שר האוצר, יובל שטייניץ, הורה לבדוק את האפשרות לביטול המכרז החדש על רכבי השרים. שטייניץ הביע הסתייגות מהעובדה שחלק מהמכוניות שזכו במכרז הן מכוניות יוקרה מובהקות בעלות מחיר גבוה בשוק. לדברי שטייניץ, השיקולים בבחירת רכבי השרים צריכים לכלול בנוסף למחיר למדינה ולעלות תועלת גם שיקול של הנראות הציבורית.
שטייניץ הודיע שינחה את מנכ"ל משרדו לבדוק אם ניתן מבחינה מנהלתית ומשפטית לצאת למכרז חדש, תוך הגבלת המחיר המקסימלי למכוניות שרים באופן שיותיר רכבי יוקרה מובהקים מחוץ לתמונה.
יצויין כי המחיר לממשלה בגין כל רכב שר הינו נמוך משמעותית לעומת המחיר לצרכן.
ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ', אמרה בתגובה לבחירה במכונית הב.מ.וו היוקרתית כרכב שרד לשרי הממשלה, כי היא לא מופתעת, שכן ההחלטה לבחור את המכונית היקרה ביותר במכרז, משקפת את הראוותנות וחוסר הבושה של הממשלה. זו מכונית מנקרת עיניים ולא הולמת נבחרי ציבור, וזו עוד הוכחה לניתוק של הממשלה מהציבור שהיא אמורה לייצג. בזמן שעבור זוגות צעירים רכישת דירה היא בגדר פנטסיה, שכרם נשחק, ויוקר המחייה עולה לשיאים חדשים, לא יזיק לשרי הממשלה הנבחרים לנהוג במידה של צניעות".
אאודי אאוט
כאמור, היום פורסם כי שרי הממשלה יסעו החל מהקיץ במכוניות ב.מ.וו 528I או סיטרואן c5 - כך נקבע במכרז שערך מינהל הרכב במשרד האוצר ונמסר ממנהל חטיבת ב.מ.וו ומיני בדלק מטורוס. ב.מ.וו וסיטרואן גברו במכרז על קאדילק CTS, ביואיק לה-קרוס וקרייזלר 300c. מחיר כל מכונית הוא 398 אלף שקל. 50 מכוניות יסופקו למדינה לתקופה של שנתיים החל מהחודש הקרוב.
במאי השנה, בעת ביטול הבחירות, שרי הממשלה נסעו עדיין באאודי A6, סקודה סופרב או ואן קרייזלר, ובאותו זמן הוכרז כי הם עומדים לקבל רכב בעלות של עד 400 אלף שקל.
ברק כהן מנהל חטיבת במוו ומיני בדלק מטורוס הודיע אתמול כי זו הפעם הראשונה ש-BMW יכלה להתמודד במכרז הודות למדיניות התמחור החדשה של דלק מוטורס לדגמי BMW בישראל. לדבריו, "היצרן תמך בתוך המכרז כחלק מתמיכה שלו בעולם ברכב שרד ורכבים לדיפלומטים כך שהרכב יהיה רכב שרד רישמי במדינות העולם".
הרכב שיוצע לשרים הוא מכונית סאלון ספורטיבית עם מנוע בנפח של 2 ליטר המפיק 245 כוחות סוס. לאחרונה החלה חברת "דלק מוטורוס" יבואנית "מזדה" ו"פורד" לייבא ולשווק את מכוניות "ב.מ.וו" ו-"מיני".
ה-"ב.מ.וו" מצוייד בריפודי עור סינטטיים, חלון בגג, מושבים קדמיים חשמליים, חלונות חשמליים, דיבורית בלוטס מובנת, וילון אחורי ווילונות צד, הגה השולט על מערכות הרכב: רדיו, סלולר, ותיבת ההליכים, בקרת שיוט. הצריכה הדלק 1 ליטר ל-15 ק"מ בנהיגה.
כיום נוהגים השרים במכוניות מסוג "אאודי A-6", וסקודה "סופרב". במשך שנים נהגו השרים במכוניות מסוג "וולבו".
לסיטרואן c5 מנוע THP, ריפודי עור, מושבים חשמליים, מתלים פנאומטיים, סגסוגת אלומיניום, חישני אורות, גשם ולחץ אוויר, מערכת בקרת שיוט ומגביל מהירות.
"תוצאות המכרז מצביעות על עמידה במדד יעילות אופטימלי"
ממשרד האוצר, נמסר כי "במכרז דינמי מקוון שערך מנהל הרכש הממשלתי בחטיבת נכסים רכש ולוגיסטיקה שבאגף החשב הכללי במשרד האוצר, לרכישת רכב שרד עבור שרי ממשלת ישראל ונושאי משרות מקבילות זכו רכב מתוצרתBMW דגם 528i ורכב מתוצר סיטרואן דגם Exclusive C5 לאחר שניתנו הנחות משמעותיות ממחירי השוק".
עוד נמסר מהאוצר כי "המכרז כולל רכישה, אספקה ותחזוקת כלי הרכב לשרים למשך השנתיים הקרובות עם אפשרות להארכת ההתקשרות לתקופה של עד שנתיים נוספות. כלי הרכב במכרז זה מיועדים לשרת את שרי ממשלת ישראל ובעלי תפקידים ממלכתיים, בהיקף של כ-50 כלי רכב".
"גיבוש המפרט הטכני של כלי הרכב נערך על בסיס פרופיל השימוש וצורכי השרים כפי שנצבר בשנים האחרונות ולהתפתחויות שחלו בתחום טכנולוגיית כלי הרכב, מעטפת ביצועים המתאימה למתווה הפונקציונאלי הנדרש מרכב שרד ובכלל זה ביצועי מנוע, זיהום אוויר ובטיחות פסיבית ואקטיבית. כמו-כן, נבחנו היבטי אחזקה וחובת רכש גומלין בהתאם לתקנות".
"זו הפעם הראשונה בה עורך מינהל הרכש הממשלתי ומינהל הרכב הממשלתי מכרז דינמי מקוון בתחום מכרזי הרכב. מכרז דינמי הוא מכרז שבו הליך התיחור מתבצע בצורה אקטיבית עד לשלב קביעת התוצאה הסופית. שיטה זו אמורה לייעל ולנצל משמעותית את ההליך המכרזי".
"המכרז נערך בשני שלבים. בשלב המוקדם נבדקה התאמת ההצעה לדרישות המפרט וניתן ציון לאיכות ההצעה, בשלב השני נערך מכרז מקוון דינמי במסגרתו התמודדו המציעים על שיעור הנחה ממחיר הרכב וממחיר התחזוקה למשך ארבע שנים. תוצאות המכרז מצביעות על עמידה במדד יעילות אופטימלי לעורך המכרז תוך חיסכון כספי ניכר בהיקף ההוצאה הציבורית בתחום זה".