חברת HOT של פטריק דרהי מדווחת על תוצאותיה השנתיות עם תוצאות יוצאות דופן. הרווח הנקי של החברה גדל ב-222% ועלה ל-341 מיליון שקל. נתון ה-EBITDA בחברה גדל ב- 13% ל-1.2 מיליארד שקל. הכנסות החברה גדלו ב-4% ועמדו השנה על 3.3 מיליארד שקל.
הטלוויזיה הרב ערוצית יצרה את מרבית הכנסות החברה: 2.3 מיליארד שקל, אך לא את מרבית הרווח ותרמה לרווח התפעולי 152 מיליון שקל (לעומת הפסד 171 מיליון שקל במגזר הטלוויזיה ב- 2010). מגזר הטלפון והאינטרנט יצר לחברה הכנסות של מיליארד שקל אך זהו הענף הרווחי של החברה וטרם לרווח התפעולי 496 מיליון שקל.
החברה מדווחת על 891 אלף לקוחות טלוויזיה, גידול של 1,600 לקוחות ברבעון, כשכל לקוח מייצר לחברה 215 שקל. החברה מדווחת על 768 אלף לקוחות אינטרנט, גידול רבעוני של 5,000 לקוחות. ולקוח כזה מייצר לחברה הכנסה חודשית של 57 שקל (מול 53 שקל שנה קודם). בטלפון יש לחברה 635 אלף לקוחות - גידול רבעוני של 5,000 קווים, ולקוח כזה מייצר לחברה הכנסה חודשית של 56 שקל (מול 72 שקל שנה קודם), . לראשונה החברה מדווחת על לקוחות מירס - 444 אלף קווים נכון לסוף רבעון 4.
בנתונים הרבעוניים HOT מדווחת על עלייה בסעיף ההכנסות של 7.7% ל-892 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה ברבעון זינק ל-221 מיליון שקל, מול 100 מיליון שקל ברבעון 4 של 2010. החברה מדווחת על EBITDA רבעוני של 336 מיליון שקל, עלייה של 12.7%, וכעת שיעור ה-EBITDA מהכנסות החברה עומד על 37% (מול 35% ברבעון המקביל). ל-HOT רווח נקי של 125 מיליון שקל ברבעון זינוק של 171%.
דו"חות החברה חושפים כי מבין לקוחות הטלוויזיה של החברה 840 אלף הם לקוחות דיגיטליים ו- 51 אלף הם לקוחות אנלוגיים. HOT הצליחה יפה בצמצום מצבת הלקוחות האנלוגיים שלה היות שמספרם בסוף 2010 עמד על 108 אלף.
בראש טבלת השכר: סטלה הנדלר
בכירי HOT זכו השנה לשכר נדיב במיוחד. סטלה הנדלר, יו"ר הדירקטוריון, קיבלה שכר בעלות של 14.8 מיליון שקל ב-2011, 11 מיליון שקל מהם במניות, בונוס של 2 מיליון ועוד משכורת של 1.8 מיליון שקל. הרצל עוזר, מנכ"ל הקבוצה, זכה לשכר בעלות של 5.5 מיליון שקל, כאשר רכיב המשכורת בו הוא 2.1 מיליון שקל. הסמנכ"לים בחברה אילן צחי, לילך טל, סביון בר סבר וסבייה דארש, קיבלו השנה כל אחד כ-2.3-2.5 מיליון שקל.
סטלה הנדלר, יו"ר קבוצת HOT: "התוצאות העסקיות של הקבוצה מבטאות את הדרך המשמעותית שעברה HOT בחיזוק פעילות הליבה שלה, תוך מיצובה כקבוצה המגבירה את התחרותיות בענף. החברה ממשיכה את התהליך המאסיבי לשדרוג התשתיות הנייחות, את הקמת רשת הסיבים האופטיים, ואת ההקמה והפרישה של הרשת הסלולרית החדשה".
הרצל עוזר, מנכ"ל קבוצת HOT: "התוצאות החזקות משקפות את עוצמתו של המותג HOT, שעבר מהפך בשנים האחרונות, וכיום הוא מבטא נכונה את הבולטות השירותית, השיווקית והטכנולוגית של הקבוצה. למרות שאנו רואים ירידה בפרמטרים המקרו כלכליים במשק, וכן במצב הרוח הצרכני, כפי שזה משתקף בכלל הענף, אין ספק כי HOT מגיעה לתקופה זו מוכנה, ועם הצעות ערך משופרות ואטרקטיביות עבור ציבור הצרכנים".