט על האולוקס. למרות האישור איבדה פריגו 0.4% ל-16.1 דולר.

צורן (סימול: ZRAN) ירדה ב-2.9% ל-17.3 דולר. זאת, לאחר שכנגד החברה הוגשה אמש תביעה ייצוגית נוספת לבית המשפט המחוזי בצפון קליפורניה בגין עבירות לכאורה על חוקי ניירות ערך פדרליים, כולל טענות של מספרים מקרים, בהם הציגה החברה מידע מהותי בצורה מסולפת, אשר היה בו כדי להשפיע בצורה מלאכותית על מחיר המניה בשוק. התביעה מתייחסת לאירועים שאירעו בחברה בין יולי 1998 לספטמבר 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully