לאחר ארבע שנים בלבד של פעילות, הסטארט אפ אובר (Uber Technologies) מסן פרנסיסקו, שעוסק בתחום שיתוף הנסיעות, קיבל 1.2 מיליארד דולר בסבב השקעות שנערך לפי שווי של 17 מיליארד דולר, מה שמציב אותו במעמד האליטה של חברות סטארט אפ בתחום האינטרנט.
גודלו של הסכום מעלה גם את השאלה לגבי תוכניותיה של החברה לעתיד. אחרי הכול, מדובר בהמון מזומנים עבור חברה בתחום התחבורה, שתלויה באחרים שיספקו את העבודה ואת כלי הרכב.
השווי החדש, המשקף זינוק של פי ארבעה כמעט של השווי בתוך פחות משנה, כך לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", יותיר את פייסבוק כחברת ההיי טק היחידה שגייסה כסף לפי שווי גבוה יותר.
סבב הגיוס החדש, בהובלת פידליטי, מעלה את סך הגיוס של החברה ל-1.5 מיליארד דולר, והוא עשוי להקנות לאובר את היקף הגיוס הכולל הגדול ביותר של כסף פרטי, אחרי ה-2.4 מיליארד דולר שגייסה פייסבוק לפני ההנפקה, ולפני טוויטר (1.2 מיליארד דולר) וגרופון (1.1 מיליארד דולר).
בין מתחרותיה של אובר, הרחק מאחור, נמצאת Lyft במקום השני, עם גיוס של 332.5 מיליון דולר.
סטארט אפ הטרמפים מסן פרנסיסקו ששווה מיליארדים
שירות גלובס
7.6.2014 / 11:56