ראשי המחאה החברתית עתרו היום לבג"ץ בדרישה לבטל את ההסכם שחתמה רכבת ישראל עם חברת בומברדייה להעברת עבודות תחזוק הקרונות למיקור חוץ.
העותרים - דפני ליף, פרופ יוסי יונה, אורן פסטרנק, פרופ' דני גוטווין וד"ר גילת גופר - טוענים כי "בשבועות האחרונים אנו עדים למסע הזוי של ראשי רכבת ישראל ושר התחבורה להפריט את השירות הכה חיוני לאזרחים, ומתייחסים להפרטת הרכבת כאילו הייתה רכוש פרטי שלהם. במשך קיץ שלם יצאו מאות אלפים לרחובות וצעקו שהם דורשים צדק חברתי, דרשנו שקיפות שלטונית מלאה ודרשנו מראש הממשלה ושריו לקחת אחריות. אנו מבהירים כאן לראשי רכבת ישראל, ולשר התחבורה בצורה שלא משתמעת לשתי פנים : הרכבת שייכת לציבור הרחב והיא לא צעצוע פרטי שלכם שאתם יכולים לחלק לחברים.
"אנו דורשים מרכבת ישראל ושר התחבורה לפרסם בצורה מיידית את ההסכם שעולה לנו, האזרחים, מאות מיליוני שקלים. פרסמו את הפרוטוקולים של הישיבות. הרכבת לא שייכת לכם, קיבלתם מנדט מהציבור לנהל אותה בשבילו, לא למכור אותה.
"רכבת ישראל היא רכבת ציבורית, לא הגיוני שביטחון האזרחים יופקדו בידיו של מפקדו לשעבר של יו"ר הדירקטוריון, בלי שלנו האזרחים ישנה אפילו האופציה לראות איך התקבלה ההחלטה. בנסיבות המיוחדות שנוצרו, לאור דחיפות העניין וחשיבותו, לא ניתן להמתין להליך הרגיל, המוסדר בחוק חופש המידע, לחשיפת ההסכם".
דפני ליף אמרה היום כי "מזעזע, בושה לחשוב שראשי הרכבת ושר התחבורה חושבים שהציבור עדיין עיוור. אמרנו בעבר שנפתח 7 עיניים לראות איך מתנהגים שרי הממשלה, אם שר התחבורה חושב שלמכור את הזכות של האזרחים לנוע מהפריפריה למרכז לאנשי הון פרטיים, להחביא את ההסכם ולגנוז את הפרוטוקולים של הישיבות, כדאי שיחשוב עוד פעם. האם אנחנו עדים עוד פעם לקשר הנוראי בין ההון והשלטון? לאזרחים יש מונופול טבעי גם ככה ולאף אחד לא צריכה להיות השליטה הבלעדית על נכס שכל כך הרבה מאתנו מסתמכים עליהם.
פרופ' יוסי יונה ציין כי "הנהלת רכבת ישראל, בגיבוי ממשלת ישראל ושרי הממשלה, מוליכים שולל את הציבור, הם מפקיעים מידיו את נכסיו, מפקירים אותם בידי המגזר הפרטי לחסדי השוק. הניסיון העולמי מלמד אותנו שהפרטת שירות רכבות פוגעת בתנאי העבודה של העובדים מייקרת את השירות ומהווה סכנה מוחשית לשלום הנוסעים ולביטחונם. יש לעצור את המהלך הזה מייד".
ראשי המחאה עתרו לבג"ץ: לעצור את הפרטת הרכבת
1.3.2012 / 14:34