חברת נתיבי איילון ממשיכה לספוג את הדי המתיחות בין לשכות שר התחבורה, ישראל כץ, וראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, ומאבדת פרויקט נוסף. משרד התחבורה החליט באחרונה להוציא מידי החברה את תכנון פרויקט מסילת הרכבת הרביעית באיילון ואת ניהול ביצועו, ולהעבירם לטיפול החברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה).
הפרויקט הוכרז בעבר כפרויקט תשתית לאומי וקודם בשנים האחרונות בנתיבי איילון. הוא נועד לפתור את "הפקק" הצפוי בערוץ נחל איילון החל ב-2015, לאחר פתיחת הקווים המהירים בין אשדוד-ראשון לציון-תל אביב ובין באר שבע לתל אביב. 75% מקווי הרכבת עוברים דרך שלוש מסילות באיילון, שמתקשות כבר כיום לעמוד בעומסים. לפיכך, תוכננה הנחת מסילה רביעית בערוץ הנחל, בפרויקט שהיקפו מוערך ב-2-3 מיליארד שקל, והוא עשוי לכלול אף את הטיית הנחל.
אלא שהסכסוך הנמשך בין כץ לבין חולדאי ממשיך לתת את אותותיו בחברה, המוחזקת בבעלות משותפת של המדינה ושל עיריית תל אביב. זאת, לאחר עיכוב אישור מינויו של המנכ"ל החדש בחברה, ולאחר שעד כה כבר הוצאו מידיה תכנון קווי האוטובוסים בתל אביב (שהועבר לידי חברת נ.ת.ע הממשלתית) ותכנון ויסות התנועה והפתרונות לגודש בדרכי המטרופולין (שהועברו לטיפול חברת חוצה ישראל).
בתוך כך, ערכה אתמול מעצ כנס מציעים בינלאומי למכרזים נוספים שהועברו לטיפולה מחברת רכבת ישראל. מדובר בפרויקטים להקמת קווי הרכבת בין עכו לכרמיאל ובין חיפה לבית שאן (רכבת העמק), שיקיפו פרסום מכרזים בהיקף 700 מיליון שקל להתקנת ציוד התקשורת וכבלי החשמל ב-100 ק"מ של מסילה. יותר מ-20 חברות זרות מ-15 מדינות השתתפו בכנס המציעים. המכרזים יפורסמו ב-2013, ובמעצ מתכננים את סיום העבודות כבר ב-2015.