וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי מעריב נגד הפיטורים הצפויים

עינב בן יהודה

6.9.2006 / 14:11

הוועד: צודק וראוי "לפטר" מכונית חדשה מאשר עיתונאי בן 50. נמרודי: במחצית הראשונה של 2007 נדווח על שיפור בתוצאות הכספיות

עובדי "מעריב" חוששים לעתידם: במכתב שנשלח היום לעופר נמרודי, מו"ל העיתון, ואמנון דנקנר, העורך, מדגיש ועד העיתונאים בעיתון כי יתנגד לפיטורי עיתונאים.

אתמול פורסם כי נמרודי כינס את בכירי העיתון לדיון במצב, בעקבות ההפסדים הכבדים של "מעריב" במחצית הראשונה של השנה, ולקראת הזמנתם של עשרות עובדים לשימוע לפני פיטורים. לפי הערכות גורמים בעיתון, בנוסף לפיטורים יתבצע קיצוץ בשכר הבכירים, וייתכן שאף קיצוץ מדורג בשכר העובדים הזוטרים יותר.

במכתב לנמרודי מציינים נציגי הוועד: "עיתונאי 'מעריב' עוקבים בחשש ובדאגה אחר ההחלטה שהתקבלה, ולפיה יפוטרו כמה עשרות עיתונאים בעקבות התוצאות העסקיות של 'מעריב'".

נציגי העיתונאים מזכירים כי לאורך השנים היו שותפים למספר תהליכי הבראה בעיתון, שכללו פיטורי עובדים וקיצוץ בשכר. "בלב כולם היתה תקווה ואמונה שהנה נכונו לנו זמנים טובים יותר. לצערנו, שבה המציאות וטופחת על פנינו. שוב, אנו נאלצים לקרוא ולשמוע שמתוכננים פיטורי עיתונאים שאין להם חלק במצב שנוצר. עיתונאי 'מעריב' מאמינים בצעדי יעול, בהתחדשות, בהתאמה למצב אחר ולכללי תחרות נוקשים מאין כמוהם - אבל חרב הפיטורים המונפת מעליהם מעת לעת כבר הוכחה בעבר ככלי שאינו מניב את התוצאות המקוות. ועד עיתונאי 'מעריב' מתנגד לפיטורי עיתונאים", נאמר.

עוד מתקוממים נציגי העובדים על הבזבוז בקבוצה, וקוראים לנמרודי לסייר איתם במגרש החנייה של העיתון "ולראות את צי הרכב המנופח ללא פרופורציה, את המכוניות החדישות, כאילו היינו מפעל היי-טק מהשורה הראשונה בעולם".

אמיר מרום, יו"ר ועד העיתונאים, קורא במכתב לנמרודי לחשוב על צעדים אמיצים, אך לזכור כי רבים מעובדיו הקדישו לעיתון את מיטב שנותיהם. "אני מבקש ממך להיות ער וקשוב לכל עיתונאי הנמצא ברשימת המפוטרים החדשה, ולחשוב על דרכים אלטרנטיוויות, כואבות פחות ויעילות יותר. הרבה יותר קל, צודק וראוי 'לפטר' מכונית חדשה ונוצצת מאשר עיתונאי ותיק בן 50, או עיתונאית שהיא גם אם לשני ילדים".

נמרודי מגיב

עופר נמרודי מסר בתגובה כי תוצאות הדו"חות הכספיים של העיתון משקפות משבר מתמשך שעובר על ענף המדיה בארץ. לדבריו, תוצאות אלו מצטרפות למגמת הירידה המשמעותית ברווחיות של מרבית אמצעי התקשורת בישראל. "אנחנו ב'מעריב' מחויבים לבדיקה מקיפה ויסודית של עצמנו ושל הסביבה העסקית המקיפה אותנו, כמו גם להתאמה לסביבה המשתנה של המוצרים השונים - העיתון היומי, אתר האינטרנט, המגזינים השונים והמקומונים. אנו מצויים בתהליך עמוק של חשיבה אסטרטגית, מלווה בטובי המוחות מתוך הבית, פנימה ומחוצה. אנו הופכים כל אבן, בוחנים כל פרדיגמה. התהליך הזה יוביל לטרנספורמציה במוצרים ורה-ארגון והערכות חדשות.

התהליך, כך אנו משוכנעים, יוביל גם לקיצוצים מהותיים בהוצאותינו. 'מעריב' הינו גוף תקשורתי עם עוצמה, מורשת ושליחות, ובעיקר עם הון אנושי מהמעלה הראשונה. יחד נבצע את השינויים המתבקשים והנדרשים, בנוסף לשורה של יוזמות חדשות בתחום עיסוקנו, שיעבירו את 'מעריב' לעמדת הובלה בשוק. אני משוכנע כי כבר במהלך המחצית הראשונה של שנת 2007, נוכל לדווח על השיפור בתוצאות הכספיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully