וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תמונה שווה אלף...

איתמר סיידא

31.10.2006 / 2:15

... אז כמה מילים שווה ספר של התמונות האישיות שלכם? והאם האיכות שלו שווה בכלל את המאמץ? יצאנו ובדקנו

בחמש השנים האחרונות נמכרו בישראל יותר מ-750 אלף מצלמות דיגיטליות. בכל שנה אנחנו מצלמים מאות אם לא אלפי תמונות שרובן נמצאות לנו במחשב או באתרי שיתוף ואחסון תמונות. כבר זמן רב שחברות הדפוס שוברות את הראש איך לגרום לנו להדפיס כמה שיותר מהר.

אחת האפשרויות נמצאת במיזם החדש של HP אינדיגו ויזם פרטי השקים את לופה. המיזם החדש מאפשר לערוך ספר צילומים אישי. את הספר מעצבים בעזרת תוכנה הניתנת חינם ובה שפע של אפשרויות עיצוב ותבניות טקסט. המיזם מאפשר לבחור את גודל הספר, סוג הספר (כרכה קשה, רכה, ספר פנורמי וכו') ומספר הדפים. המחיר – זול יותר מהפקת ספר בבית דפוס.

החלטנו לבדוק את האתר והדפסנו ספר עם כריכה קשה ו-80 עמודים.

הממשק

השלב הראשון בדרך לספר הוא הורדת תוכנה מאתר האינטרנט של לופה והרשמה. ממשק התוכנה מאוד מאוד פשוט ומכיל כמעט את כל מה אתם צריכים לעריכת הספר. מסך התוכנה מחולק למספר חלקים. במרכז המסך יש דגם מוקטן של הספר. בצד ימין יש ספריית תיקיות של המחשב ותמונות מוקטנות של הספרייה שבחרתם משם צריך לגרור את התמונות לעמודי הספר. בתחתית המסך ניתן לצפות בכל הספר שערכתם או להגיע לעמוד מסוים במהרה. החלק המעניין נמצא בצד שמאל. שם ניתן לערוך את התמונות בצורה בסיסית ולבחור את העיצוב של הספר מבין עשרות רבות של אפשרויות.

התוכנה מאפשרת להחליט על גודל הספר ואופן כריכתו (קשה או רכה), עיצוב מלא של הכריכה ועיצוב כל דף בנפרד, שילוב טקסטים במבחר גופנים, הדגשת פרט מתוך תמונה, קביעת מספר התמונות בעמוד, שילוב תמונות על עמודים כפולים, בחירת רקעים ממגוון עיצובים מוכנים מראש לכל עמוד בנפרד ועוד. אם תנסו לשים בספר תמונה באיכות נמוכה מידי מיד יקפוץ חלון אזהרה שיבקש בנימוס להחליף תמונה.

כאמור ממשק התוכנה ברור, פשוט ולכל אורך הדרך ניתן למצוא הסברים ברורים ומפורטים. במידה ובכל זאת נתקלתם בבעיה ניתן להתקשר למוקד התמיכה או לשלוח מייל. כאשר אנחנו שלחנו מייל, התקשרו אלינו תוך 30-40 דקות ופתרו את הבעיה במהירות ובאדיבות הראויה לשבחים.

עורך הטקסט של התוכנה דומה מאוד לוורד של מיקרוסופט אך עם בעיה קטנה אך מציקה. שמות הגופנים בתוכנה לא בהכרח תואמים למה שאנחנו מכירים מוורד ואין את כל הגופנים שיש בוורד, דבר שקצת מעכב את עריכת הספר.

התוצאות

החברה מבטיחה לשלוח את הספר תוך 10 ימי עבודה. בפועל תוך ארבעה ימים הספר היה אצלנו. אין ספק שמדובר בהדפסה מאוד איכותית בדפי כרומו. הספר נראה בדיוק כמו במסך המחשב מבחינת העיצובים וגודל הטקסט. אך כבר בדפדוף הראשון גילינו שחלק מהתמונות יצאו כהות מידי. לשם השוואה לקחנו את אחת התמונות שהודפסו בספר והדפסנו מחדש על נייר קודאק ועל נייר איכותי במדפסת הביתית שלנו ללא כל עזרה של תוכנות גרפיות והתוצאה הייתה טובה יותר ממה שיצא בספר.

גם כאן, יאמר לזכות לופה, הם מיד ביקשו את הקבצים המקוריים כדי לבדוק את העניין. מסתבר שהתוכנה במכונת הדפוס סורקת את התמונות ומחשבת ממוצע של רמות הבהירות של התמונות כדי ליצור ספר בגימור אחיד.

בספר שאנחנו שלחנו היו הבדלים מאוד מאוד גדולים בין התמונות. חלקם צולמו באור יום וחלקם בתאורת סטודיו מאוד מאוד חלשה ולכן חלק מהתמונות יצאו כהות מידי. יש להדגיש שעין בלתי מקצועית לא בהכרח תדע להבחין בתמונות הבעייתיות. לכן אם אתם צלמים חובבים ואתם רוצים להוציא ספר מקצועי עם הבדלים מאוד מאוד קיצוניים ברמות הבהירות של התמונות כדאי לעלות את בהירות התמונות הכהות בסטופ אחד.

אם אתם חובבים שרוב התמונות הם של חברים, משפחה טיולים לא תהיה לכם בעיה להדפיס ספר ברמת גימור אחידה ואיכותית.

לסיכום: אם אתם צלמים מקצועיים או צלמים חובבים שרוצים להוציא ספר צילומים בו יש הבדלים גדולים בבהירות התמונה, כדאי לכם לעבוד על חלקם בתוכנה גרפית. אם ברצונכם להוציא ספר מזכרת מהטיול השנתי או לכבוד יום הולדת 50 לאמא, אתם תקבלו ספר באיכות מצויינת. סך הכל מדובר במיזם מקורי ושימושי למתנות או לצלמים שרוצים להשוויץ ביצירות שלהם.

מחירים: החל מ- 75 שקלים לספר פנורמי בן 16 עמודים בכריכת ספירלה ועד 279 שקלים לספר "קלאסי" בן 80- עמודים בכריכה קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully