בנק הפועלים זימן למעלה מ-40 עובדי המוקד הטלפוני של הבנק בעיר נשר שליד חיפה לשימוע שלפני הודעת הפיטורים. מדובר במרבית המקרים בעובדים זמניים שבקרוב ימלאו 4 שנים להעסקתם בבנק ועל כן על הבנק לקבל בימים אלו החלטה האם הוא משנה את מעמדם של עובדים אלו לעובדים קבועים. בחודש אוגוסט הקרוב צפויים עוד עשרות עובדים במוקד בנשר להגיע לוותק של 4 שנים בבנק וגם הם יעמדו בפני השאלה האם הבנק יקבל אותם למעמד של עובדים קבועים או שיפוטרו.
במקומם של העובדים שיפוטרו יגויסו עובדים חדשים, אותם יוכל הבנק להעסיק לתקופה של 4 שנים עד שיוכל להחליט האם להעסיקם כעובדים קבועים של הבנק או לפטרם. הקושי של הבנק לגייס עובדים למעמד של עובדים קבועים הוא הסכמים השכר הנוקשים עם ועד העובדים שמונע מהבנק לפטר עובדים לאחר שאלו מתקבלים במעמד של עובדים קבועים.
לדברי חלק מהעובדים, הבנק הציע להם להתקבל לעבודה כעובדים קבועים בבנק ולהשתלב בסניפי הבנק במרכז הארץ - תוך ויתור על חלק ניכר משכרם. לדברי חלק מהעובדים, מדובר בהרעה משמעותית בתנאי עבודתם.
בתוך כך נודע כי הבנק יצמצם את שעות הפעילות של מרכזי השירות הטלפוני ללקוחות כחלק מצעדי ההתייעלות של הבנק. מעתה לא ינתן יותר שירות בשעות הלילה, לא יינתן שירות לדוברי רוסית אחרי השעה 7 בערב, וביום שישי המוקד יסיים את פעילות לאחר השעה 2 בצהרים במקום השעה 3 עד כה.
מבנק הפועלים נמסר בתגובה כי "בנק הפועלים פועל במסגרת יחסי עבודה במהלך עסקים שוטף ורגיל. איננו מתייחסים לשמועות".
עובדים בבנק הפועלים מתקרבים לקביעות - ויפוטרו
סיון איזסקו
29.2.2012 / 9:16