שקית ביסלי של אסם נמכרת לצרכן הערבי ב-2 שקלים בלבד - כך לפי המלצתה של קבוצת אסם. אותה שקית ביסלי נמכרת לצרכן היהודי במחיר הגבוה פי שניים - 4 שקלים במגה באינטרנט ו-3.92 שקלים בשופרסל ישיר.
גולש באתר הפורומים רוטר העלה תמונה של שקית ביסלי עם כיתוב בערבית שעליה מוטבע המחיר המומלץ לצרכן, כפי שנכתב במפעלי חברת אסם ולא הוכתב על ידי הקמעונאים המוכרים את המוצר.
מבדיקת "גלובס" עולה כי מחיר המחירון של שקית ביסלי אסם 70 גרם לקמעונאי היהודי עומדת על 3.3 שקל לפני מע"מ. מדובר במחיר הגבוה ב-90% מהמחיר שבו אסם ממליצה למכור את המוצר לצרכן הערבי.
מחיר הביסלי במגזר הערבי הוא עדות נוספת לרווחיות העצומה שיש לאסם בחטיפים. מאסם נמסר בתגובה כי "מחירון ביסלי לקמעונאים זהה בכל המגזרים. המחיר הסופי לצרכן נקבע על ידי הקמעונאי בלבד. ניתן למצוא ביסלי במחיר שנע בין 3-4 שקלים לאריזות של 70 גרם ובמחיר של 5.806.50 ש' לאריזות של 190 גרם. במגזר הערבי נמכר גם ביסלי באריזת 50 גרם במחיר של 2 ש' ליחידה. בנוסף, ניתן למצוא בכל הרשתות הגדולות מארזים של 3 יח' ביסלי 70 גרם במחיר של 8-9 ש' למארז".
יש לציין כי המחיר של 2 שקלים לשקית ביסלי הוא מחיר שאסם הטביעה על גבי האריזה המיועדת למגזר הערבי.
נזכיר כי בערב חג סוכות הודיעה קבוצת אסם על כוונתה להעלות את מחירי מאות המוצרים שהיא מוכרת לרשתות השיווק בשיעור ממוצע של 4.8%, בשל עלייה בתשומות. במסגרת זו הודיעה אסם כי תעלה את מחירי החטיפים בשיעור גבוה יותר - 5.8%. פער המחירים בין המגזר היהודי למגזר הערבי מציב סימני שאלה קשים סביב רצונה של אסם לייקר עוד יותר את המוצרים.
פרט לחטיפים מבקשת אסם להעלות את מחירי דגני הבוקר (כריות, שוגי ועוד) בשיעור של 3.7%, מוצרי טבעול ב-4%, חמוצים ב-2.3%, סלטי צבר ב-4.1%, קפה ב-6.1% ועוד.
מחיר הביסלי ליהודים כפול מבמגזר הערבי?
אילנית חיות
4.10.2012 / 11:00