וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'אג'ה: שיחות חינם בסלולר

ליאור הנר

27.9.2006 / 11:59

הסטארט-אפ הישראלי-אוסטרי יאפשר מעכשיו גם ביצוע שיחות בין לאומיות בחינם דרך טלפונים סלולרים

שיחות VOIP הם בוודאות העתיד של שוק התקשורת העולמי, זה כבר ידוע, אבל החדירה שלהן לפרה החולבת האמיתית, מכשירים סלולרים, עוד לא צלחה. הסטארט אפ הישראלי אוסטרי ג'אג'ה (Jajah) מנסה לשלב בין שני הדברים, וליצור בעיה חדשה עבור מפעילי הסלולר והטלפון המסורתיים שמנסים להגן מפני חדירת שירותים זולים לשיחות מקומיות ובין לאומיות לתוך הרשתות שלהם. יישום שפיתחה ג'אג'ה יאפשר שיחות טלפון בין לאומיות זולות מאוד או בחינם, ישירות מהטלפון הסלולרי. היישום יחשף לראשונה בכנס דמו שמתקיים היום בסאן דייגו, קליפורניה.

עד כה היה ניתן לחייג בזול או בחינם דרך ג'אג'ה בצורה פשוטה מאוד. כל מה שצריך היה לעשות הוא להזין את מספר הטלפון ממנו רוצים להתקשר ואת מספר של יעד השיחה באתר האינטרנט של ג'אג'ה. לאחר שבריר שנייה מצלצל הטלפון והשיחה מחוברת אל היעד, ובמקום לעשות שימוש בתשתית הטלפוניה הרגילה השרות משתמש בחיבור לרשת האינטרנט. לעומת זאת סקייפ, אחד המתחרים המוכרים ביותר לשירות של ג'אג'ה, דורש שהמשתמש המתקשר יהיה מחובר ישירות לאינטרנט באמצעות מחשב או טלפון VOIP, ורק היעד של השיחה יכול להיות טלפון קווי או אלחוטי רגיל.

באמצעות היישום שפיתחה החברה, אותו ניתן להוריד לכמה דגמים מתקדמים של טלפונים סלולרים, ניתן לבצע שיחות דרך השירות של ג'אג'ה ישירות דרך טלפון בעל יכולת להתחבר לאינטרנט הסלולרי. השירות זהה למה שמוצע באמצעות אתר האינטרנט של החברה, אך לא דורש מחשב. לאחר התקנת היישום ניתן לבצע שיחות מקומיות ובין לאומיות בהתאם לתעריפים של ג'אג'ה.

לפני חודשיים הכריזה ג'אג'ה על תוכנית שיחות חינם באמצעות השירות. כיום יכולים משתמשים רשומים בארה"ב, קנדה, קוריאה, יפאן ומספר מדינות נוספות באירופה לבצע שיחות חינם למשתמשי ג'אג'ה אחרים, ומחלק מהמדינות אף ניתן לחייג למשתמשי ג'אג'ה בישראל. שיחה למי שאינו משתמש רשום עולה כמה סנטים, בהתאם למדינה - בדומה לתעריפי VOIP של חברות אחרות המספקות שיחות טלפון באמצעות האינטרנט, כמו סקייפ או יאהו. שיחות לטלפונים סלולרים מעט יותר יקרות.

גם באמצעות היישום החדש ניתן יהיה לבצע שיחות בחינם לחלק מהיעדים, עובדה שבוודאי מדאיגה את מפעילי הסלולר ברחבי העולם. לדברי החברה, המפעילות הסלולריות לא יכולות לחסום את השירות, ואין משמעות לסוג התוכנית או לחוזה השירות של הלקוח, משום שג'אג'ה מבצעת שיחה נכנסת למכשיר הטלפון ורק אז מחברת את השיחה עם היעד - כל זאת ללא שהמשתמש ירגיש בנעשה.

החברה הוקמה על ידי האוסטרים רומן שרף ודניאל מטס, אך בעקבות השקעה של סקויה ישראל ויאיר גולדפינגר, ממייסדי ICQ, קיבלה החברה שורשים ישראלים ומרכז הפיתוח שלה, המונה 5 עובדים, הועתק לרעננה. בשני סבבי גיוס מקדימים גייסה החברה כ-8.5 מיליון דולר מגולדפינגר, סקויה ישראל, Globespan Capital Partners ומספר משקיעים פרטיים נוספים. לתחום פוטנציאל עצום, כפי שהוכיחה המכירה של סקייפ לאיביי תמורת 4.1 מיליארד דולר בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully