אחרי ירידה במכירות ושחיקה ברווחיות, רבוע כחול מקבוצת אלון החזקות של דודי ויסמן תנסה להוביל את זירת הדיסקאונט (רשתות מוזלות כמו מגה בול, שופרסל דיל ורמי לוי שיווק השקמה). מגה בול תנקוט אסטרטגיה של הוזלה אגרסיבית של מאות מוצרים בכמה אזורים מרכזיים בישראל.
ההוזלות יונהגו באזורים מרובי אוכלוסייה שהמחירים בהם עדיין גבוהים יחסית לעומת מקומות אחרים. מגה, שתהיה זו שמביאה את בשורת המחירים הנמוכים למקום - מקווה לזכות במספר רב של לקוחות. מגה תתחייב שההוזלות יישארו בתוקף לפחות עד סוף 2012, וכן תתחייב להחזיר ללקוחות זיכוי על ההפרש אם נמצא מוצר זול יותר ברשת אחרת.
האזור הראשון שבו תחל מגה בול את ההוזלות הוא צומת סגולה בפתח תקוה. תושבי פתח תקוה קיבלו אמש לבתיהם עלונים שבהם הודיעה הרשת על שורה של הוזלות מהיום - למשל, בצל יבש, תפוח אדמה לבן, מלפפון, עגבנייה, גזר וכרוב לבן ב-99 אגורות לק"ג; עוף טרי (כרעיים, ירכיים ושוקיים) ב-9.90 שקלים לק"ג; דג נסיכת הנילוס קפוא של דלי דג ב-19.99 שקל; קורנפלקס תלמה 750 גרם ב-12.99 שקל; סימילאק אדבנס 900 גרם ב-64.99 שקל ונייר טואלט לילי לבן (32 גלילים) ב-29.99 שקל. המחירים צפויים אף לרדת בעתיד, מאחר שסביר כי שופרסל תצא במבצעים משלה - מה שיגרור את מגה להוזלות נוספת.
לדברי מקורבים למהלך, הבחירה בסגולה נובעת מכך שהוא אזור אסטרטגי ומרכזי, המשרת לא רק את תושבי פתח תקוה, אלא גם ערים נוספות, ויש בו פוטנציאל להגדלת מכירות למ"ר. בסביבה פועלים שלושה סניפים של שופרסל דיל, וכן הרשתות חצי חינם, כמעט חינם ועוד.
לפי הערכות, מגה מתחילה במהלך דווקא עכשיו, מאחר שהיא מנסה למצב עצמה כשחקנית חזקה בגזרת הדיסקאונט לפני החגים, ולעצור את הירידה הנמשכת במכירות. נתח השוק של מגה נמצא במגמת ירידה הדרגתית - כ-12% השנה לעומת 16% ב-2007 (לפי נתוני חברת צ'מנסקי בן שחר).
ראש בראש עם שופרסל
בעוד ששופרסל נלחמת ברשתות הפרטיות, ובראשן רמי לוי שיווק השקמה ואושר עד, ומורידה מחירים בערים כמו בית שמש, אשדוד ומעלה אדומים, במגה החליטו להילחם ראש בראש דווקא בשופרסל. סביר להניח כי מגה תצא במהלך מדורג ולא תכריז על מספר רב של אזורי תחרות במקביל, כדי לא לשחוק בבת אחת את רווחיות הרשת.
הכנסות מגזר הסופרמרקטים של אלון החזקות מפעילת מגה ירדו ב-0.6% ברבעון הראשון של 2012 לעומת הרבעון המקביל לו ב-2011. כמו כן, המכירות (לא כולל הסניפים החדשים) ירדו ב-2.6% והרווח התפעולי ירד ב-65% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והיה 1.1% מהמחזור בלבד.
החברה הודיעה בדו"חות הרבעון הראשון של 2012 כי בכוונתה למכור עשרה סניפים הפסדיים. זאת, כחלק מהמהלכים האסטרטגיים לשיפור היעילות התפעולית שאותם מובילה הרשת בימים אלה, כולל צמצום מטה החברה. ביולי מכרה מגה שישה סניפים למחסני השוק תמורת 16 מיליון שקל, מתוכם שני סניפים של מגה בול. באחרונה פורסם כי הרשת ניהלה מגעים ראשונייים עם רמי לוי, בעלי רמי לוי שיווק השקמה, בנוגע למכירת עשרות סניפים של מגה בול - אך נכון לעתה הם הוקפאו.