הוט פרסמה הערב (ב') את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, מהם עולה כי ההכנסות נותרו יציבות יחסית, והסתכמו ב-1.06 מיליארד שקל, לעומת 1.067 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הירידה נובעת מהכנסה הממוצעת למנוי בשל התחרות בשוק הסלולר.
הכנסות מגזר הכבלים הסתכמו בכ-843 מיליון שקל, לעומת כ-839 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות מגזר הסלולר הסתכמו בכ-227 מיליון שקל, לעומת כ-237 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 4%, הנובעת מירידה בהכנסה הממוצעת למנוי. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-63 מיליון שקל לעומת 4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקרה מהתייעלות ומירידה בהוצאות.
במהלך הרבעון נטשו את הוט 13 אלף מנויי טלוויזיה, 19 אלף מנויי אינטרנט ו-8,000 מנויי טלפוניה. לדברי החברה, הקיטון במספר הלקוחות נובע מהשלכות שביתות הטכנאים, ובעיקר מהסטת המשאבים ברבעון האחרון, לטיפול בלקוחות הקיימים, במקום גיוס לקוחות חדשים.
נכון לסוף הרבעון לחברה 539 אלף מנויי סלולר ברשת ה-UMTS. סך המנויים כולל מנויי רשת IDEN עומד על 773 אלף.
הרצל עוזר, מנכ"ל ויו"ר קבוצת הוט: "אנו ממשיכים לפעול בהתאם לאסטרטגיה ארוכת הטווח שהגדרנו, אשר בונה את יכולתה של החברה להמשיך ולהתחרות בהצלחה בשוק התקשורת המשתנה. החברה הופכת לרזה, ליעילה ולגמישה יותר, ובתוך כך, כפי שמצביעות תוצאות הרבעון, גם לרווחית יותר.
"ברבעון האחרון, ניצבה החברה בפני שביתות טכנאים בעקבות תהליך מיקור חוץ, ואנו בחרנו לתת עדיפות בתקופה ההיא למתן שירות ללקוחות קיימים, על פני גיוס של לקוחות חדשים. הדבר בא לידי ביטוי בדו"ח הנוכחי בקיטון במספר הלקוחות, אולם תקופה זו מאחורינו, והחברה חוזרת בימים אלו לרמת השירות הגבוהה אליה הורגלו לקוחותינו. אנו נמשיך להציע ללקוחותינו את הצעות הערך הטובות ביותר בשוק בכל תחומי פעילותינו.
עוד הוסיף עוזר, כי "חברת HOT mobile ממשיכה באופן מתמיד להגדיל את בסיס לקוחות ה- UMTS, ואף הודיעה על הגעה לנתח שוק של 11.3%, שהוא מעל ומעבר ליעדי נתח השוק, שנדרשה להם במכרז. הסכם שיתוף הרשתות, שנחתם בימים אלה עם חברת פרטנר, יאפשר ל- HOT mobile להקדים ולהשיק את שירותי דור 4, ולהבטיח את המשך התחרות בשוק הסלולר, לצד איכות רשת מהמתקדמות בעולם".
הוט איבדה אלפי מנויים ברבעון השלישי
נדב נוימן
11.11.2013 / 22:50