חברת פלאפון כינסה היום (שני) מסיבת עיתונאים דחופה במשרדי החברה בגבעתיים בעקבות התקלה החמורה שגרמה אתמול למאות אלפי מנוייה להפרעות בהוצאה וקבלה של שיחות וכן בשליחה וקבלה של הודעות טקסט.
"אתמול משעה שבע וחמישה בערב עד רבע ל-10 בלילה כמעט לא היה ניתן להוציא שיחות והודעות סמס. רשת המידע פעלה כסדרה ומי שיש לו וואטסאפ או אפליקציה דומה יכול היה להמשיך ולתקשר על גבי רשת הנתונים", אמר גיל שרון מנכ"ל פלאפון. "בזמן התקלה גויסו מהנדסי החברה והתחברו אל המערכות לצד מהנדסים מאריקסון ו-HP שמפתחות את מערכות הרשת. המטרה היתה לנסות לזהות מקור התקלה ולבודד את אזור התקלה. מכיוון שיש גיבויים ניתן לעשות זאת", הסביר שרון.
לדברי שרון, "פעלנו באופן שיטתי ומסודר ומהר מאוד זיהינו שהתקלה היא בליבת רשת המיתוג המורכבת מרכיבים רבים. צריך היה לבדוק כל רכיב בנפרד". שרון אמר כי "מהנדסי החברה היו צריכים לנתח צורות שונות של שיחות ועשו זאת בקור רוח ובשיטתיות - וכך התאפשר פתרון סביר ובזמן יחסית מהיר. אחד הרכיבים נוטרל והמערכת כולה חידשה פעילותה. יש לציין שהסיבה לתקלה טרם אותרה".
בנוגע לפיצוי למנויים אמר שרון כי "החלטנו לפנים משורת הדין להעניק הטבה ללקוחות, ודנו מה היא אופן ההטבה. החלטנו לאפשר בחירה בין 3 הטבות: 60 דקות שיחה חינם בארץ או 60 דקות שיחה חינם לחו"ל או 500 מגה ביט גלישה". שרון הסביר כי "החל מיום רביעי יוכלו הלקוחות לבחור (את ההטבה) באמצעות אתר החברה או במענה קולי למשך 30 יום".
"אנחנו מודים ללקוחותינו על הסבלנות ומודים למהנדסים על העבודה המהירה", סיכם שרון.
מנכ"ל פלאפון: "נפצה הלקוחות בעקבות התקלה"
4.2.2013 / 14:32