עובדי רכבת ישראל פתחו הבוקר בעיצומים, "ללא פגיעה בנוסעים", לטענתם, במחאה על הלו"ז החדש שהשיקה היום הרכבת, ושמביא לטענתם לעומס חריג על העובדים מבלי היערכות מוקדמת ומבלי תיאום עם הוועד. במסגרת העיצומים, מכונאים וחשמלאים המלווים את הרכבות לא יתייצבו לעבודה.
נציין כי לא הוכרז סכסוך עבודה ברכבת ונשאלת שאלה בדבר חוקיות העיצומים האלה. וכן, גורם ברכבת מציין שנעשו בחודשים האחרונים ניסיונות רבים להגיע להבנות עם העובדים והוועד.
לוח הזמנים החדש שהושק היום ברכבת כולל הפעלה של 451 רכבות ביממה, תוספת של 49 רכבות ל-402 הרכבות הפועלות בלוח הזמנים הנוכחי (12.2% גידול). הלו"ז החדש כולל תוספת משמעותית של רכבות פרבריות במטרופולין חיפה ובמסילת החוף.
ועד עובדי הרכבת בראשות ניקה שימחוביץ' טוען כי "למרות הקמפיין הראוותני של הנהלת הרכבת באשר ללו"ז החדש, מדווחים עובדי הרכבת כי בשל חוסר ההיערכות של ההנהלה, הן בנושא כוח אדם והן בנושא ציוד וקרונות, אירעו כבר הבוקר תקלות רבות וחמורות של איחורים, עומסים חריגים ואף השארת נוסעים ברציפים עקב כך".
"חמור ומצער שהנהלת הרכבת, שהודתה לא אחת במחסור הקשה בכוח אדם, לא לקחה בחשבון את כל הנושאים שהתרענו עליהם במשך חודשים. עכשיו, לצערנו, נוסעי הרכבת ישלמו את המחיר של אוזלת היד של ההנהלה", מוסיפים בוועד. אם לא יוסדרו הסוגיות האלה בבהילות, הוועד הודיע כי ייאלץ להחריף את העיצומים.
לדברי שימחוביץ', "במשך חודשים רבים הצפנו, בכתב ובעל פה, את כל הבעיות הקשורות לתקינה חמורה ולמחסור בציוד. למרות זאת, הנהלת הרכבת בחרה להתעלם ולצאת ללו"ז האביב למרות שאין לרכבת שום יכולת לבצע אותו. הבוקר קרה מה שחששנו ממנו ויש אינספור תקלות, עיכובים ועומסים חריפים. ההנהלה מפקירה את שלום הנוסעים והעובדים וזאת בניגוד לאמירותיה בבית הדין לעבודה. התנהלות ההנהלה היא מחדל שעלול לעלות בחיי אדם. אני לא ממליץ לאף נוסע לנסוע עם נהג שעובד עשרה ימים ברצף, ללא מנוחה, דבר שקורה ברכבת כמעט כל יום".
עיצומים ברכבת ישראל "ללא פגיעה בנוסעים"
עמירם ברקת
15.6.2014 / 9:44