קבוצת אסם ( 5157 +1.02% ) הולכת בעקבות יוניליוור: אסם הודיעה הבוקר (ה') לרשתות השיווק כי תעביר אליהן במהלך היום מחירון חדש המשקף התייקרות של 3.5%-6% במוצרי החברה. המחירון החדש ייכנס לתוקף ב-1 בנובמבר.
כפי שנמסר לרשתות השיווק, ההתייקרות לא תחול על כל מוצרי אסם וכי אין בדעתה של אסם להעלות את מחיר המטרנה. בממוצע מדובר בהעלאת מחירים של כ-4.8%. להלן שיעורי ההתייקרויות:
■ דגני בוקר - 3.7%
■ חמוצים - 2.3%
■ מאפה - 5.6%
■ סלטי צבר - 4.1%
■ קפה - 6.1%
■ קולינרי - 3.6%
■ חטיפים - 5.8%
■ טבעול - 4%
אסם מסבירה את המהלך בעלייה במחירי חומרי הגלם בעולם: "מינואר 2011 התייקרו בעשרות אחוזים חומרי הגלם שעליהם מבוססים מוצרי אסם וביניהם חיטה, תירס, סויה ושמן. בנוסף לכל אלה עלו מחירי הדלק, המים, החשמל והארנונה בעשרות אחוזים שהוסיפו עשרות מיליוני שקלים לעלויות הייצור. בזכות צעדי התייעלות עמוקים הצליחה קבוצת אסם לספוג חלק ניכר מההתייקרויות ולדחות את עליית המחירים. פעולות אלה סייעו לקבוצה להימנע מהעלאת מחירים במשך קרוב לשנתיים, אך צעד זה הפך למחויב המציאות על רקע גל ההתייקרויות האחרון. גם עליית מחירים זו מפצה באופן חלקי בלבד על העלייה בהוצאות הייצור והתפעול".
"אסם צריכה לספוג את העלייה במוצרי הקמח, כמו למשל בייצור הפסטה, ולספוג את הבמבה ולא להעלות את המחיר", אמר ל"גלובס" קמעונאי בכיר. "עלות הייצור של 1 ק"ג פסטה היא 3 שקלים בלבד ובחבילת פסטה של אסם יש חצי ק"ג והיא עולה יותר. אנחנו קונים במבה 80 גרם מיצרנים לא מוכרים במחיר של 1.1-1.5 שקלים לפני מע"מ. אסם מוכרת לנו את הבמבה במחיר של יותר מפי 2 - יותר מ-3 שקלים".
מצד שני, בפסטה יש תחרות ולצרכן יש אלטרנטיבה לקנות פסטה ב-2.5 שקלים לחבילה.
הקמעונאי: "נכון, אבל המכולות הקטנות לא מחזיקות פסטה מיובאת".
לאחרונה הודיעה חברת יוניליוור על ייקור של יותר מ-400 מוצרים בשיעור של עד 6%. קמעונאים העריכו כי יוניליוור למעשה סוללת את הדרך עבור חברות אחרות לייקר מוצרים.
אסם מייקרת מוצרים בשיעור של עד 6%
אילנית חיות
27.9.2012 / 10:12