לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה הוגשה הבוקר (שני) תביעה ייצוגית בגובה של כ-392 מיליון שקל נגד חברת פרטנר בגין נזקים שנגרמו, לטענת העותרים, עקב בזבוז זמן ועוגמת נפש כתוצאה מגבייה עודפת.
בעתירה, שהוגשה בשמן של ארבע חברות באמצעות עורכי הדין רענן ולאה נמס-קהתי ממשרד עו"ד רענן בשן ושות', נטען כי בדיקות שנערכו על ידי חברות מחקר מלמדות כי ב-80%-85% מחשבוניות הסלולר נופלות טעויות, וכי היקף גביית היתר של פרטנר מסתכם בשיעור שנע בין 7% ל-12%. מדובר, לטענת התובעים, בסכום שנע בין 450 מיליון ל-800 מיליון שקל בשנה.
אולם, טענת העותרים אינה רק כנגד גביית היתר, אלא כנגד מה שהם מתארים כ"מלחמת התשה" שמנהלת פרטנר נגד לקוחות שמנסים לתקן את הטעויות בחשבון החודשי שלהם. "בקשה זו עניינה במלחמת התשה מכוונת ומתוכננת שמנהלת המשיבה כנגד לקוחותיה, תוך התנהלות מרתיחה, דורסנית, מקוממת וחסרת תום לב", נכתב בתביעה. לטענת העותרים, הם נאלצו לפנות פעם אחר פעם לפרטנר, בניסיון חסר תוחלת לתיקון הפגמים שנתגלו.
לטענת אחד העותרים, הוא נאלץ לפנות לפרטנר שוב ושוב, בטלפון, במייל, במסרונים, בפקסים, ובהגעה פיזית אל מרכז השירות, וזאת בניסיון להביא להפסקת גביית יתר שלטענתו בוצעה בחשבונו ולקבל החזרים בגין מה שכבר נגבה. "ברם, מלבד שלל הבטחות סרק, כזבים, תירוצים, אמתלות, בזבוז זמן ועוגמת נפש אדירה שגרמה לה המשיבה, לא קבלה המבקשת עד עצם היום הזה את המגיע לה בגין גביית היתר שלא כדין", נטען בתביעה.
התובעים מעריכים שהנזק שנגרם לכלל לקוחות פרטנר מסתכם בכ-392 מיליון שקל, מתווכם כ-75 מיליון שקל בשל מה שמוגדר בתביעה כ"בזבוז זמן וטרחה", ועוד כ-317 מיליון שקל בשל "עוגמת נפש, תסכול, ייאוש ואובדן עצות".
מפרטנר נמסר בתגובה, כי "התביעה טרם הגיעה לפרטנר. לכשתגיע נגיב לגופו של ענין בערכאות המתאימות".
תביעה נגד פרטנר: "טעויות ב-80% מהחשבוניות"
גלעד גרוסמן
9.1.2012 / 13:06