סאגת הפסקת טיסות היום של אל על בקו לאילת לא נרגעת. כזכור, אתמול (ג') הודיעה אל על כי תפסיק את שתי טיסותיה היומיות במטוסי הסילון לאילת בעקבות שינוי מתווה הטיסה עליו הודיעה הרשות לתעופה אזרחית לפני כשבוע. טיעוני אל על הם כי המסלול עלול לסכן את בטיחות הנוסעים וכי רת"א לא העניקה לאל על תשובות מספקות בדבר ההחלטה לשינוי המתווה.
הבוקר שיגר יו"ר הוועד הארצי של עובדי ארקיע, יגאל כהן, מכתב לשר התחבורה, ישראל כץ ובו הוא תוקף את ההחלטה על פתיחת הקו הפנימי גם למוביל הלאומי לפני כשלוש שנים.
"אנשי לשכתך התפארו בכך שהמהלך יוריד במאות שקלים את מחירי הטיסות עקב התחרות. לעומתם, אני זעקתי בשם עובדי ארקיע שהמהלך לא יוביל לשום הורדת מחירים אלא אך ורק לפגיעה בחברת ארקיע ובעובדיה... אנו זוכרים את הטיעונים ההזויים שהושמעו כי פתיחת הקו תביא לתחרות עזה וערה בטיסות הפנים ארציות, את הטענה כי עשרות אלפי תיירים יגיעו לארץ בעקבות ההחלטה 'ההיסטורית', את הטענה כי העיר אילת תפרח וכלכלתה תשגשג בעקבות המהלך ועוד... הכול התברר כעורבא פרח... כל הטיעונים בנושא התגלו כאחיזת עיניים וכשקר אחד גדול ומוכיחים כיום בצורה ניצחת כי המטרה סומנה מראש וכי השיקולים המקצועיים והעניינים נדחקו לשוליים. לצערי אז, לא היית מוכן להקשיב, ולצערך היום צדקתי".
עוד תוקף כהן במכתבו את החלטת אל על וטוען כי הנימוק שהוצג לציבור אינו אלא מצג שווא: "התירוץ הנפוץ ביותר הנועד להסתיר מחדל או החלטה מוטעית הוא תירוץ ה'שיקולי הבטיחות'. למעשה, 'שיקולי/טעמי בטיחות' הוא מונח הסברתי מנצח. הציבור לעולם לא יתווכח עם הטיעון המנצח הזה...אמש, כולנו עקבנו 'בדאגה' אחר הודעתה של חברת אל על כי היא מפסיקה את טיסותיה לאילת מ'שיקולים של בטיחות'. תיבלו את ההודעה במונחים כמו, סימולציה וקברניט בכיר והגישו את מנת ה'שיקולי בטיחות' לציבור.
"ובכן, אדוני השר, אתה, אני ורבים בענף יודעים שהסיבה המרכזית של אל על להפסקת הטיסות היא חוסר רווחיות ותו לא... אין לי כל כוונה להאשים אותך בהחלטה הכושלת הזו מ-2010. אני בטוח שעשו לך 'מעשה פולישוק'. אני בטוח שהגורמים השונים בענף הציגו בפניך מצגות עם פירוטכניקה מדהימה והוליכו אותך שולל, כפי שהם מנסים כעת להוליך שולל את הציבור בכך שהקו לאילת אינו בטיחותי".
"הסיבה להפסקת טיסות אל על לאילת היא חוסר רווחיות"
מיכל רז-חיימוביץ'
11.9.2013 / 10:21