"המטוטלת בשוק הסלולר זזה מעבר למה שרצינו, אבל המחירים יתייצבו. זה לא יחזור למה שהיה אבל האיזון ייווצר", כך אמר היום שר התקשורת משה כחלון בכנס ישראל 2021 בירושלים, בהתייחס לתחרות בשוק הסלולר, שקיבלה טלטלה בשבוע שעבר עם השקת HOT מובייל וגולן טלקום.
כחלון הוסיף כי "המצב לא יישאר כמו שהוא היום, גם החברות יתייצבו - במחירים סבירים, ברווחים נורמליים, במשיכות דיווידנדים סבירות - אך אין לי ספק שהשוק ימצא את עצמו ויתאזן. המטרה של המשרד היא להכניס תחרות ולדאוג לצרכנים".
"בימים האחרונים מתחוללת דרמה תקשורתית שלטעמי התנפחה מעבר למימדים שאני צפיתי. הדרמה הזו מציירת מצב בו לחברות הסלולר הוותיקות כאילו אין יותר מה להגיד. אני מבקש לתקן את זה: אמנם הכנסנו תחרות ומפעילים נוספים, כי זה דבר מתבקש, אבל תחרות זו גם הזדמנות לחברות שלכאורה חטפו מכה. אני מתחיל לזהות שגם הן קלטו את זה".
"באמצעות פתיחת התשתיות, חברות הסלולר, שנפגעו כעת מהתחרות, יהיו נושאות הדגל בתחרות הבאה - התחרות בטלפון הנייח. שכחנו אותה, אבל גם שם משלמים לא מעט כסף. תחרות נוספת שהחברות הוותיקות יובילו היא בתחום האינטרנט, באמצעות תשתיות פס רחב וסיבים אופטיים".
בדבריו, התייחס שר התקשורת גם לתחרות בשוק הטלוויזיה, על רקע החבילה שהציגה אתמול פרטנר, לצפייה במחיר 90 שקל לחודש. כחלון ציין כי "yes ו-HOT גובות מחיר יקר. אנחנו לא מפקחים על המחירים, והתחרות היא שתקבע. המהפיכה שהציגה פרטנר אתמול בטלוויזה הרב ערוצית מדהימה ובמחיר נמוך. התחרות הגיעה גם לתחום הזה".
"זה המקום להודות שיחד עם TheMarker הובלנו את פתיחת שוק הסלולר לתחרות. הם (TheMarker) נתנו את הכיוון".
כחלון: "חברות הסלולר יובילו בתחרות הבאה"
צבי זרחיה
23.5.2012 / 12:24