קבוצת המשביר לצרכן תנסה לרכב על גל ההצלחה של רשת רמי לוי שיווק השקמה. האסטרטגיה השיווקית של 365 COST, רשת הסופרמרקטים שתשיק קבוצת המשביר לצרכן בשבוע הבא, תישען על המהפכה שחולל בשוק רמי לוי כשהמשביר מבקשת לשדר שהיא תמשיך את המהפכה.
לפני יומיים העלתה קבוצת המשביר לצרכן קמפיין טיזרים לטלויזיה תחת הכיתוב "רמי לוי התחיל את המהפכה" מבלי לחשוף שהקבוצה היא זו שעומדת מאחורי הקמפיין. רמי לוי עצמו קיבל עשרות פניות שבהן הוא נשאל האם הוא העלה את קמפיין הטלוויזיה.
הבוקר (ג') תחשוף הקבוצה את הקמפיין בכללותו. "רמי לוי התחיל את המהפכה. רמי לוי סלל את הדרך. רמי לוי הוכיח שאפשר אחרת", ייאמר בקמפיין.
הרשת החדשה צפויה לכלול 30 סופרמרקטים כאשר הסניף הראשון ייפתח בשבוע הבא בעיר עפולה וסמוך לו ייפתח גם סניף בכפר סבא ולאחר מכן בפתח תקווה. עד סוף 2014 תמנה הרשת 30 סניפים, וקצב הפתיחה יעמוד על 5 סניפים ברבעון.
המשביר מגדירה את הרשת החדשה כרשת "הבי דיסקאונט", שתיצור בסיס לקוחות רחב ונאמן בקבוצה. הגדרה זו היא שעמדה כפי הנראה מאחורי ההחלטה ליצור קמפיין שהוא ראש בראש מול רמי לוי, ולא מול שופרסל או מגה.
יצוין כי לפי התוכנית העסקית, הרשת תהיה פתוחה תחילה לכל הלקוחות, אך בתום מהלך גיוס הלקוחות לרשת, רק חברי מועדון יוכלו לבצע בה רכישות.
הרעיון הבסיסי מאחורי הרשת הוא גבייה של דמי חבר שנתיים שיהוו אפיק הכנסה. לפי שעה לא ברור מה יהיה גובה דמי החבר שהרשת תגבה. אם בתחילה דובר על דמי חבר בגובה 100 דולר לשנה, ברור היום שיקשה על הקבוצה לגייס סכום זה.
בענף ממתינים להשקת הרשת החדשה ובכירים כבר מצהירים כי ל-365 COST ממתינה קבלת פנים בדמות מלחמת מחירים קשה בכל אזור שבו היא תפתח סניף.
מי עומד מאחורי "רמי לוי התחיל את המהפכה"?
אילנית חיות
27.11.2012 / 8:19