חברת פרטנר דיווחה הבוקר על תוצאותיה ברבעון הראשון של 2013 . ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-1.14 מיליארד שקל ( 314 מיליון דולר), ירידה של 27% בהשוואה לכ-1.57 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2012 .
הכנסות משירותים במגזר הנייח, הסתכמו ב-283 מיליון שקל ( 78 מיליון דולר) ברבעון הראשון, ירידה של 12% בהשוואה ל-320 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה משקפת את השפעת שחיקת המחירים בשירותי מגזר זה (כולל תעריפי שיחות ושירותי אינטרנט) כמו גם ירידה במספר הממוצע של מנויי שירותי האינטרנט במהלך התקופה.
הכנסות מציוד ברבעון הסתכמו ב-183 מיליון שקל ( 50 מיליון דולר), ירידה של 45% מ- 330 מיליון שקל ברבעון הראשון 2012 . הירידה ברבעון נבעה מקיטון משמעותי בכמות מכשירי הסלולר שנמכרו.
ההוצאות התפעוליות (הכוללות עלות מכר של הכנסות משירותים, והוצאות שיווק ומכירה הנהלה וכלליות ללא פחת והפחתות) ברבעון הסתכמו בכ-720 מיליון שקל ( 197 מיליון דולר), ירידה של 17% או 152 מיליון שקל מהרבעון הראשון ב-2012 , המשקפת בעיקרה את מהלכי ההתייעלות שבוצעו במהלך ארבעת הרבעונים האחרונים ובמיוחד ירידה של כשליש בהיקף המשרות , ביחס לתקופה המקבילה.
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-95 מיליון שקל ( 26 מיליון דולר), ירידה של 62% בהשוואה לרווח תפעולי של 248 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה דיווחה פרטנר כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-31 מיליון שקל ( 9 מיליון דולר), ירידה של 79% בהשוואה לרווח נקי של 146 מיליון שקל ברבעון הראשון 2012.
ירידה של 44 אלף מנויים
נכון לסוף הרבעון, בסיס מנויי הסלולר של החברה (כולל מנויי מודם סלולרי ו- 012 מובייל) הסתכם בכ-2.93 מיליון מנויים וכולל כ-2.1 מיליון מנויי Post-Paid המהווים כ- 72% מבסיס המנויים, וכ-830 אלף מנויי Pre-Paid המהווים 28% מבסיס המנויים.
במהלך הרבעון הראשון ירד בסיס המנויים בכ- 44 אלף מנויים, מתוכם כאלף מנויי Post-Paid, בהשוואה לירידה של כ- 29 אלף מנויים ברבעון הראשון 2012. הירידה בבסיס המנויים, משקפת את החרפת התחרות בשוק, הנובעת מכניסתם של מתחרים חדשים הממשיכים לשווק הצעות אגרסיביות במטרה להגדיל נתח שוק.
ברבעון הסתכמה ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU), ב-82 שקל, ירידה של כ-19% מ-101 שקל ברבעון הראשון אשתקד, וירידה של 6% מ-87 שקל ברבעון הרביעי 2012. במקביל, מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי סלולר הסתכם ל- 496 דקות ברבעון, גידול של 17% מ-424 דקות ברבעון הראשון 2012.
חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר (2390) , אמר כי "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2013 משקפות את ההשפעה המתמשכת של התחרות העזה בשוק התקשורת, הבאה לידי ביטוי בשחיקת תעריפים משמעותית וירידה בהכנסות החברה. עם זאת, במהלך הרבעון המשיכה החברה בחיזוק נכסיה המרכזיים: שירות לקוחות מצטיין, קדמה טכנולוגית ורשת מתקדמת".
"ברבעון זה, אנו עדים לירידה באחוז הנטישה בהשוואה לרבעון הקודם. כאשר בסיס מנויי ה- Post-Paid של החברה, המאופיין ב- ARPU גבוה יותר, נשאר ברמה דומה לזו של הרבעון הקודם. הירידה בבסיס מנויי החברה נבעה מהירידה בבסיס מנויי ה- Pre-Paid של החברה, המשקפת, בין היתר, את השינויים העונתיים ואת המשך המגמה של מעבר לקוחות מחבילות Pre-Paid ל- Post-Paid. אנו נמשיך להשקיע בנכסי החברה - רשת מתקדמת, שירות איכותי וטכנולוגיה מתקדמת - ולשאוף ליצור בידול משמעותי לטובת לקוחות החברה ועובדיה".