מאבק חם מאוד: בית המשפט העליון ידון בשבוע הבא בתביעה של מועדון הצרכנות של ההנדסאים והטכנאים "הוט" נגד חברת הכבלים "HOT" בגין שימוש אסור בשמו, המוגן כסימן מסחר רשום.
מועדון הצרכנות הוקם בשנת 1996 ומשרת ציבור של 160 אלף איש החברים בו. ב-2003 התמזגו שלוש חברות הכבלים שפעלו בארץ לחברת הוט-מערכות תקשורת בע"מ ולאור הדמיון בין שמות שני המותגים, נחתם כבר בשנת 2004 הסכם בין הגופים, שקבע כי חברת הכבלים תורשה להשתמש בשם HOT באנגלית אבל לא תעשה בו שימוש בעברית. ההסכם כובד במשך שמונה שנים אך בינואר אשתקד יצאה חברת הכבלים בקמפיין "רק הוט יכול" בכיכובו של השחקן רמי הויברגר.
המחלוקת הגיעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שהמליץ על הליך גישור. הצדדים הסכימו בתחילה לגישור, אך בהמשך לא התייצבו אליו, לאור מחלוקות. מועדון הצרכנות הגיש ערעור לבית המשפט העליון ובמקביל פנה מחדש לבית המשפט המחוזי, בעניין הפרות נוספת לסימן הרשום בעמוד הפייסבוק של חברת הכבלים ובאפליקציה למכשירים הסלולריים.
במועדון הצרכנים טענו כי הם משרתים נאמנה למעלה מ-16 שנה מאות אלפי הנדסאים וטכנאים במגזר הציבורי, והשימוש המפר בשם המותג "הוט" מבלבל, מטעה ולא אחת פוגע במאמציהם למקסם את ההישגים לטובת משתמשי המועדון. "למביט מן הצד", מסרו במועדון, "המחלוקת הזאת, שהגיעה לפסים משפטיים, עשויה להעלות חיוך ומזכירה מעין מאבק שלנו כדוד אל מול גוליית, אולם עבורנו מדובר בעניין מהותי וחשוב, ואין כל סיבה שכל שחברת הכבלים הגדולה, תנצל את כוחה הרב, ותפגע בנו בשימוש בשם שאינו שלה, במיוחד כשהיא מצהירה שאין לה עניין או צורך להשתמש בשם שלנו והיא עושה כך משום שלפי יועציה המשפטיים אין עוד איסור שכזה".
מחברת הכבלים הוט נמסר בתגובה: "מדובר בערעור על תביעה ישנה, שנדחתה בבית המשפט המחוזי".
הוט נגד הוט: חברת הכבלים הפרה סימן רשום?
5.6.2013 / 11:10