וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדמה: שכר בעלות 9 מיליון שקל לארז ויגודמן ב-2013

יוסי ניסן

9.3.2014 / 10:51

ADAMA (מכתשים אגן לשעבר) הפסידה ברבעון הרביעי 29.1 מיליון דולר, לעומת 21.9 מיליון דולר אשתקד. הרוויחה 2013ב- 127.1 מיליון דולר, עלייה של 3.7% לעומת 2012

חברת ADAMA (מכתשים אגן לשעבר), פירסמה הבוקר את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2013 ולשנה כולה. החברה נרכשה כזכור בשנה שעברה ע"י כימצ'יינה הסינית שמחזיקה ב-60% מהמניות, והשאר בידי כור מקבוצת אי.די.בי. החברה מנוהלת בידי חן ליכנטשטיין, שהחליף את ארז ויגודמן שעבר לנהל את טבע.

ויגודמן שכיהן כמנכ"ל החברה ב-2013 גרף בשנה שעברה שכר בעלות 9 מיליון שקל. ליטכנשטיין, שב-2013 היה עדיין משנה למנכ"ל, הרוויח שכר בעלות 3.6 מיליון שקל אשתקד. הסמנכ"ל איגנסיו דומינגז הרוויח שכר בעלות 5.7 מיליון שקל.

מכירות אדמה ברבעון הרביעי עלו ב-13% והסתכמו ב-655 מיליון דולר, לעומת 579.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציינת כי בנטרול השפעות מטבע גדלו מכירות החברה ברבעון ב-14.2%. מכירות החברה בשנת 2013 הסתכמו בכ-3 מיליארד דולר, לעומת 2.8 מיליארד דולר בשנת 2012.

הרווח התפעולי של אדמה ברבעון הרביעי עלה ל-11.1 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 3 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי בשנת 2013 הסתכם ב-309 מיליון דולר, לעומת 281.6 מיליון דולר ב-2012.

ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מסים, פחת והפחתות) ברבעון הרביעי 2013 עלה ב-25.5% ל-51.5 מיליון דולר (7.9% מהמכירות), לעומת 41.1 מיליון דולר (7.1% מהמכירות) ברבעון הרביעי של 2012. בשנת 2013 כולה הסתכם ה-EBITDA ב-466 מיליון דולר (15.1% מהמכירות), עלייה של 8.4% לעומת 2012.

החברה רשמה ברבעון הרביעי הפסד נקי של 29.1 מיליון דולר (4.4% מהמכירות), בהשוואה להפסד נקי של 21.9 מיליון דולר (3.8% מהמכירות) ברבעון הרביעי של 2012. בשנת 2013 רשמה החברה רווח נקי של 127.1 מיליון דולר (4.1% מהמכירות), עלייה של 3.7% בהשוואה ל-122.6 מיליון דולר (4.3% מהמכירות) בשנת 2012.

יו"ר ADAMA, יאנג שינגצ'יאנג הסיני: "הרבעון הרביעי היווה סיום מוצלח לשנה חזקה. בשנת 2013 נמשך המומנטום העסקי שלנו ברחבי העולם, הביצועים הטובים שלנו וכן תנאי מזג אוויר חיוביים אפשרו לנו לדווח על צמיחה במכירות ועל שיפור ברווח הגולמי וב-EBITDA. אנו ממשיכים להתמקד באסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה שלנו לתמוך בחקלאים בעולם".

המנכ"ל חן ליכטנשטיין: "השגנו צמיחה שנתית בכל אזורי פעילותנו בעולם; היקפי מכירות גבוהים יותר ושיפור בסל המוצרים הובילו אותנו לשיפור בתוצאות הכספיות. בנוסף אנו מציגים שיפור בתזרים המזומנים שלנו ותוצאות חיוביות באמריקה הלטינית גם בשל תנאי השוק הטובים באזור. בשנת 2013 המשכנו לבצע את התוכנית האסטרטגית שלנו ושמנו דגש מיוחד על תחומי המוצרים והשיווק, וכן על קידום הבסיס והפעילויות שלנו בסין. שני התחומים הללו הם משמעותיים עבור המיצוב התחרותי העתידי שלנו ויכולתנו לצמוח לטווח הארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully