למרות שהבטיחה "שקט תעשייתי" ל-4 שנים, ההסתדרות הכריזה הבוקר (ב') על סכסוך עבודה ברכבת ישראל על כל 2,300 עובדיה. יחד עם זאת, מההסתדרות נמסר בשיחה עם "גלובס", כי אין כוונה להשבית את תנועת הרכבות בשלב זה.
סכסוך העבודה הוכרז בעקבות "המשך השימוש במיקור חוץ על ידי ההנהלה ואי קליטת המתדלקים המועסקים כעובדי קבלן בהסכם קיבוצי". בהסתדרות מציינים כי כבר בשנת 2012 היו אמורים המתדלקים להיקלט תחת ההסכם הקיבוצי אך ההנהלה ממשיכה להעסיקם כעובדי קבלן.
בנוסף הסכסוך הוכרז בעקבות "נקיטת צעדים חד צדדיים של ההנהלה כלפי העובדים, הפוגעים בפרטיות העובדים - ההנהלה רוצה להתקין מצלמות מעל לקופאיות". ההסתדרות טוענת גם לנקיטת צעדים חד צדדיים של ההנהלה כלפי העובדים הפוגעים בבטיחות העובדים, על ידי ביטול חד צדדי של נהלים והוראות בטיחות שהיו עד כה.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "הנהלת הרכבת ממשיכה להתנהל באופן חד צדדי כלפי עובדיה. עם זאת ההסתדרות והוועדים יקפידו שלא לפגוע בציבור הנוסעים. אנו קוראים להנהלת הרכבת לפתור את המחלוקות".
יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל ניקה שימחוביץ: "חודשים אנו מנסים להגיע להסכמות בהדברות, אולם נראה כי הנהלת הרכבת מעדיפה להמשיך ולנקוט בדרך אגרסיבית תוך פגיעה בעובדי הרכבת ובבטיחותם של הנוסעים. אנו מצרים על כך שהם לא הותירו לנו שום ברירה אלא לבקש סכסוך עבודה".
שימחוביץ הדגיש: "למרות המחלוקות הקיימות עם הנהלת רכבת ישראל, הוועד יקפיד שלא לפגוע בציבור הנוסעים. יש מספיק דרכים לקיים פעולות ארגוניות יצירתיות שיבהירו להנהלת הרכבת את עמדתנו ללא פגיעה בציבור הנוסעים".
שקט תעשייתי? ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה ברכבת
הלל קורן
21.10.2013 / 13:13