המחיר של 76% מכלל מוצרי המזון והצריכה שנמכרו בשנת 2013 עלה ריאלית ב-5.8%. כך עולה מניתוח של נילסן, שהגיע לידי "גלובס".
מדובר בעליית מחיר מטרידה ביותר, שכן למרות עליות המחיר שביצעו הספקים בסוף 2012, נראה שעליית המחיר בפועל לצרכן הייתה גבוהה יותר. המסקנה המתבקשת היא שרשתות השיווק לא טמנו ידם בצלחת - והעלו כפי הנראה את המחירים לצרכן בשיעור גבוה יותר.
הקטגוריות שבהן נרשם שינוי המחיר הריאלי הגבוה ביותר הן הבירה שהתייקרה ב-11%, החלב העמיד עלה ב-10% והמנות הבשריות הקפואות עלו ב-9%. עלייה של 8% נרשמה בלחם, סלטי מעדניה, תערובות לעוגה, מנות בשריות מצוננות ועוד. הביצים, תחליפי הבשר ושימורי הדגים עלו ב-7%, ועלייה של 6% נרשמה בירקות הקפואים, קרקרים, גבינה מלוחה, מאפים קפואים ועוד.
עליות המחיר החדות יכולות אולי להסביר את ההאטה בצריכה שנרשמה בשנת 2013, והעמיקה בחודש ינואר השנה.
76% מהמוצרים בסופר התייקרו בכ-6% ב-2013
אילנית חיות
17.2.2014 / 8:46