בקרב הציבור יש נכונות גבוהה לרכישת מוצרי יד שנייה, כך עולה מסקר שערך אתר יד2. 40% מהנשאלים הצהירו כי אין מניעה לרכוש מוצרים משומשים. הנטייה קיימת בעיקר בקרב צעירים - 90% מקרב הצעירים בני 20 או פחות ענו בחיוב על השאלה.
עוד עולה מהסקר, שנערך בקרב 500 נשאלים, כי המוצרים שהכי מתאימים לרכישה כמוצרי יד שנייה הם ספרים ש-79% מהנשאלים ענו כי ייקנו גם משומשים, רהיטים (64% מהנשאלים) אופניים וקורקינטים (58% מקררים (54%) ומוצרי ספורט (55%). לעומת זאת, קיימים גם מוצרים אותם יעדיפו הישראלים לרכוש בחנות. רק 4% מהנשאלים אמרו כי ייקנו מוצרי קוסמטיקה משומשים ורק 21% יהיו מוכנים לקנות בגדים משומשים. גם משקפי שמש הם מוצרים אותם מעדיפים הישראלים לרכוש בחנות - 24% בלבד ענו כי יהיו מוכנים לרכוש משקפי שמש משומשים.
מהסקר עולה כי לגברים ונשים העדפות שונות לגבי רכישות מוצרי יד שניה. לדוגמא, 80% מהגברים הודיעו כי לא יקנו בגד יד שניה בעוד רק 60% מהנשים סברו כך. כמו כן, מבוגרים מעל גיל 40 גילו נכונות רבה יותר לקנות בגדים משומשים לעומת רוב מוחלט של הצעירים - 90% שהודיעו כי בשום פנים ואופן לא יהיו מוכנים לכך.
הסקר נערך לקראת פסטיבל מכירת מוצרי יד שנייה של אתר יד2 ועיריית תל אביב שייערך ב-8-9 באוגוסט בגן צ'רלס קלור בטיילת בתל אביב בפסטיבל יוצבו מאות דוכנים למכירת מוצרי יד שניה, מוצרים מחודשים, עודפים ועוד. בין המתחמים: מתחם ילדים למכירת והחלפת צעצועים, מתחם אופנה, מתחם אופניים ועוד. בנוסף, יופיעו בפסטיבל אמנים כמו שירי מימון, יוני בלוך שיארח את אפרת גוש ויובל דיין יוצאת "the voice ישראל" . על במת הילדים יופיעו משה דץ והכבשה שושנה ופנצ'ר ופופיק. הכניסה לפסטיבל חופשית.
מיד2 נמסר כי למעלה מ- 300 גולשים נרשמו להצבת דוכנים במתחמים השונים. ההרשמה נעשית באמצעות אתר ייעודי שנפתח לצורך הפסטיבל: Live.yad2.co.il , שם נמצאים גם כל הפרטים על הפסטיבל. "אנחנו מזמינים את גולשי האתר ליהנות בפסטיבל מכירות וקניות ענק וגם לעשות כסף על הדרך", אמר מנכ"ל האתר יבין גיל-מור. "לכל אחד יש דברים שהוא לא צריך ויכול למכור או למסור. אנחנו מאמינים שהפסטיבל, מעבר להיותו פסטיבל חוויתי, הוא גם מעודד צרכנות נבונה", סיכם גיל-מור.
סקר: 40% מהציבור מוכנים לקנות מוצר יד שנייה
31.7.2012 / 11:24